@Marina85

Marina wat ik nog tegen je wil zegen probeer overdag te gaan liggen als de kleine in zijn bedje lig zodat je zelf bij kan komen dat scheelt veel helaas lukt dat bij mij niet meer met twee kids. Ik heb nou ook al 2 weken achter elkaar gebroken nachten dan is het de ene   niet dan de ander wel. Mijn vriend heeft dan ook zoiets van ik laat haar van het weekend liggen want dat trekt niemand meer op een gegeven moment. Ik ben dan ook kapot en dan kan ik ook niks hebben ik denk dat iedereen dat wel heeft. hee meid sterkte en zorg goed voor jezelf zeg maar tegen je man dat hij wil toch ook geen ma flodder hihhihih. Heel veel moeders vergeten hunzelf soms ik had dat ook totdat bij mij de knop omdraai jongens ik ga mijzelf lekker verwennen hoe dan ook dan hebben jullie ook een moeder die zich lekker voelt en dat scheelt ook .Ik wou dat ik kon zeggen dat ik naar maat 40 ben gegaan echt niet he maat ...... maar dat komt goed.

lief dat jullie reageren.
Wij krijgen idd de heffingskorting, maar ook deze en de kinderbijslag gaan toch ook wel grotendeels op aan de vaste lasten, en dan bedoel ik ook de boodschappen, soms het een en ander aan kleding voor daniël etc, en we willen toch ook iedere maand wat sparen (50 tot 100 euro) voor de onverziene kosten mocht er wat gebeuren.
dus we houden gewoon niet veel over.

Ik zit nu wel aan invalkracht te denken, op mijn oude werk (verpleeghuiszorg) hebben ze nog wel het een en ander aan personeel nodig.

Wat het weer betreft, ik kan de 15-20 graden, bloesem, groene blaadjes, de bollen etc wel tevoorschijn kijken... helaas werkt het niet zo hihi.
Daar heb ik ontzettend veel zin in.

liefs marina

Marina ik bedoel kindertoeslag dat krijg je maandelijks kinderbijslag krijg je per kwartaal .Mijn vriend studeerty en werkt momenteel ook   dus wij hebben helemaal geen vetpot maar sopms gaat mijn heffingkorting ook wel bij het huishoudgeld in bizarre tijden zoals nou extra rekeningen ivm allergie van milton shanice de verjaardag . Maar ik zeg ook altijd van een kale kip kan je niet plukken.Soms werkt ook om boodschappen gelijk voor een week te doen elke dag boodschappen doen ben je duurder uit dat merk ik wel
groetjes lisette

Hoi Marina,

Ik ben blij dat het ietsjes beter gaat, gelukkig heb je met je partner gesproken.
Jammer genoeg gaat het voorjaar niet zo hard als dat we beiden zouden willen.
Ik ben ook echt een lente-type en ben nu dan wel iedere dag buiten met Isabelle, ik zou het liefst weer lekker in de tuin gaan zitten met het zonnetje in mijn gezicht en de geur van het voorjaar in de lucht.

Ik ben nu sinds 1 januari fulltime-mama en tot nu toe bevalt het me prima.
Ik heb altijd part-time gewerkt als doktersassistente en werkte toen Isabelle geboren werd nog maar 2.5dag, maar als ze ziek was zat ik gewoon echt niet lekker op mijn werk.
Dus hebben mijn vriend en ik besloten dat ik lekker voor de kleine ga zorgen.
Hij heeft een eigen bedrijf, dat maakt het wel makkelijker, anders zou ik er ook nog eens heel goed over na moeten denken of ik wel zou willen stoppen.

Nou, ik hoop af en toe iets van je te lezen.

Liefs Monica

Hoi lisette,
Ik snap wat je bedoelt, dit bedoelde ik ook met de heffingskorting.
Ik heb mijn oude werk gebeld, en ze hebben nog wel een oproepkracht nodig.
Dus ga daar solliciteren.
Als oproepmedewerker op 0 uren basis kan ik zelf zeggen wanneer ik wel of niet kan werken, dus hoef ik daniël niet naar de oppas te brengen.
Mijn man vind het een goed idee en staat er achter, zo   ben ik er effe uit,
en het geld wat ik er mee verdien, moet ik effe voor de helft in de huishoudpot doen (wat ik zelf logisch vind) en de andere helft mag ik echt voor mezelf gebruiken zoals bijv kleren of hobby spullen.
ik heb heel benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen,
aan de ene kant zie ik er tegenop, het vreemde en weer werken... en aan de andere kant heb ik er ook wel zin in, omdat dit iets is, waar we toch allebei, mijn man en ik fultime zelf voor daniël kunnen zorgen.
Nu nog hopen dat de sollicitatie goed gaat lopen.

