Mijn dochter was 21 maanden toen haar zusje geboren werd. Ze liep pas met 18 maanden los. We hebben toen ook gekozen voor een meerijd-plankje. We hebben de Joolz wagen en Joolz plankje. Ik kon daar nog wel prima achter lopen, maar dat is per wagen heel verschillend. Er zijn ook wagens met plankjes waarbij het zo lang wordt dat je er wel naast moet lopen.
Mn dochter bleef vaak wel goed staan op het plankje, maar liep ook geregeld stukjes zelf of vanaf ruim 2 jaar met de loopfiets erbij. Dat vond ik ook prima. Wil je echt altijd stevig doorstappen en niet dat je kindje 'los' kan, tja dan moet je echt kiezen voor een plankje met gordel of een duowagen. Maar met zo'n plankje met gordel moeten ze zitten en kijken ze recht tegen de wagenbak aan, vond ik altijd zo sneu eruit zien. Als ze op een plankje staan, kijken ze er nog een beetje bovenuit.
Ondertussen zijn m'n meiden 4 en 2 en nog steeds gebruik ik het plankje wel eens. De oudste van 4 staat er nog wel eens graag op als we een eindje lopen in de stad bijvoorbeeld.