Meiden die in juni 2008 voor het eggie gaan

Mijn NOD is 24 april, heb ik net zitten rekenen. Dat is dus alweer bijna, ik dacht eigenlijk dat het nog een week zou duren, ha ha! Maar ik ben erg regelmatig, dus...
Stiekem is het een beetje spannende NOD, we hebben aan het begin van deze maand (helemaal niet vruchtbare periode dus) ongelukje gehad met condoom, dus in theorie... Ergens hoop ik toch een klein beetje, ha ha! Maar ik zal ook reeel blijven de kans blijft natuurlijk ieniemini...

Was het maar vast juni!

Hoi Allemaal,

Wij gaan er in juli ook weer helemaal voor. Ook mijn eerste kindje is in 2007 geboren 16 maart om precies te zijn. Wij hebben ook bewust een tijdje gewacht. In augustes 2007 heb ik namelijk een wervel van mijn rug gebroken door een val van mijn jonge paard. Ik heb daardoor een tijd plat gelegen en niks kunnen doen zelfs mijn eigen kindje kon ik niet vast houden. Nu gaat alles weer goed, maar ik wil nog heel even wachten, want mijn paardje wordt nu verder ingereden (door een ander , te veel risico). Ik zou het nog wel leuk vinden als ik eerst nog even normaal op haar kan rijden, want als ik eenmaal zwanger ben wil ik geen enkel overbodig risico meer lopen.

Oja, ik moet donderdag ongesteld worden en ik ben altijd wek heel regelmatig. Wij vrijen veilig dus er zit nu nog weinig kans in.

Ik heb alleen deze week nog de pil en dan wordt ik in de loop van volgende week ongi. Heerlijk hoor gaan we net op vakantie . Durf heb niet door te slikken want, sinds ik ben bevallen doet baarmoeder en eierstokken voor de menstruatie echt zeer. Hebben julie dat ook?

Moet eigenlijk een herhaling recept halen voor de pil je krijgt dan altijd voor een half jaar mee. Maar eigenlijk heb ik nog maar twee strippen nodig of zou ik ???????????? Nee lijkt me niet handig om zwanger te zijn als we trouwen  maar ja dat gevoel he ! dat zit er al een dag na de geboorte van Eva. Wisten jullie ook al zo snel dat jullie nog een keertje een wondertje willen?

Liefs Linda,

Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik het allemaal goed heb gelezen bij de juiste heb gereageerd.

Ik ben een trouwe lezer van het forum, maar zal proberen dit keer ook mee te blijven schrijven.

Wij dromen ook van drie gezonde kinderen. 2 vinden we ook prima, maar ons gevoel zegt momenteel nog drie. Ook lijkt het me bijzonder om nog 2x de zwangerschap mee te maken. De vorige was niet zwaar. Echt misselijk ben ik dan ook niet geweest wel een hele tijd met een staal smaak in mijn mond gelopen dat vond ik wel echt minder en ja vooral moe!

Ben benieuwd na de zwangerschap hoe die zal verlopen. Hoe het zal gaan met onze zoon. Ik ben momenteel fulltime moeder. Maar daarnaast maak ik nog wel schoon op 2 ochtenden en ik pas 1 of 2 dgn op en doe klein beetje administratie thuis. Maar ik kan het mooi combineren met het thuisblijven voor onze zoon. Bij mijn vorige werk had ik het niet na mijn zin en toen onze zoon 10 weken oud was heb ik ontslag genomen. Heb nog wel gesoliciteerd, maar gevoelsmatig was ik er nog niet aan toe. Nu op zich wel , maar vind het zo ook heerlijk helemaal als het weer zo blijft!

Weetje vind ook wel spannend stel we zijn snel zwanger zoals de vorige keer mijn vriend gaat heel de maand september op oefening na Noorwegen ( ga hem wel missen). Hoe ik het dan ga ervaren die hormonen en die kwaaltjes de opvoeding van Yordi allemaal samen. Vind dan wel jammer dat ik dan even niet op hem kan leunen of even met hem kan babbelen ofzoiets dergelijks. Enne ik ben best wel een bange muis savonds alleen thuis! Maar ach we redden het allemaal wel hoor zeker weten komt wel vaker voor dat hij weg is.

Wat wel weer een hele opluchting was dat ik hoorde dat hij ook in 2010 nog niet op uitzending hoeft! ( al staat hij wel op reservé). Heb een uitzending nog nooit meegemaakt maar het lijkt me niks. Maar we moeten er wat voor over hebben hij houd erg van zijn werk.

