@Marina85

Hio Marina,

Wat goed van je dat je lekker naar buiten bent gegaan, tja ramen lappen zucht gelukkig doet manlief dit 9ook al is dit 1x in het half jaar) whahahaha. Maar kind gebonden budget is totaal iets ander dan heffingskorting.

Kind gebonden budget is voor je kind zoals dit al zegt.
heffingskorting is gewoon een extra voor thuis mama's die niet of heel weinig werken, het wordt ook weel aanrechtsubsudie genoemnd. maar d eofficiele naam is voorlopige aanslag 2009. Ik heb dit zelf pas aangevraagd cia de computer en het is heeeeeeeeeeel easy in te vullen. Zeker als je een digiD hebt kan je hem zo versturen. Zo niet kan je het formulier opvragen en opsturen. het heeft dezelfd everwerkings tijd. Buiten alle andere toeslagen krijgen w enu nog € 94 extra van de heffingskorting erbij, mooi meegenomen dus.

Ga naar www.belastingdienst.nl
tapje particulier links boven in de oek
daar het tapje aangiften doen, belasting opvragen of betalen.
Dan opend hij de site en scrol je naar belasting terugvragen en klik je op kopje voorlopige aanslag 2009. Daar kan je het programma opvragen en je gegevens invullen.krijg je meteen te zien hoeveel je evt krijgt(opsturen per post of met digiD)  en 4-6 weken later definitief berricht en wordt het eerste geld als gestort.

Ik zal het echt doen wnat je hebt gewoon recht op dat geld en geeft jullie speling. En met 8000 euro kan je echt wel ff lekker op vakantie :) :)

liefs van Mariska

hoi mariska,

de ramen zemen is niet meer gelukt, het begon later wat te regenen.... en om nou te gaan fietsen met daantje in de regen??
maar ik heb lekker voorgelezen.....

we hopen er idd meerdere weekendjes van weg te gaan; met pasen/ pinksteren samen met mn zwager en schoonzus nog tussendoor van vrij tot zo avond...
dus dat is wel heel lekker om naar uit te zien.

wat jij schreef over het aanvragen van voorlopige toeslag.... kan het ook zijn dat wij dat achteraf doen? Nu invullen van 2008... ?
dan doen wij natuurlijk de gewone aangifte, maar dit zit er dan toch ook van 2008 bij inbegrepen?

liefs marina

Hey Marina,

Ben hier een tijdje niet geweest, vind het fijn om weer wat van je te lezen.
Wat goed dat je weer hebt gesolliciteerd. Lekker even wat voor jezelf en je verdient er ook wat mee. Ook heerlijk dat je dat met een 0-urencontract kan doen.
Hoop dat je steeds weer wat lekkerder in je vel komt te zitten. Enne wat die kleren, dat herken ik ook wel hoor! Maar heb het idee dat het bij mij ook van de medicatie komt. Nu ik aan het minderen ben val ik ook meer af..
Alleen maar mooi meegenomen.
Liefs,
Karlien

heyhey

ook wij moeten het doen met 1 inkomen.

mijn vriend verdiend net iets minder dan 1600 euro netto, en daar moeten we van leven.

ook wij krijgen kindertoeslag, 80 euro per maand. kinderbijslag krijgt natuurlijk iedereen en de heffingskorting (voorlopige teruggave op de belasting van je man/toeslagpartner) vragen wij jaarlijks terug, ipv per maand.

de ene maand hebben we genoeg over, de andere maand zitten we krapper.

deze maand is voor ons een dure maand. kado's voor nathalia, drinken, eten, taart enz, voor nathalia haar verjaardag, mooie feestjurk voor haar,  mn vaste lasten,  mn eten en drinken, luiers enz voor nathalia en tot maat van ramp klapte ons beeldscherm vorige week uit, dus moesten we ook een nieuwe kopen.

we redde het elke maand wel weer, maar soms moeten we t gewoon wat rustiger aan doen

wat betreft je kleren. ja, je hebt gelijk. natuurlijk ga je niet met te grote kleren lopen.

maar je man heeft ook wel gelijk. weet natuurlijk niet wat de kleren hebben gekost, maar t kan al snel in de kosten lopen.

ik heb vorige week een nieuwe spijkerbroek en een truitje gekocht op de markt en was totaal 8 euro kwijt. nou, en t zijn toch echt leuke kleren hoor!!!

en hobby spullen. ik ben ook een hobbyfanaat. vind t heerlijk om af en toe even lekker te knutselen.

en t liefst koop ik ook heel pipoos leeg, maar ja, als ik t niet heb, dan heb ik het niet.

wat wij meestal doen, is dat mn vriend en ik ieder een bedrag krijgen per maand ( en dan heb ik t over een euro of 10 per persoon, dus gewoon klein bedrag) waar we zelf iets leuks voor kunnen kopen.

wij sparen elke maand een bedrag voor nathalia haar spaarrekening. dit is per maand verschillend, t is maar net of we iets over houden en hoeveel.

we sparen een bedrag voor uitstapjes en de vakantie

en een bedrag voor de gewone spaarrekening, voor onverziene dingen.

t is gewoon passen en meten, maar t is te doen.

en weet je wat t erge is? je gaat leven naar wat je hebt. toen ik nog fulltime werkte, ging ons salaris even snel op als nu. aan de stomste dingen.

en dat wij t met weinig moeten doen, betekent niet dat we nooit wat kunnen doen. we hebben alles wat ons hartje begeerd. en leuke dingen doen, hoeft niet eens geld te kosten. met zn alle een dagje naar t bos, of als t lekker weer is, naar t strand. kost helemaal niks :D

liefs, do

Terug
Bovenaan