liefs marina

Hio marina,

Ik vroeg me ook al een tijdje af hoe het met je ging ivm die depressie.
gebruik je nog medicatie ? vervelend dat je steed zo somber voelt. ik heb er ok nog vaak last van maar dat komt ook omdat er ME bij mij geconstateerd is en dat was een grote klap. Ik kan me heel goed indenken dat je het nodig hebt om even ook te werken.
ik ben voor 90% thuis mama en werk 6 uur in de week. de paar uurtjes geven ons extra speling in ons huishoudboekje en mijn een gevoel dat ik er ook even uit kan en niet alleen de poetsjuf ben zoals jij dat zo leuk zij. ik geniet intens van thuismama zijn en zou/kan het ook niet anders willen ivm ziekte ook maar soms moet je tijd voor jezelf plannen en leuke dingen. Hier een paar tips van mij als ik me depri voel.

- Ga naar de supermarkt/bakker en ga zelf lekker broodje afbakken en de tafel gezellig dekken en samen met die kleine rustig luchen. ik vind dit heerlijk en ontspannend.Afbak broodje kosten € 0.17
- Geef jezelf een schoonheid behandeling onder de douche als die kleine slaapt.
scrubben, maskertje, scheren douche olie.
-Ga een stuk wandelen ook als het regent, oude kleren aan regenkap over d eagen en lekker de storm trotseren. Je komt moe en nat thuis en dan doe je het bovenstaande.
- Je lievelings muziek opzetten, of een leuk zomerdeuntje en ff gek dansen met die kleine.

Ik kan nog ff doorgaan maar minder geld betekend geen leuke uitjes. Wij hebben het ook niet enorm breed maar van kleine dingen kunnen we genieten.

Bij de belsatingdienst kan je de volgende dingen aanvragen:

Huurtoeslag
Zorgtoeslag
Kind gebonden budget
Voorlopige aanslag 2009 (heffingskorting)
De kinderbijslag krijg je automatisch toen je kindje al was gebroren.

Kind gebonden budget en heffingskorting is niet hetzelfde. Mocht je nog vragen hebben over de Voorlopige aanslag 2009 kan je die hier stellen of op www.toelsagen.nl kijken

Liefs en sterkte van Mariska en Zifjon

Wat goed dat je gesolliciteerd hebt!!! Misschien kan dit wel een hele goede oplossing zijn voor jullie. Lekker even met werk bezig zijn, iets helemaal voor jezelf. Het gevoel hebben dat je mee kan praten, nuttig bent.
Veel succes!!!

hoi mariska,

zorgtoeslag krijgen wij ook iedere maand idd.
en natuurlijk automatisch de kinderbijslag.
ook krijg ik iedere maand kindgebondenbudget (wat eerst kindertoeslag was)

maar wat is het verschil met heffingskorting en kgb?

wat wel heel lekker is, is dat in mei mijn man (omdat hij in de bouw zit) zijn vakantiebonnen krijgt uitgekeerd en dat is een bedragje van 6000 euro.
en we krijgen het geld terug van de belastingdienst van de hypotheek en dat is zo rond de 2000 euro, dus dan hebben we wel weer effe een beetje ruimte.
hiervan hopen wij met de caravan een aantal weekendjes lekker weg te kunnen.

en idd ik hoop iedere week een klein dienstje te kunnen draaien van zo rond de 6 uur, en af en toe een ochtend in het weekend.....
dat is echt mijn zakcentje dan voor evt nieuwe kleren, hobbyspullen etc....

Hier schijnt er een waterig zonnetje vanmorgen maar mijn motto is;
zon is zon... dus ga denk ik zo de ramen zemen (heb ik gelijk een hoop voldoening van, want de zon staat erop) en effe een stukje fietsen met mn kleintje.
dan heb ik weer wat gedaan in plaats van zo moedeloos en moe te zijn.

heel lief dat jullie zoveel reageren,
en voor mariska; ik wens je heel veel sterkte en zegen toe rondom het ziekzijn, en dankjewel voor je tips.

liefs marina

Terug
Bovenaan