Zo dat moest ik even kwijt. Wel fijn zo dingen delen met jullie.

Nou ik houd het hier maar even bij anders word het verhaal nog langer!

Ik ben trouwens 23 jaar en kom uit Friesland. En Jullie?

@sharine2: Ik moet rond de 23ste van April weer ongesteld worden.

@carolinda: Ook van mij de felicitaties met je voorgenomen huwelijk. Ik ken je gevoel helemaal. Ook ik wist al snel dat we nog een kindje wouden. Ook al na de geboorte van Yordi. Heb even het gekriebel weg kunnen stoppen, maar nu is het r toch echt de tijd voor. Ik denk ook af en toe anders kan het volgende maand wel zonder de condooms. Maar doen het toch niet. Eind van Juni gaan we op vakantie na Zeeland en wil toch even op save spelen. Bij mijn vorige zwangerschap was ik in 2x zwanger. Momenteel heb ik ongelooflijk opruimwoede. We hebben 4 slaapkamers 2 daarvan zijn nu bezet en die andere twee heb ik helemaal opgeruimd. 1 kamertje ervan staat alleen nu nog een kast en stoel in. Beetje zo van mooi dat is opgeruimd je weet maar nooit. Dan hoef ik die rotzooi dan niet meer uit te zoeken.

@karin: Spannend dus wel of niet ongesteld worden deze maand. Wij gebruiken ook condooms had geen zin meer in de hormonen van de pil. Vond wel eng eerst had in het begin soms iets van Ohhh als het maar niet scheurt. Nu maakt het me geen fluit meer uit. We zitten trouwens vlak bij elkaar met de NOD.

Nou, vandaag is dus mijn NOD en nog niets gezien ...
Nee, serieus, zal morgen wel komen, denk ik. Of op zijn laatst zaterdag. Ik voel verder niets dat mij aan een zwangerschap doet denken...

Het is goed dat ik jullie over foliumzuur hoor, was ik bijna alweer vergeten! Liefst een maand beginnen voordat je zwanger probeert te raken toch? Dat betekent over een paar weekjes al beginnen, niet? Wow, dat is toch stiekem wel snel, ha ha.

Ik heb al zo lang de baby-kriebels, maar er waren altijd verstandige redenen om er nog niet aan toe te geven, maar nu... zucht. Ik kon me trouwens al voor de geboorte van mijn zoontje niet voorstellen dat ik het bij 1 zou laten, heb er altijd 2 gewild. Maar nu ik zo geniet van mijn zoon, denk ik, maar 3 is ook heel leuk!!

Voor de geinteresseerden ik woon in Zuid-Limburg sinds iets minder dan een jaar, heb het prima naar mijn zin, al zal ik wel nooit het taaltje hier over nemen, te ingewikkeld. Vind het wel apart om te bedenken dat mijn zoontje dus ooit Limburgs gaat praten als hij naar school gaat...

@Linda: ha, ha, ik herken mezelf echt in je verhaal!! Vorige keer had ik ook geen pilstrips meer 2 maanden voor de bruiloft en ik had ook echt geen zin om weer 6 stuks te gaan halen, dus zitten rekenen: stel dat ik nu stop en ik zou meteen zwanger worden? Nou, in het 'ergste' geval ben ik op mijn bruiloft dan 2 maanden. Dan pas ik mijn jurk nog, dus ik neem het 'risico'. Verder niet meer over nagedacht, maar achteraf gezien was ik 4 weken zwanger toen ik trouwde, raak in 2e ronde... En ik heb een geweldige dag gehad en dus een 'cadeautje' op huwelijksreis. Ik heb dus niet gemerkt dat het onhandig was...
Ik heb trouwens geen pijnklachten met menstruatie, behalve soms wat krampjes. Ik baal vooral van het mega-bloedverlies, doorlekken is bij mij helaas normaal geworden

@diarich: wel heftig hoor, als je man uitgezonden kan worden. Is toch een lange periode om het alleen te moeten doen, zeker idd als je zwanger zou zijn. Kan me voorstellen dat je daar niet om staat te springen, maar ja, het hoort bij zijn beroep neem ik aan? Fijn dat de kans in ieder geval erg klein is. En tja condooms, ik ben er geen fan van, maar er is voor  mij geen alternatief. Ik mag sinds mijn ziekte geen hormonen meer gebruiken, dus het is condoom of koperspiraaltje (maar die laat ik natuurlijk al helemaal niet plaatsen!!). Was erg jammer. Ik was eigenlijk erg tevreden met de pil die ik voor mijn zwangerschap had.

