Meiden die weer zwanger willen worden na een miskraam/buiten baarmoederlijke zwangerschap.

hallo dames,

Ik ben een tijdje weg geweest van het forum, wilde even afstand nemen, zo'n miskraam hoever je ook was hakt er gewoon even in. Ik ben er nu wel weer klaar voor en kan niet wachten tot ik opnieuw zwanger ben.

Ik zal me even  voorstellen ik ben kitty   31 jaar en woonachtig in de provincie groningen met mijn aanstaande man Dennis. We gaan over 3 weken trouwen. Geweldig.
Na enkele maanden samengewoond te hebben waren mijn partner en ik zeker gezien onze leeftijd al snel toe aan een kleine in december ben ik gestopt met de pil en nadat mijn cyclus goed op gang kwam (na het ontpillen) zijn we gestart. Na 3 rondes was het al raak. Ik was de week voordat ik wist dat ik zwanger was geraakt net overspannen geraakt. De zwangerschap was geweldig. Ik knapte helemaal op. Gelukkig weinig last van zwangerschaps kwaaltjes. Na 6 weken begon ik wat oud bloed te verliezen. toen wist ik al dat het mis ging. Ik zal niet het hele verhaal vertellen maar na 5,5 week bloedingen met als hoogtepunt een verblijf in het ziekenhuis gaat je niet in de koude kleren zitten.
Na dat mijn miskraam eindelijk over was werd ik schijnzwanger. Gelukkig kwam mijn cyclus snel op gang, want daarmee gingen die zwanger gevoelens ook weg.

Ben nu helemaal hersteld en wil weer heel graag zwanger worden, maar ik weet niet of jullie dat ook hebben ik ben ook wel een beetje bang om zwanger te worden. Wat als je weer door die hele ellende moet. Zucht.

Ik vind het fijn om te kletsen met meiden die hetzelfde hebben meegemaakt. Je wacht toch niet meer zo onbevangen en zenuwachtig je NOD af zoals bij de meeste dames die op dit forum schrijven.

Liefs
kitty

Hoi meiden,
Nou dan wil ik ook wel met jullie mee kletsen.

Ik ben Janneke, 28 en woon in Brabant. Sinds sept' 04 ben ik getrouwd met mijn lieve mannetje.
Vorig jaar maart heb ik na 13 wk een miskraam gehad, dat was mijn eerste zwangerschap. Afgelopen mei ( 2e zwangerschap) had ik een bbz. Gelukkig waren ze er op tijd bij en hebben ze niet te hoeven opereren.
Twee weken geleden heb ik een THL gehad om te kijken of mij eileiders doorgankelijk zijn. dit vanwege de bbz.
De uitlslag was positief. Alles zag er goed uit en volgens hun heb ik een grote kans om ' gewoon' zwanger te raken. Maar mijn ervaring is dat het allemaal niet zo snel gaat bij ons, maar ja.
Vanavond vetrekken we lekker voor 2 weken naar Italie. En ik heb me voorgenomen om alles even helemaal los te laten. Ik hoop dat het lukt want volgens mijn berekeningen heb ik mijn ei als ik op vakantie ben
Maar goed we zullen zien.
Ik zal dus 2 weken niet op het forum zijn.
Ik hoop dat ik veel positieve dingen kan lezen als ik weer terug ben!

Veel succes allemaal!

Groetjes Janneke

hallo,

ik wil me ook graag bij het clupje voegen. Begin april ben ik ook gestopt met de pil. Een maand later was ik al zwanger, maar bij 9 weken werd het vruchtje met een operatie weggehaald omdat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had.
Ik hoop dat ik weer gauw zwanger ben en dat het dan wel goed gaat. Ik wens iedereen heel veel succes met het opnieuw zwanger worden en mogen het nu wel goed gaan.
Ben een jonge vrouw van 23 en mijn vriend is 29. Hebben een hele lieve hond en eenondeugende kat.
groetjes

Hey Kitty,

Tuurlijk mag je mee kletsen!Ik vind het voor jou helemaal wat na 23 weken is het toch al echt een mensje.En ja heb dit topic ook geopend omdat wij er nu toch anders tegen aan staan om zwanger te worden,je neemt toch je emoties mee.

Hey Nimfje,

Idd op aanraden van jou heb ik ook even op het forum zwanger worden na een miskraam gekeken maar zag dat daar niet veel werd geschreven en vandaar dit topic hier.Ik hoop dat alles straks goed is en dat je na je menstruatie weer mag proberen om zwanger te worden!En gelukkig gaat het weer wat beter met je!

Hoi Marije1980,

Ja ik was ook erg sneller zwanger na 2 maanden met stoppen v/d pil en nou zei me schoonzus ook v/d week dan zal je wel weer snel zwanger worden.Maar zo gaat dat natuurlijk niet!Mijn moeder heeft over mij 1,5 jaar gedaan en van mijn broertje was ze met een maand zwanger.Dus we wachten het gewoon rustig af,iedere zwabgerschap is anders.

