Meerijdplankje, meerijdzitje of andere tips?

Ik zou ook echt een tweedehands duo wagen aanraden! Bij ons zit er 2 jaar en 3 maanden verschil tussen, maar het is echt ideaal! 

Als je kindje mee loopt of mee gaat op een fietsje gaat het vaak te langzaam, te snel of de verkeerde kant op. En op een gegeven koment worden ze moe en willen niet meer verder lopen of fietsen.. Ik ben elke dag nog blij dat onze peuter naast de baby kan zitten ? Een plankje leek ons ook super onhandig.

Dank voor de tips! Ik ben toch nog eens naar duo wagens gaan kijken, leek me toch het handigst, in elk geval bij opa en oma. Zelf zal het ook nog wel de combi draagzak/buggy worden. Maar voor het geld van de uitbreidingsset van onze wagen (waarbij de baby naast het achterwiel komt te liggen), kon ik een mooie tweedehands duo wagen kopen die ook alleen maar bij een opa en oma was gebruikt. Het is de Topmark 2 geworden, grote banden handig hier in bos gebied, heb 1 reiswiegje en 2 zitjes die je op allerlei manieren erop kan zetten (met ideaal nu denk ik de peuter naar buiten gericht voorop lekker kijken en de baby in wagen voor je). Hier is het probleem opgelost denk ik. Dank iedereen voor t meedenken!

Hi,
Ikzelf heb nu een duo buggy waarvan ik adapters heb voor de maxi cosi. 
Vooral omdat me kleine 19m nog dutjes doet.
Is het miss een idee om de baby in de draagzak te doen?

Het lijkt mij dat je met de duowagen een goede keuze gemaakt hebt. Wij hebben een kidsit meerijdzitje voor straks. Mijn zoontje is dan 3 jaar. Omdat hij nogal moet wennen hebben we hem er alvast aan gemaakt. Ik heb mijn schenen al meermaals gestoten en kan niet te lang lopen omdat ik dan te ver naar voren moet leunen. Heb hem al met een touwtje vastgemaakt voor als hij toch in de kinderwagen zelf zit. 

Onze oudste was nog geen twee toen nr 2 geboren werd en hij kon toen nog niet lopen. Ik heb een kidsitzitje gekocht voor aan mijn Joolz kinderwagen (aagezien hij nog niet kon lopen, zag ik hem ook niet lang staan op het oficieele plankje). Als je lang bent loopt het onhandig, maar ik zelf loop er wijsbeens om heen en heb er geen last van. Je moet inderdaad wel je kinderwagen met twee handen besturen als je een erg beweeglijke peuter hebt die steeds naar links en rechts kijkt. Maar ik vond het echt een super aankoop. Ik vind juist weer een duo wagen onhandig omdat die zo groot zijn. Momenteel zit nr 3 in de kinderwagen en nr 2 op het plankje, dus je kindewagen gaat niet kapot door het plankje.

Wij hebben onlangs de Joovy qool kinderwagen aangeschaft en daarbij een bench seat (tot 25kg) gekocht. Kindje zit dan iets meer op de wagen waardoor je er geen last van hebt met lopen zoals bij een meerijdplankje. De wagen kan uiteindelijk 3 kindjes vervoeren. We zijn er erg blij mee. Wagen is daardoor wel wat aan de grote kant.

Onze oudste is ontzettend energiek en dus ook niet bij te houden als we wandelen met de jongste erbij. Wij hebben een loopplankje besteld, uit te breiden als zitje mét een tuigje. Er zat zelfs een leuk stuurtje bij...
Zo zeg, wat zij wij daar blij mee! In de winkels kunnen we hem vastzetten en waar hij mag, loopt hij zelf. Door het plankje lopen we zelf wat meer aan de zijkant van de wagen maar we kunnen deze bedienen met één hand. Het is echt ieder voor zich wat hij/zij fijn vindt....

Terug
Bovenaan