Meerijdplankje dreumes 23 mnd

<p>Onze dochter is straks 22/23 maanden als de baby geboren wordt. We zijn dus op zoek naar een meerijdplankje. Ze blijft nu met 19 maanden niet braaf op haar fietsje met duwstang zitten. Dus dit verwacht ik ook niet van een meerijdplankje. </p><p>Nu zag ik dat er meerijdzitjes met gordel zijn. Iemand ervaring daarmee? Het lijkt me zo groot bij je voeten. Ik bots nu al af en toe tegen de boodschappenmand aan. </p><p>Welke hebben jullie voor een nog jonge peuter?</p>
 
Ons zeer actieve zoontje was 17 maanden toen zijn broertje geboren werd. Met 18 maanden begonnen met een meerijdplankje en dat ging prima. Enkele keer gedoe gehad maar over het algemeen bleef hij netjes zitten, hadden we absoluut niet verwacht. Geen riempje o.i.d. gebruikt. 

Tegelijkertijd ging hij ook met de loopfiets (2 wielen) er vandoor dus dat was ook ideaal om naast de kinderwagen te gebruiken.
Het is wennen, een kinderwagen met meerijdplankje. Je loopt er een stukje naast zeg maar, maar dat went ook wel weer snel. Al hebben wij wel een Bugaboo donkey dus die is als je hem gebruikt met het boodschappenmandje ernaast iets breder waardoor lopen makkelijker is. 
 
Oh dat is wel lekker. Hier blijft ze dus niet zitten op haar fietsje, wat nu hetzelfde principe is. Zadeltje en plankje voor haar voetjes. En weglopen op een tweewielig loopfietsje zie ik hier voorlopig niet gebeuren. Ze loopt zelfs pas 3 maanden los. 
Wii hebben wel een normale wandelwagen dus hier zal ernaast lopen niet echt een optie zijn. 
 
Hoi, wij hebben een normale wagen en een meerijdplankje. Het zit wel een beetje in de weg, dus je gaat wel schuinachter de wagen lopen, zeg maar naast het plankje. De eerste dagen was dat echt wennen, maar nu weet ik niet beter. De peuter blijft er super goed op staan en soms dan gaat hij erop zitten met zijn beentjes in de boodschappenmand onder de wagen. Gaat prima hoor!
 
Mijn dochter was 21 maanden toen haar zusje geboren werd. Ze liep pas met 18 maanden los. We hebben toen ook gekozen voor een meerijd-plankje. We hebben de Joolz wagen en Joolz plankje. Ik kon daar nog wel prima achter lopen, maar dat is per wagen heel verschillend. Er zijn ook wagens met plankjes waarbij het zo lang wordt dat je er wel naast moet lopen.

Mn dochter bleef vaak wel goed staan op het plankje, maar liep ook geregeld stukjes zelf of vanaf ruim 2 jaar met de loopfiets erbij. Dat vond ik ook prima. Wil je echt altijd stevig doorstappen en niet dat je kindje 'los' kan, tja dan moet je echt kiezen voor een plankje met gordel of een duowagen. Maar met zo'n plankje met gordel moeten ze zitten en kijken ze recht tegen de wagenbak aan, vond ik altijd zo sneu eruit zien. Als ze op een plankje staan, kijken ze er nog een beetje bovenuit.

Ondertussen zijn m'n meiden 4 en 2 en nog steeds gebruik ik het plankje wel eens. De oudste van 4 staat er nog wel eens graag op als we een eindje lopen in de stad bijvoorbeeld.
 
Dat tegen de wagen aan kijken valt bij ons mee denk ik, omdat de reiswieg of het zitje beiden erg hoog zijn. Er zit best wel een opening tussen de boodschappenmand en de reiswieg dan. 
Het is ook eigenlijk een duowagen. Nuna Demi Grow. Maar dan zit mn dochter heel laag bij de grond, in de boodschappenmand, en dan heb ik dus geen boodschappenmand meer. Heb wel even zitten twijfelen om 'm zo te gebruiken. Dan hebben we niks nodig voorlopig. Maar lijkt me toch ook irritant. 
En dochter vindt het inderdaad wel leuk om stukjes mee te lopen. Ze snapt regels over de juiste kant op lopen en een beetje meelopen alleen nog niet. Het zijn nog maar korte stukjes van hooguit 10 min. En we wonen binnen de centrumring van een grotere stad. Niet overal is geschikt voor zomaar opstaan en weglopen. Ik doe ook heel veel dingen lopend. Dokter, ziekenhuis, consultatiebureau sowieso straks, maar ook gewoon boodschappen en andere winkels en klusjes, wat je ook verzint, het is binnen een uur lopen. Ook loop ik dagelijks een uur met de honden. Dus lopen is voor ons niet altijd even lekker een ommetje maken. Dat is vaak ook gewoon business. :) vandaar de behoefte aan een oplossing voor een langer stuk. En een waarbij ze niet zomaar af kan stappen. Al wil ik de optie om makkelijk op en af te stappen wel hebben weer... Ik vind het maar lastig. 
Ik zag online de cozyrider uptown rider. Dat is een zitje dat naast je bevestigd wordt. De reviews lijken wel goed. Maar je kan er nooit een plankje van maken. Dat houdt me dan weer tegen. 
 
Mijn dochter was 22 maand toen mijn zoontje werd geboren. Ik heb een meerijd 'stoeltje', weet niet welk merk, is van vrienden. Het stuurtje moest er wel af anders paste het niet. Mijn dochter is inmiddels ruim 2.5 en zit nog steeds graag op dat stoeltje. Je moet dan wel deels naast de wagen lopen, maar gezien het om korte afstandjes gaat vinden wij dat prima.
 
Terug
Bovenaan