Meiden die weer zwanger willen worden na een miskraam/buiten baarmoederlijke zwangerschap.

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

ik dacht ik open een topic omdat er hier toch een hoop meiden zijn die net een miskraam/buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebben gehad.
En misschien is het dan leuk om samen weer zwanger te worden,omdat we toch iets rots hebben meegemaakt!
Nou ik wacht op de reacties...!

Ik zal me ook even voorstellen:

Nathasja Donkers
25 jaar woon samen met Remco en hij is 32.

We zijn na de 2de maand van stoppen met de pil zwanger geraakt,alleen na de 5de week kreeg ik bloedverlies en had ik helaas een vroege miskraam.
We zijn gelijk weer begonnen na de miskraam om zwanger te raken en als me cyclus het zelfde is gebleven heb ik 27 Juli mijn NOD.

Liefs Nathas.

Hi Natasja,

Hoor ik daar ook een beetje bij? Bij mij is  het ook  misgegaan, maar dan geen miskraam, maar vroeggeboorte bij 23 weken (zwangerschapsafbreking wegens ernstige hartafwijking). Maar het is voor mij net zo spannend........
Dus mag ik dan ook meekletsen? Zou ik ook wel fijn vinden....kunnen we elkaar een beetje mentaal steunen...
We gaan volgende maand weer proberen, hebben deze maand overgeslagen (omdat ik anders weer  in dezelfde maand uitgerekend zou zijn als mn eerste kindje). Ik hoor wel of het mag...

Groetjes, Kitty

Hi Natas,

Lijkt me wel een goed iedee een eigen topic. Ik kijk ook wel eens op het forum "zwanger worden na een miskraam" maar daar word lang niet zo veel geschreven als hier.

We hebben elkaar al een keer eerder gesproken maar ik stel me nu toch nog maar even echt voor.

Ik gebruik de naan Nimfje ben 26 jaar in september ben ik een jaar getrouwd met Ron 34 en we hebben 1 kat.
We zijn begin april gestopt met de pil en na 1X ongi te zijn geweest waren we zwanger.
Een week na de positieve test begon ik oud bloed te verliezen en dat heeft ongeveer een ruime week aangehouden. Maar omdat ik geen buikpijn had en het niet helderrood werd habben we en de vlk toch nog goede hoop.
21 juni moetsen we voor een controle naar de vlk gaan ik was toen 7w + 4 d dus we konden kijken over er een hartje te horen was. Niet dus.
Ik had een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en mis nu mijn rechter eileider.

Ik moet morgen weer naar de gyn. om te kijken of alles goed is en er geen rede meer is om nog langer te wacht. ik heb nu eigelijk nergens neer last van maar toch ben ik wel een beetje nerveus voor morgen, gek he. Het heeft emotioneel gezien toch wel een indruk gemaakt en vind het ook wel weer spannend om weer zwager te raken. Maar we krijgen dan wanneer het zover is een echo met 5w om te kijken of het op de goede plek zit dan en dat stelt me zeker wel gerust.

Ik hoop dit weekend of maandag mijn ongi te hebben en dan gaan we er weer helemaal voor.
Liefs Nimfje

Hi Kitty,

Van mij mag je zeker mee praten. Het is natuurlijk niet het zelfde wat jij hebt mee gemaakt en ik kan me ook niet voor stellen zo veel zwader  het voor jouw  moet zijn geweest om na 23 weken je kindje te moeten verliezen.
Ik vond het na 7  w al moeilijk en bij ons had het nog niet eens  de vorm van een kindje.
Wij gaan er ook volgende maand weer voor dus dan kunnen we elkaar mooi op de hoogte houden.

Liefs Nimfje    

Hoi meiden,

Ik ben Marije, 26 jaar en woon samen met Dennis (27jr.) en onze 2 poezen.
Ik heb ook een mk gehad na 7 weken zwangerschap, en wij zijn daarna ook direct weer doorgegaan om weer zwanger te worden. Ben helaas afgelopen dinsdag weer ongi geworden, zaten in de 3e ronde na de mk en gaan nu dus maar weer opnieuw proberen.

De eerste keer was het de 2e ronde direct raak, dus eigenlijk ging ik er stiekem vanuit dat het nu wel weer zo snel zou lukken, maar helaas...... Ik baal er best wel van, maar ik weet ook wel dat er meiden zijn die het al veel langer dan mij proberen.

Super leuk zo'n topic trouwens!!! Ik heb ook gekeken op zwanger worden na een mk, maar daar wordt idd niet zoveel geschreven.

