Mei 2009: hoe zit het met de kilo's?

oei, pijnijk onderwerp..
ik ben nu 12 weken zwanger en nog niks aangekomen. Bij mijn eerste ben ik 50 (helaas geen typefout) kilo aangekomen en bij mijn tweede 28. Ik heb die 50 er allemaal afgekregen, meer nog zelfs, maar bij de tweede is er 10kilo blijven zitten. Bij beide zwangerschappen zijn de kilo's er pas gestaag aangekomen toen ik rond de 16 weken was. heb getennist en gefitnessesd (2xpw) tot 32 weken, maar het mocht niet baten. IK zie er vreselijk tegenop, al die kilo's. En de ellende is dat ik er NIKS aan kan doen! Nee, ik eet niet veel meer, ik sportte genoeg, wandel dagelijk minstens een uur (en netjes dooorlopen, geen sufloopje) dus ja, pijnlijk onderwerp. Hopelijk kom ik deze zwangerschap uit met 18 kilo ofzo, dan zou ik superblij zijn! en dan de bv periode, pff afvallen tijdens de bv vanzelf?? neeeeeee, er gaat niks af, al eet ik helemaal niets! bij allebei de kindjes een jaar bv gegeven, (heel belangrijk voor mij) dus een jaar lang niks eraf..
maar goed, ik ben nog niks aangekomen, joepie!

Ola!
Ik ben nu 10 weken en 2 dagen zwanger.
Ik weet niet zo goed wat ik nou moet zien daar beneden.
Vrienden zeggen wel "Ja, daar zit wat te komen" maar ik heb altijd al wel een spekbuikje gehad, het buikje dat ik zie zit niet laag genoeg volgens mij...hihi!
Ik ben sinds het begin nu 1,5 kilo aangekomen.
Ik heb wel een zwangerschapsbroek gekocht, ik vind het niet lekker, iets dat daar nu strak zit, dat gaat niet meer...

Groetjes,
Natalie

Hey hey!

Ik ben vandaag 10w4d en vanochtend vastgesteld dat ik 400g meer weeg dan voor de zwangerschap. In eerste instantie was ik 2,5kg kwijt omwille van de misselijkheid e.d., maar de toename is nu dan toch begonnen...
Ik vind zelf ook wel dat je het al echt ziet. Niet dat ik eerst een superplatte buik had, maar 's ochtens was ie toch niet echt aanwezig en ik kon hem ook makkelijk intrekken. Dat gaat nu echt niet meer. Onder mijn navel is er nu echt een "bump" die niet valt in te houden, hij voelt ook harder aan... Maar goed, de vk zei dat dit vanaf nu wel normaal was... Ik loop eigenlijk ook echt al 3 tot 4 weken in afwisselend een losse broek en 1 positiebroek, ik hield idd de druk op mijn buik gewoon niet meer uit in een gewone broek.

Afgelopen weekend was ik eigenlijk echt verontwaardigd! Was op een feestje waar nog niet veel mensen wisten dat ik zwanger ben (mijn vriend wil het geheimhouden tot 12w), maar dat blijkt dus niet zo evident meer, want ik zag de twijfel op vele gezichten, maar ja, gelukkig durven veel mensen niets zeggen uit angst dat het niet zo is en ze me zouden beledigen :) Maar goed, er waren dus ook wel mensen die het al wisten en nu kreeg ik toch wel de opmerking "dat het toch wel snel was he dat het te zien was"... Hallo??? Zat ik op die opmerking te wachten?? En hij kwam, nota bene, van een man én een vrouw ZONDER kinderen... Ja, want zij zijn ervaringsdeskundigen he... grrrrrrr!
(valt het op dat ik ook last heb van het typische korte lontje? :)

groetjes!
Indra

In de eerste drie maanden viel ik een paar kilo af door de misselijkheid. 1e 2 weken van oktober met vakantie geweest en na de vakantie paste ik opeens mijn broeken niet meer. Ik ben een paar kilo aangekomen in 2 weken tijd!!! Allemaal nieuwe kleren moeten kopen, maar dat geeft niet, want I love shoppen!!

Ik ben wel iets aangekomen, misschien een kilo.
Ik sta niet zo vaak op de weegschaal dus precies weet ik het niet.
Maar mijn broeken pasten al niet meer toen ik 6 weken was.
Ik hoop dat ik niet heel veel ga aankomen, want lijnen kan ik niet hoor.
Ik hoop dat ik onder de 70 kilo blijf, want met mijn 1.65 lengte lijkt me dat meer dan genoeg.

Ik heb het gevoel dat ik nu pas echt begin te groeien.
M'n shirtjes passen eigenlijk niet meer.
Maar de weegschaal blijft voorlopig nog lief voor me: ruim een kilo erbij en dat met 15 weken.
Mij hoor je voorlopig nog niet klagen over kilo's hoor.

Hoi,

Begin inderdaad ook al een aardig buikje te krijgen en een extra cupje erbij. 4 kg erbij sinds het begin en ik kan nog 2 lage broeken aan. Verder zit mijn zwangerschapsspijkerbroek heeeeeerlijk, hihi.
Shirtjes vallen eigenlijk nog wel mee, want die rekken blijkbaar toch aardig, alleen de kortere die kunnen in de kast blijven. Heb zaterdag overigens nog wel een leuk (en mooi prijsje) shirt gekocht bij de WE. Het leek een positieshirt, maar die verkopen ze helemaal niet daar...

groetjes

Hallo!

Ik ben 12 wk 3 dg, en een kilo of 2 aangekomen. Het spekje dat er altijd al zat (ik ben geboren en getogen met een spekkussentje tussen mijn schaambeen en navel, zeg maar), is nu wel  prominenter aanwezig. En ik kan het, zoals iemand anders ook al schreef, nu niet meer inhouden! Ik dacht eigenlijk dat dat veel te vroeg was en dus helemaal niet kon, maar ik lees hier al dat dit zeker niet uitzonderlijk is. Ik kan wel gewoon al mijn kleding nog aan.  Maar ik kijk uit  naar het moment dat ik ongegeneerd positiekleding kan gaan kopen!

Terug
Bovenaan