Meerijdplankje, meerijdzitje of andere tips?

<p style="text-align: left;">Ha moeders en vaders, Ik ben nu 27 weken zwanger en onze oudste zal (bijna) 2 jaar zijn als de baby geboren wordt. Nu ben ik praktisch aan het nadenken over hoe je handig met 2 kids de deur uit gaat. Wij zullen zelf denk ik vaak gaan met wandelwagen en de oudste zelf lopen/fietsje etc of baby in de draagzak en oudste in de kinderwagen. We hebben ook een fietskar die je als wandelwagen kunt gebruiken, wel een oudje, maar daar kunnen ook een kindje en baby naast elkaar indien nodig. Maar voor bij opa en oma zijn we op zoek naar een oplossing. De fietskar past namelijk niet in de auto om mee naar daar te nemen, onze oudste is nog niet echt verkeersveilig en energiek genoeg om altijd zelf mee te lopen en zij zien een draagzak niet zitten. </p><p style="text-align: left;">Nu ben ik dus aan het kijken naar van die plankjes etc, maar het lijkt mij erg vervelend lopen. Stoot je dan niet constant je scheenbeen er tegen aan? Een zitje op de wagen zag ik ook, maar wij hebben best een lichte wagen en beweeglijke peuter dus ben bang dat dan je wagen in z’n geheel om kan klappen naar voren.  Wie heeft er ervaring met dit soort plankjes en zitjes en heeft een goede tip? </p><p style="text-align: left;">Alternatief is een duo wagen, maar das nogal een investering voor alleen een dag in de week bij opa en oma ?.</p><p style="text-align: left;">Ons merk kinderwagen is een easywalker Harvey (eerste model). Daar is ook een optie uitbreiding naar duo, maar dan lijkt de baby wel heel laag te liggen en komt er denk ik allemaal vuil in de bak. Of hebben mensen hier wel goede ervaringen mee?</p><p style="text-align: left;">Alvast dank voor het meedenken!</p>

Een zitje op de wagen vind ik geen goede optie. Je frame is niet gebouwd op die extra kilo’s van kind en zitje. Dus in no time is de boel krom...
Als wij een uitbreidbare wagen hadden gehad, dan hadden we dat gedaan. Maar helaas kan die van ons alleen enkel gebruikt worden. Dus we gaan voor de baby in de draagzak en onze dreumes nog even in de wagen. Over een tijdje kijken we of we voor meerijplankje gaan of niet. 

in jou geval koos ik voor een uitbreiding van je huidige wagen. Het is er voor gemaakt en je hebt beide kindje veilig bij je.

Wij zitten in dezelfde situatie.
ik heb wel een plankje voor onze Joolz, en ja dat loopt ruk! We zijn beiden erg lang, dus fijn is het niet!
Maar we hebben voor onze dreumes ook een buggy en de optie tot maxi cosi adapters onder zodat het alsnog een duo wagen is.
Ik denk dat de kinderwagen gewoon omgebouwd wordt voor de baby, buggy gebruiken voor de dreumes en dan evt baby in de draagzak of dreumes op het plankje. Als we echt een hele lange dag weg gaan bouw ik het om tot zitje voor de dreumes en mag de baby onderin in de maxi cosi

Duowagen van Marktplaats halen! Ik gebruik de wagen echt heel veel. Als mijn oudste zoontje niet meer wil fietsen, leg ik de fiets onderin en kan hij zitten naast de baby. 

[quote quote=10361236]Wij zitten in dezelfde situatie. ik heb wel een plankje voor onze Joolz, en ja dat loopt ruk! We zijn beiden erg lang, dus fijn is het niet! Maar we hebben voor onze dreumes ook een buggy en de optie tot maxi cosi adapters onder zodat het alsnog een duo wagen is. Ik denk dat de kinderwagen gewoon omgebouwd wordt voor de baby, buggy gebruiken voor de dreumes en dan evt baby in de draagzak of dreumes op het plankje. Als we echt een hele lange dag weg gaan bouw ik het om tot zitje voor de dreumes en mag de baby onderin in de maxi cosi[/quote]
Mag ik vragen welke buggy dat is, met die optie tot adapters? Bedankt!

Wij hebben een phil en ted duo wagen. Echt ideaal! Op marktplaats gekocht en echt een goede aankoop geweest. De gewone wagen gebruiken we nog zelden. Zeker om dat de duo wagen ook omgetoverd kan worden tot enkele wagen. 

Terug
Bovenaan