Meiden die weer zwanger willen worden na een miskraam/buiten baarmoederlijke zwangerschap.

hoi

ook ik voeg me bij jullie
eindelijk meiden met wie je even vrijuit over dit onderwerp kunt praten.
zal me eerst eens voorstellen:
Mijn naam is ester en ben 31 jaar. al ruim een jaar gelukkig getrouwd met een geweldige kerel.
wij hebben ook onlangs een vervelende miskraam moeten verwerken.
was in dec gestopt met de pil. eerst de cyclus afgewacht deze was precies 28 dgn. in feb voor het echie en 27 maart voor laatst ongesteld!
dat was wat zeg wat een geweldig gevoel.
had allerlei kwaaltjes maar geen misselijkheid gelukkig.
mijn buikje groeide zo snel dat we met 8 weken al mensen om ons heen het nieuws vertelden. had al voorgevoel dat het er 2 zouden kunnen zijn.
met 11 weken 1e echo en beiden bleken met 8 weken geen hartactie meer te hebben.
volgende dag mij laten curreteren mocht er ook niet thuis op wachten wegens risico van veel bloedverlies. was dit ook niet van plan geweest.
daarna een verdrietig en leeg gevoel allebei maar we konden het wel goed relativeren.
nu zijn we 5 weken verder en heb nog geen NOD gehad.
we zijn ook gewoon verder gegaan want je lichaam geeft zelf wel aan wanneer het weer kan.
31 juli mijn controle bij de gyn en kijk er toch naar uit. niet omdat je hoopt iets te zien ofzo maar om te horen dat alles goed is.

toch is het nog dagelijks in mijn hoofd.
babyreclame, terugdenken aan ziekenhuisdag,zwangere vrouwen(bekenden), etc etc zetten mij soms wel even aan het denken.
het verlangen is groot en het was zo'n gaaf gevoel vond ik.

we zien wel wat er komen gaat maar ergens ben ik wel bang om het nog eens te moeten ervaren, maakt je zo onzeker.

ik had geen voortekens maar achteraf is er wel intuitie geweest. ik was erg onzeker en benoemde bij het vertellen voortdurend dat we de echo zouden afwachten..daarnaast is er ergens 1 keer een flits geweest dat iets niet goed was in mijn gedachten. ik stond toen onder de douche en dacht dat het weer eens de onzekerheid was.
ik ben in dagelijks leven helemaal niet onzeker dus had er naar kunnen luisteren. is allemaal achteraf gepraat.

ik heb de echofoto's bewaard en zal dat blijven doen. in begin dacht ik dat het maar voor even zou zijn nu weet ik dat het bij ons hoort ookal beschouwden we ze nog niet als onze kinderen maar wel als ons projectje haha
kijk er niet vaak naar maar vind wel fijn dat ik het heb.

ook wij hopen op een positieve ervaring en ik wens jullie allemaal dan ook veel succes met het klussen!!

xxx ester

quote: nathasja1982 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('20-07-2007 14:03:07'));

Hoi Meiden,

Hebben jullie dat ook dat ik best jaloers kan zijn op meiden die gewoon zwanger zijn geworden en alles goed is.Ik bedoel het was mijn eerste zwangerschap en tuurlijk weet ik dat de kans groot was dat het mis gaat.Maar ik ging hier niet van uit,genoot echt van zwanger zijn.En dat vind ik wel erg jammer dat ik met mijn volgende zwangerschap denk ik toch bang  wordt dat het weer mis gaat en niet optimaal kan genieten zeg maar.

Liefs Nathas.

Hoi Nathas,

Ik heb precies hetzelfde gevoel!!! Toen we net wisten dat we zwanger waren zijn we al wezen kijken naar meubeltjes en dat soort dingetjes bij de Prenatal!! Echt geweldig. Ik wist ook in mn achterhoofd wel dat het fout zou kunnen gaan, maar je gaat er idd niet van uit!!!!

Ik ben ook heel bang dat ik bij mn volgende zwangerschap de eerste paar weken niet echt kan genieten, je bent zo met je neus op de feiten gedrukt dat het fout kan gaan, dus ik ben echt wel een beetje bang.

Wanneer heeft iedereen trouwen zijn NOD???

Liefs Marije

hi marije en alle andere meiden natuurlijk,

ook mijn man en ik zijn gelijk toen we het wisten  al wezen kijken naar meubeltjes en dat soort dingetjes. ik wist wel dat er een kans bestond dat het fout ging maar dat wilde we niet aan denken. en nu is de tijd voor het weer zwanger zijn en de eerste weken wel erg spannend maar mochten we weer zwanger worden dan ga ik er echt weer voor 100% van genieten en metteen van het begin af aan weer lekker zwanger zijn zeker omdat ik nu weet dat het zo weer voorbij kan zijn.
maar ik ben zeker ook wel een  beetje bang.

als het goed is heb ik dinsdag opzijn laatst mijn NOD. maar goed dit is wel de eerste periode na de bijtenbaarmoederlijke zwangerschap dus ik hoop maar dat het zo snel mochelijk komt.

liefs nimfje

Hoi allemaal,

Ik denk dat dat gevoel van jaloezie wel bij iedereen speelt. ik vind het in ieder geval wel zeer herkenbaar. Je hebt immers toch ook de wens om snel een klein wondertje te krijgen, en als jezelf dan zolang moet wachten of telkens weer van voren af aan moet beginnen, is het erg pijnlijk als het andere mensen in 1 keer lukt. Ik gun het iedereen van harte, maar wil het zelf ook! Om me heen zijn veel vriendinnen zwanger (en heel snel), terwijl wij de 1e waren uit de hele vriendenkring die ervoor gingen (en nu dus de laatste zijn waar het hopelijk toch ook een keer gaat lukken). Alhoewel ik het wel leuk vind om met hen over babydingen te praten (en hun zwangerschap), zou ik het toch veel fijner vinden om ook echt mee te kunnen praten. Ik zit steeds weer opnieuw met negatieve verhalen en emoties. Gelukkig leven ze wel met ons mee en wordt ook aan onze emoties gedacht.