@bbje: wervel gebroken, heftig hoor! Ik ben dus ook ernstig ziek geweest, 3 maanden lang, toen mijn zoontje 3-6 maanden oud was. Heb ook vele dagen nauwelijks voor hem kunnen zorgen. Er waren zelfs momenten dat ik zo van de wereld was, dat ik me nu nauwelijks meer kan herinneren hoe hij was, wat we deden etc. Het is echt een zwarte periode in mijn leven. Ik heb het gevoel dat ik die maanden gemist heb en hem aan zijn lot overgelaten heb. Heb jij ook last van schuldgevoelens e.d.? Ik vond (en vind, ik kan er nu nog emotioneel van worden) het zo zwaar dat ik niet de moeder voor hem kon zijn die hij verdiende!

He Meiden,

Vind het leuk om met jullie te kletsen en om jullie achtergrond te weten. Nou heb gisteren de pil toch maar opgehaald toch maar voor de zekerheid. Stel je voor dat je op je trouwdag de hele dag misselijk bent . Niet dat ik er vanuit ga om gelijk bij de 1e ronde zwanger  te raken ( al hoewel het wel super zo zijn) maar toch.

Hoe vonden jullie eigenlijk je zwangerschap? Zelf vond ik hem super ondanks dat ik later last van mijn bekken heb gekregen. Ik ben niet 1 keer beroerd geweest oja toch wel toen ik mijn test in mijn handen had hihihi. Ik was zo verbaasd dat ik zwanger was na al die rondes dat ik spontaan misselijk was na huilen van blijdschap was het over hihihi.

Ook vond ik de zwangerschap super spannend en alle verhalen die je krijgt/kunt lezen via hier of andere sites maakte het er niet beter op. Ben benieuwd of het bij een tweede keer ook weer zo spannend is.

De bevalling vond ik ook meevallen nu hoor ik wel bij de gelukkigen waar het heel vlot ging ( 1 uur ) Ja echt 1 uur had, de hele dag wel wat kramp en de vk was ook al geweest en die zei ik zie je maandag wel op het spreekuur . Tegen 1745 uur braken mijn vliezen en toen de vk om 1815 uur kwam had ik nog maar 3 cm maar tijdens het toucheren had ik ineens 6 cm zo ging het door. De kraamhulp kon niet meer op tijd komen en daarom moest mijn moeder en schoonmoeder blijven om te helpen om 1845 kreeg ik echt hele heftige weeen en om 1930 mocht ik mee persen om 1945 was Eva geboren echt super maar, wel overweldigend. Nou ja als ze allemaal zo komen eitje.

Hoe is het bij jullie gegaan?

Liefs Linda,

@Karin. Ben benieuwd of je al ongesteld bent geworden. De foliumzuur was ik zelf ook bijna vergeten. Ik adviseerde en vriendin ermee en dacht daarna o'ja maar dat geldt ook voor mijzelf .

Dus jullie hebben nu ook zo last van mega bloedverlies tijdens jullie ongesteldheid. Hier heb ik ook last van al voor de zwangerschap, maar nu helemaal na de bevalling ( de eerste 2 dagen dan).

@ Linda, Mijn bevalling begon met het breken van de vliezen om 20.15. De verloskundige zei nog ga maar wat slapen tot vannacht of morgen vroeg. Ik heb lekker onder de douche gezeten en toen kwamen mijn weeën behoorlijk snel achter elkaar. Onze zoon is om 00.49 geboren. Ook een redelijke snelle bevalling. Hoe kijk jij tegen een volgende bevalling aan, Je hoort weleens dat die NOG sneller kunnen gaan......

De Zwangerschap zelf is me wel goed bevallen was beetje beroerd en veel moe, maar voor de rest een makkie al zeg ik het zelf..... Hoop dat een volgende zwangerschap me ook zo af zal gaan.

Vind het wel spannend zeg het komt nu steeds dichterbij straks nog 1 maandje met condooms en dan voor het echie. Heb er wel reuze zin in. Zie me zelf al zitten met twee van die kleine ukkies.

Heerlijk weer is het trouwens, morgen maar even fietsen en lekker in onze tuin om hangen of even na de kust.

Groetjes

Diarich

Terug
Bovenaan