meisjesnaam

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik heb nog even te gaan,ben eind juni uitgerekend. Maar we komen niet uit een naam. We weten al dat het een dochter wordt.
Hebben jullie misschien leuke namen?

Wat ik leuk vind, maar manlief dus niet is:
Phaedra, Chloe, Isabella en manlief dus:  Lois, Demi, Lisa Maar er zit nog geen naam tussen waar we allebei bij zeggen: Ja, dat is hem.

Alvast bedankt

Ehhhh... wat dacht je van Ninthe  hihi

Liefs Randy
mama van Ninthe* 18-11-2006
30wk+1dg zwanger 2e wondertje

Heey hallo,

onze dochter (nu bijna 3 jaar) hebben we Sigrid (uitgesproken als Siegrit). Het kwam en komt hier bijna niet voor. Ik  ben de naam in die 3 jaar ook nergens anders tegengekomen.    Het is een Scandinavische naam en betekend; zij die naar de overwinning strijd.
We hebben ontzettend veel leuke reacties gehad. En iedereen die de naam hoort zegt vaak van;  'jeetje das een leuke naam'. Apart, maar ook niet onuitspreekbaar.

Misschien ook wat voor jullie!

Groetjes,

Petra

Hoi,

onze dochter heet Iris. Een echte Hollandse naam, maar ik heb hem nog niet supervaak gehoord. Hij komt wel redelijk veel voor. Als ze een zusje had gekregen, had deze dame Mare geheten. Zelf vind ik ook Anne of Anna een leuke naam en ook Sterre stond hoog op mijn verlanglijstje, maar die vond mijn man niet leuk. Lees: echt niet leuk...

Succes ermee!

groetjes,
Kiki (ook een leuke en aparte naam die niet moeilijk uit te spreken is of verkeerd geschreven wordt..)

ik vindt isabella ook een mooie naam maar hier mijn man ook niet
wij dachten voor een eventueel 2  de aan de naam Eliza

Ik moet eerlijk zijn dat Chloe en Isabelle van jouw lijst erg mooi zijn, en ik vind Lois erg leuk van je mans lijst.

Mijn dochters heten Anna en Leah. Anna is dan wel wat meer een bekendere, populairdere naam, maar iedereen was erg verrast en had leuke opmerkingen over Leah. Die zie je niet zo vaak. Mijn eigen naam trouwens ook niet, wat Elle is (als Ellen, zonder n). Maar misschien kan ik helpen met een paar leuke voorbeelden:

Ellen
Evi/Evy/Eva
Esmé/Esmée
Maya
Tessa
Amber
Fiona
Josefien/Fien
José

Misschien is het ook een tip om samen eens een namenboekje door te bladeren en zelf een lijstje te maken met namen die je leuk vind. En dan elkaar's lijstje geven en doorkrassen welke jij absoluut neit leuk vind en die je wel leuk vind gewoon open laten. Dit doet je man dan ook. Misschien komen jullie dan op een naam?

Groeten,
Elle

Wat ik zelf een leuke naam vind is Marit of Sophie.

Overigens vind ik voor een meid Isabel ook wel leuk,de andere namen spreken mij persoonlijk niet zo aan.

liefs nice(mama van Peter 25-08-2007)

Onze dochter ( 2jaar) heet Mila, en haar 2de naam is Loïs.
Verder vind ik Ceres, Dewi en Lize erg leuk.

Groetjes,
Susan
mv Mila

Terug
Bovenaan