Wij hebben nog nooit bezoekjes gebracht aan prenatal of dergelijke om babyspullen te kijken. Daar was geen tijd voor, want voordat we konden gaan kijken ging het alweer mis. Dus dat genieten van een zwangerschap zit/zat er hier nog niet echt in. Kwaaltjes komen op het moment dat het al mis is, en dat is alleen maar extra pijnlijk.

Heb geen idee wanneer mijn NOD is. Bloedingen zijn sinds vandaag gestopt, dus als ik zou tellen vanaf 1e bloeding (maandag) zou ik ergens 13 augustus uitkomen, maar dan moet mijn cyclus wel al weer mooi 28 dagen zijn. Afwachten dus maar.

@Kitty1 hihi: Kan me voorstellen dat je de eerst 18 weken in spanning zult zitten. Lichamelijk voel ik me prima in mijn vel, en ook geestelijk gaat het eigenlijk best goed (op sommige momenten na, wanneer je mensen met kleine kinderen tegenkomt of zwangere vrouwen). Wat dat betreft durf ik een volgende zwangerschap wel aan. Onze kinderwens wordt alleen maar groter, dus liever gisteren dan vandaag weer zwanger worden. Vorige week was ik echt superblij weer zwanger te zijn. Was lekker onbezorgd, want onderzoek had immers uitgewezen dat er niets mis was. Nou, een volgende keer zal ik heus wel weer erg onzeker zijn in de beginweken, want die onderzoeken zeggen blijkbaar ook niet alles. Zal erg blij zijn als we die eerste 7 weken al doorkomen er we eindelijk een hartje kunnen zien op de echo.

Nou dames, dat was het weer voor vandaag. Nog een fijn weekend en hopelijk zijn we allemaal snel gezond zwanger.

groetjes,
Dion

Hoi meiden,

ik ben Nancy, 25 jaar en ben bijna 2 jaar getrouwd met daniel en we hebben niet te vergeten een kat Max.
Ik ben sinds maart gestopt met de pil en was in mei zwanger. Helaas heb ik na 6 weken een miskraam gehad. We zijn nu ook weer volop bezig met de 2e poging. Ik moet komende donderdag ongesteld worden en ben benieuwd. Heb veel last van mijn borsten en ben regelmatig misselijk. Maar ik durf nog niet te hopen, nog ff afwachten!!

Hoi Meiden,

Als ik jullie verhalen lees, denk ik weer aan mijn eigen miskraam.
Bah, wat is dat toch een rot periode......hoop het nooit meer mee te maken.
Ik heb in 22 dec. 2005 een miskraam gehad. Dat is al weer even terug, maar heb in de tussentijd wel een hele lieve, mooie dochter gekregen. We hebben hier weer 6 maanden voor moeten "klussen", maar ik wil jullie alleen zeggen.

HET KOMT GOED, HOUD MOED!!!

Je bent niet meer onbevangen zwanger, want je weet wat er mis kan gaan, maar als je eenmaal dat wondertje in je armen houd (want wondertjes zijn het!)
Dan besef je dubbelop hoeveel geluk je hebt gehad.

Heel veel succes met het verwerken en de eerste spannende weken, en daarna vooral gaan genieten, want voordat je weet is je zwangerschap alweer voorbij.
En heb je weer verlangst naar nog een keer dat getrappel in je buik!  

Heel veel sterkte!

Hallo meiden!

Hebben jullie een lekker weekend gehad (ondanks de buien)? Bij mij was ging het wel lekker, heb even mn gedachtes verzet van het zwanger worden. Soms denk ik wel eens: Wordt het een obsessie? Maar nu gaat het weer goed, en heb zoiets van: Het komt, wanneer het komt....En voor mn gevoel gaat het de volgende keer goed, dus dat gevoel hou ik maar vast!

De vraag wanneer mn NOD is? Ergens 3 augustus denk ik. Maar deze maand houden we ons even in, dus deze maand zal ik niet zwanger worden/zijn. De maand erop zal   het dus wel 3 september worden ofzo wanneer ik weer ongesteld wordt. Ik heb nl. een cyclus van meestal 30 dagen. Dus altijd rond de 3e/4e van de maand......De vorige keer dat ik zwanger was, was ik al 2 weken overtijd, toen ik me realiseerde dat het een tijdje geleden was dat ik ongesteld was en dat ik me op dat moment wel heel erg misselijk voelde, haha. Ach ja, we zien het wel...Ik ga niet direct bij de eerste dag overtijd een test doen.

En ik las dat ook veel meiden al naar prenatal waren geweest. Is ook niet gek hoor, je gaat er niet vanuit dat het fout gaat (misschien wel een beetje in je achterhoofd). Wij ook hoor, de baby-kamer is eigenlijk al zo goed als klaar (behangetje, gordijntjes etc), maar de meubeltjes hebben we toendertijd afgezegd. Dus mocht het zover zijn, dan gaan we weer voor nieuwe meubeltjes kijken.

Groetjes, Kitty (1)

Hallo mama van Yana,

Wat een lief berichtje zeg! Bedankt, we houden er ons aan vast, dat het goed gaat komen!

Liefs, Kitty

Terug
Bovenaan