Meer moeilijke broodeters?

hoi hoi,

Mijn zoontje ook, hij wil het wel in zijn mondje, maar kijkt dan zooooo vies en na een paar piepkleine stukjes en wat kokhalzen vindt hij het wel genoeg....van pap krijgt hij moeilijke ontlasting, dus heb het cb gebeld en had een heel leuk nuchter mens aan de telefoon. Ze zei dat het helemaal niet erg is en dat sommige kinderen er gewoon nog niet aan toe zijn en dan kan je als hij een maand of 9 is gewoon weer proberen. Pap was ook niet echt nodig, in de nutrilon voeding zitten genoeg voedingsstoffen zei ze. Dus ik maak me er niet meer druk om.
Ik werk op een kdv en daar heb je ook echte broodeters of echte warme eters (al krijgen ze dat thuis)en sommigen eten ineens wel goed brood terwijl ze er eerst moeilijk over deden....ook willen sommigen perse het stukje zelf in hun mondje doen...

succes!

groetjes leetje 1981

Mijn zoontje is 10 maanden en die vind het soms wel lekker en soms niet, het cb vertelde mij ook dat het nog niet echt nodig was maar wel beter voor de mondspierontwikkeling (moeilijk woord zeg..)  

Hoi,

Chelsey eet haar brood heel goed, maar haar groente is af en toe een ramp!! Nu wilde ze gisteren haar groentehap met wortels niet en toen dacht ik dan geef ik haar maar een keer een boterham s avonds, ik had geen zin in een strijd en toen heb ik haar wortels op de boterham gedaan en ze at het helemaal op, zelf de korstjes, hihi, die stinkert!! ( haar bakje groente was ook haast helemaal op!)  Dus af en toe moet je gewoon creatief zijn!

Groetjes Elise

Ps: je kan ook fruit brood doen misschien wordt het dan wel gegeten, je weet maar nooit toch??

Isa is er ook zo een! Op het kdv schijnt ze wel ca. 3/4 boterham op te eten maar dat is thuis echt een zeldzaamheid. Meestal heeft ze na een paar stukjes geen zin meer. Ik probeer haar wel af te leiden en de stukjes geef ik haar nu in haar handje of ik leg ze op het blad van de kinderstoel voor haar neer. Maar soms helpt ook dat niet. Krentenbol vindt ze volgens mij lekkerder dan gewoon brood maar we gaan haar natuurlijk niet met alleen maar krentenbol "vetmesten"!

Dus, ik blijf het gewoon aanbieden en de ene keer eet ze er meer van dan de andere keer. Geldt voor mijzelf ook, afhankelijk van hoeveel trek ik heb..

Grtz. Poppetje71

Hoi hoi

Ik dacht dat STef ook niet van brood hield, maar vandaag heeft hij heel flink met mij meegegeten......Misschien is dat 'm juist.... Wil hij wel als ik hetzelfde eet....
In ieder geval....hij at het vandaag dus ineens wel...misschien morgen weer niet, ik zal het wel merken. Anders zou ik er ook nog geen probleem van maken. Het komt vanzelf wel hoor...

Liefs Annet

Hoi,

Tessa vindt brood reuzeinteressant en ook erg lekker, maar de kleine van een vriendin gruwelt ervan omdat ze de melk nog zo megalekker vindt! Ze probeert nu gewoon melk te geven en als "toetje" een boterham, gewoon uit het vuistje om er mee te spelen. Vaak steekt ze die boterham of stukjes zo in haar mond en onderzoekt ze hoe een boterham eruit ziet! Over een aantal weken probeert ze weer eerst boterham te geven. Wel leuk om te zien hoe zo'n mupke heel boeiend met een boterham kan spelen!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Terug
Bovenaan