Hoi X_Marije_x,

Ja ik kan begrijpen dat je het leeftijdsverschil niet zo leuk vind,maar ik scheel 5 jaar met mijn broertje en we kunnen het harstikke goed met elkaar vinden.Het is niet anders en hopelijk ben je snel zwanger!(Wat ik iedereen hier wens natuurlijk!)

Hoi Dion,

Zo dat gaat je ook niet in de koude kleren zitten 3 miskramen!Pfff ik hoop dat je snel wat weet en dat je volgende zwangerschap wel mooi en gezond verloopt.Want ik begrijp dat je hier ook geen hoop meer van krijgt!

Hoi Kitty,

Ja ook daardoor heb ik dit topic geopend.Ik heb dat voor dat ik zwanger werd ook erg gehad dat ik er erg mee bezig was en niet kon wachten tot me NOD kwam.Maar dat heb ik nu helemaal niet meer.Nu heb ik zoiets als de tijd goed is hoop ik zwanger te worden en dan gewoon dat het goed gaat.Je wordt wat nuchterder als je   wat mee gemaakt heb zoals ons en dan heb je ook geen zin om te praten over oh over een week is me NOD en heb al zoveel testen gedaan.

Hoi Janneke,

Ik wens je een fijne vakantie!En dat we je na de vakantie terug mogen zien en dat je snel goed nieuws heb!

Nou meiden allemaal veel succes en liefs Nathas.

Hoi Meiden,

Hebben jullie dat ook dat ik best jaloers kan zijn op meiden die gewoon zwanger zijn geworden en alles goed is.Ik bedoel het was mijn eerste zwangerschap en tuurlijk weet ik dat de kans groot was dat het mis gaat.Maar ik ging hier niet van uit,genoot echt van zwanger zijn.En dat vind ik wel erg jammer dat ik met mijn volgende zwangerschap denk ik toch bang  wordt dat het weer mis gaat en niet optimaal kan genieten zeg maar.

Liefs Nathas.

@Natasja:

Fijn dat ik mee mag kletsen. Ja....ik ben ook altijd wel een beetje jaloers, maar meestal word ik dan ook wel een beetje boos op mezelf. Lijkt net of ik het dan een ander niet gun, en dat is absoluut niet zo. Maar inderdaad....Het zal zo anders zijn mochten we weer zwanger worden. Het onbevangen is ervanaf! Ik baal er ook enorm van dat mensen om me heen nu onze kinderwens weten. Sommige vragen nu zelfs weer van: En...is het al zover? (Ik ben bevallen in december)....dus ik kan me wel voorstellen dat mensen denken: zal ze.....? Ok, nu moet ik bekennen dat ik ook niet echt de moeite heb gedaan om mn zwangerschapsbuikje er af te trainen . Dus veel mensen kijken vaak naar mn buik, en daar baal ik ook van!

@Dion: Ik kan me voorstellen dat je het even niet meer weet. 3 miskramen is ook niet niks. Wij hebben een "pauze" gehad van 6 maanden voor we weer zoiets hadden van: Ja. En nog twijfel ik af en toe. Ik zie enorm tegen de eerste 18 weken op (bij 18 weken kunnen ze weer zien of het dezelfde afwijking heeft of niet).En de eerste 3 maanden was ik behoorlijk ziek, zwak en misselijk. Dus daar zie ik ook wel een beetje tegenop. Je moet ook wel weer een beetje goed in je vel zitten, voordat je het weer aandurft denk ik. Ik hoop voor je dat er donderdag iets uit gaat komen, waar je wat aan hebt...

@Kitty2: Ik ben zeker Kitty1 . Grappig om straks met een andere Kitty te kletsen. Ik hoop voor je dat het snel raak zal zijn, en dat alles goed gaat.

@de anderen: Ook voor jullie natuurlijk de hoop dat het snel raak zal zijn, en hopend op een goede afloop!

Liefs, Kitty

hi meiden,

ben vandaag voor contole naar de gyn. geweest en er was gelukkig geen reden om nog een maand te wachten. nu maar hopen dat ik snel ongi word en dan weer flink aan de klus.
@ nathas ik ben zeker wel eens stiekem jaloers op meiden bij wie alles in een keer goed gaan. een collega van mijn man die wisten pas 7 weken voor dat het kindje geboren moest worden dat ze zwanger waren en toen kwam het ook nog eens 2 weken te vroeg dus die hadden helemaal geen tijd om zich zorgen te maken of het wel goed zat.
maar goed we krijgen al veel eerder controle nu en er is geen reden om aan te nemen dat het weer gebeurt dus we zijn er best positief onder (nu de volgende test nog ).
liefs nimfje

Wat fijn om te horen nimfje! Nu ben ik niet zo heel erg medisch aangelegd.....maar je kan dus zonder problemen met 1 eierstok zwanger worden? Zou wel erg fijn zijn zeg.

Op naar volgende maand!

Liefs, Kitty

Terug
Bovenaan