@Marina85

A

Anoniem

Guest
Hoi Maraina,

Hoe is het nu met je?
Ik heb je al een tijdje niet meer gezien op het forum en vraag me af hoe het allemaal is verlopen.
Heb je  met je partner gesproken over hoe je jezelf voelt?

Gek is dat, ondanks dat ik je niet persoonlijk ken, maak ik me wel zorgen als ik iemand een tijdje niet "zie".

Nou, ik hoop dat alles weer wat beter verloopt voor je en dat je je weer wat lekkerder in je lijf voelt.

Liefs Monica

Hoi,

Ja idd en ook ben2710 (linda) heb ik al een hele tijd niet gezien, of misschien onder een andere naam aan het schrijven nu???

Gr MJ

hoi meiden,

ik vind het ontzettend lief dat jullie vragen hoe het met me gaat.
het gaat hier maar matigjes...
heb er wel over gesproken met mijn man en therapeut.
maar zit gewoon met heel veel dingen niet lekker in mijn velletje.

ik ben een thuismoeder en vond het voorheen altijd heerlijk maar voel me de laatste tijd toch een beetje 'thuiszitten', mede doordag je op verjaardagen nergens over mee kan praten omdat je niet meer werkt, en de vrienden vriendinnen meeste familie hebben geen kids dus die vragen daar eigenlijk niet naar, en daar dus maar een beetje zit.
en zou wel weer wat graag willen doen, om het geld verdienen omdat we gewoon krap zitten en mn man toch (uit bezorgdheid en verantwoordelijkheid, want hij is echt NIET gierig!) een beetje zeurt over mn uitgaven.
ik vind het ook wel logisch, we moeten het met 1 salaris redden.
Maar sinds mn zwangerschap was ik veel aangekomen en kon ik niets geen kleren meer aan, ik had toen maatje 42 gekregen in plaats de 38 die ik altijd had.
toen ben ik het afgelopen jaar weer wat afgevallen en die kleren 42 slobberen om het lijf en zit nu rond maatje 40, dit zit mooi.
kleding maatje 42 had ik 3 stelletjes waar ik het altijd mee gedaan heb.
Nu heb ik ook weer 2 nieuwe stelletjes maat 40 gekocht, waar we toch een beetje heibel over gehad hebben omdat hij het te duur vond.
(heb het bij de sting en miss etam gekocht)
Als alles zo slobbert en niet meer zit en hangt aan alle kanten, voel je jezelf al helemaal niet meer lekker als je de deur uit moet, of naar een verjaardag waar iedereen op en top zit (heb best een dikke kak familie)
hij snapt het niet, hij zegt trek je er niks van aan, maar hun zijn niet het probleem maar mijn eigen ikje.

Verder omdat ik de hele dag thuis zit, ben ik toch wel in de middagen lekker aan het fröbelen, en hobbyen, en heb ook wel geld uitgegeven aan hobby spullen...
zo is het iedere keer wel weer wat, en wat je ook wilt doen, alles kost   geld!
en daar word ik dan weer moedeloos van.

verder zit mn zoontje echt .op het ogenblik in zo een fase, dat ie constant achter je aan komt, en als hij je maar even niet ziet, is het huilen.
snachts komt ie' weer en is moeilijk weer in slaap te krijgen, en ik ga er altijd uit want ik ben thuis en mn man die werkt fulltime.

dus eigenlijk alles bij elkaar; zit gewoon niet lekker in mijn velletje, ben door de gebroken nachten ontzettend moe en voel me om alles iedere week weer aan kant te krijgen een poetsjuf, en voel me niet meer een mooie sportieve / goed uitziende vrouw van 23.

In ieder geval wel heel lief dat jullie er naar vragen...
liefs marina

nu ik het teruglees, is het wel een enorme klaagzang geworden....
echt heel erg sorry daarvoor!!

Maar als iemand goede tips heeft voor mij, wat betreft geld, en andere zaken, dan hoor ik het heel graag.
nogmaals sorry voor deze grote klaagzang...

liefs marina

Hey marina

Ontvang je zelf geen heffingkorting en kindgebonden budget.Ik ben ook een thuisblijfmoeder en verdien dus ook niet maar wij hebben het zo afgesproken de heffingkorting is van mij en ik bepaal wat ik ermee doe of ik wat voor mijzelf koop of wat dan ook en we hebben een huishoudrekening waar ik alles van doe.

En straks als het mooi weer is is het ook lekker om te wandelen of naar de speeltuin te gaan. Toen alleen met milton ging ik lekker sporten dan nam ik hem mee want ze hadden daar een oppas en dat ging goed en het was ook lekker echt voor jezelf even een uitlaatklep.Ik moet zeggen dat ik het nou wel mis want met twee kan ik niet op de fiets helaas nog even wachten dat milton straks naar school gaat.

Hee meid je klaagt niet hoor ik begrijp hoe je voelt soms komen die muren gewoon op je af   gooi het er maar uit het valt niet mee je heb je eigen leven opgegeven voor je kindje zijn voordelen en nadelen aan gebonden. Je man gaat naar zijn werk en kom weer thuis maar jij bent per dag 24 uur bezig zoals je zegt als die kleine wakker word ga jij eruit niet je man zo is het bij ons ook hoor .

Sterkte groetjes lisette

Kan je niet een baan zoeken voor 1 of 2 dagen per week? Ik zit nu zelf ook thuis, ik had het helemaal niet meer naar mijn zin in mijn vorige baan en heb me voor invalwerk aangemeld, maar er is niet veel invalwerk. En ik merk toch ook dat ik veel behoefte heb aan iets voor mezelf. En het geld zou ook erg leuk zijn. Ik moet nu zo nadenken over alles wat ik koop. En mijn man is juist weer veeeeel te makkelijk met geld. Zegt 3 keer per week, dat is leuk/handig/lekker/makkelijk. En dan moet ik iedere keer zeggen dat dat echt niet kan.

En Lisette,

Hoe zit dat met die heffingskorting? Hoe krijg je dat?

Je man moet genoeg verdienen dat hij ook genoeg belasting betaal die grens is geloof ik niet erg hoog maar je moet het bij de belastingdienst aanvragen. Het is toch een bedrag van 160 euro per maand wat je krijgt . Je moet aangeven dat het gaat om de heffingskorting zeg maar aanrechttoeslag hihihi..
groetjes lisette

Terug
Bovenaan