Liefs Marije

Hey meiden,

Ik ben Marije en heb een zoontje van 3 jaar. Ik 2x een miskraam gehad. De eerst was vorig jaar augustus. Dit was in ronde 2 al raak. Maar helaas is het na bijna 5 weken mis gegaan. In maart heb ik weer een miskraam gehad. Dit was na de eerst miskraam in ronde 6. Na 10 weken zwangerschap ging het ook deze keer mis.
Nu zitten we zijn afgelopen zondag in ronde 4 na de laatste miskraam beland. We zijn onderhand dus al weer een dik jaar verder.
Ik vind het wel erg jammer dat mijn zoontje nu al 3 jaar is en hij is waarschijnlijk bijna 4, of 4 jaar als hij een broertje of zusje krijgt. Ik had liever gehad dat hij iets jonger was. Maar ja............. je kunt niets plannen.

Als ik in deze ronde zwanger wordt dan ben ik, op een dag na, op dezelfde dag uitgerekend al mijn eerste miskraam. Nu maar hoop dat het deze keer wel zo mag zijn.

Groetjes Marije

Hoi Nimfje,

Bedankt dat ik mee mag babbelen.
Ja, het heeft heel wat verdriet veroorzaakt....maar we moeten toch ook weer verder. Dus willen er weer voor gaan, hoe moeilijk we het misschien ook gaan krijgen tijdens de volgende zwangerschap. Maar het gaat me niet echt om het verdriet wat ik hier kwijt wil hoor (daar heb ik anderen voor)....Het gaat mij meer om te praten over het verlangen naar een volgende zwangerschap en evt. de angsten. We hebben toch allemaal verdriet gehad (miskraam/buitenbaarmoederlijke zwangerschap, of zoals bij mij, vroeggeboorte). En willen dolgraag weer zwanger worden, en dan maar hopen dat het goed gaat, toch? We hebben al eens het gevoel van zwanger zijn ervaren, dus we staan er net even wat anders in, dan iemand die net begint.

En wat jij bovenaan zei: Bij het forum "zwanger worden na een miskraam" is het niet zo druk, en ik weet ook niet echt waar ik tussen hoor. Er is nu niet echt een onderwerp: "zwanger worden na overleden kindje". Dus ik schaar me hier maar dan onder....

We houden elkaar gewoon lekker op de hoogte!

Ik was van Danny (zo hebben we ons overleden kindje genoemd) na 5 maanden zwanger. Dus wie weet, gaat het ook wel snel....

Liefs, Kitty

He dames,

Wil ook best wel met jullie mee babbelen. Ik zal me ff voorstellen: ik ben Dion, 30 jaar sinds vorige week donderdag, 3j getrouwd en woonachtig in Eindhoven. Wij zijn sinds aug 2006 bezig voor ons 1e kindje en tot nu toe zonder succes. Heb 3 mk gehad. de 1e eind nov 2006 met 5w, toen mei 2007 met 6.4w geen hartje leeg vruchtzakje, dus curettage gehad met 9.3w en deze week weer een mk. Na de curettage hebben ze bij ons bloedonderzoek en eiwitonderzoek gedaan, en uit die onderzoeken is niets naar voren gekomen waardoor het mis gegaan zou kunnen zijn de vorige keren. Vandaar datwe vorige week ook erg blij waren toe bleek dat ik 2e ronde  na de curettage weer zwanger was. Helaas ook nu weer met 4.4w een mk, maandag begonnen de bloedingen en heb ik het vruchtzakje zien afkomen: een rond doorzichtig  bolletje van ca 5mm gevuld met vocht.
Ook al is er mbv de onderzoeken niets raars te vinden, het vruchtje wil maar niet blijven zitten. Het enige waar we nog de  uitslag van moeten krijgen is het chromosomenonderzoek, maar dat duurt 2mnd dus die uitslag komt pas eind aug.

A.s. donderdag moet ik naar de gyn voor een echo (zou deze zwangerschap de 1e echo met 6w zijn omdat ze nu alles erg goed in de gaten zouden gaan houden) maar wordt nu dus een echo om te kijken of echt alles weg is en we door zouden kunnen naar de volgende zwangerschap.
Ik herken jullie verhalen over onzekerheid wel. Twijfel op het moment erg of ik een volgende zwangerschap wel aandurf. 3x een mk is wel genoeg, het hakt er steeds zo enorm in. En onze hoop dat het wel goed kan gaan is vrij klein nu het weer misgegaan is. Ik ben dan ook erg benieuwd wat de gyn donderdag te vertellen heeft.

Hoe zit dat bij jullie?

groetjes,
Dion

Terug
Bovenaan