mening gevraagd...

A

Anoniem

Guest
Wat vinden jullie...

Als je even een boodschap gaat doen, kun je dan je kleintje alleen thuis laten liggen voor een half uur? (ik heb het nog niet gedaan, maar het klinkt wel aantrekkelijk)

Speentjes wel of niet? En bij gebruik van speentjes hoe lang op een dag? (Dewi kan er namelijk wel 20 uur per dag op zuigen)

De baby overdag in bed laten slapen of daar waar het je op dat moment uitkomt?

Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden! Ik weet dat het ook wel gevoelige onderwerpen kunnen zijn, maar ik was niet op zoek naar discussies. De een vind dat het kan en de ander niet! Het is niet de bedoeling dat mensen elkaar aan gaan vallen, opvoeding is iets persoonlijks! Ik ben alleen wel erg benieuwd naar wat jullie vinden en eventuele ervaringen...

Groetjes Cathelijne

/>

Euh, per vraag beantwoorden dan maar he?

1) je kindje alleen laten thuis, ook al is t half uurtje: liever niet.
2) speentjes: tja, waarom niet, als ze zuigbehoefte hebben maar geen honger.
Als ze vingerzuigen ook al doen hoef je niet perse een speentje te geven. Iris krijgt een speentje als ze wel zuigbehoefte heeft, maar alleen sabbelt aan de fles en niet drinkt. En als ze al op haar vingers zuigt, hoeft ze geen speen te krijgen, vind ik. Sommige mensen zeggen dat speentje niet handig is bij BV, maar ik denk dat dat een persoonlijke keus is die je moet maken.
euh, ben de derde vraag kwijt... even spieken... schrijf zo verder....

eyey

kindje alleen laten noway
speen het is voor sabbelen gemaakt volgens mij is het echt niet verkeerd, sem heeft hem wanneer hij hem wil.

xxx

k vind met de boodschappen moeilijk om d'r alleen te laten..

Als ik vuilnis naar beneden breng dan laat ik haar wel eens alleen.. Even 5 Minuutjes naar beneden heen en weer..

Tja die speen.. Als Shenaya m zou willen zou ik me nu nog lekker in
laten.. Maar ze wil m niet.. Ik zou alleen niet te lang wachten met het
afleren of bijv zeggen alleen voor in bed!

Overdag slaapt Shenaya vanaf elf uur in de box. Ze mag tussendoor op schoot.. 's avonds slaapt ze meestal een uurtje bij een van ons op schoot. Na de laatste voeding gaat ze in bed.. Meestal tot elf uur in de ochtend!

Dit is mijn mening en mijn manier met de kleine!!

Je moet doen waar je je goed bij voelt! Maar d'r langere tijd alleen laten zou ik niet doen denk ik.. Gewoon als er wat gebeurd vergeef je het jezelf nooit meer!

Hoi,

Ik heb het laatst wel even gedaan.
Ben zelf even snel wat boodschappen gaan doen, terwijl me zoontje alleen thuis was.
Wel heb ik dan een briefje in me tas zitten dat ik nog een kleintje thuis heb liggen (mocht mij wat overkomen).
Wel vind ik het niet altijd even prettig, maar als ie lekker slaapt merkt hij er niks van.
Ik ben namelijk doordeweeks altijd alleen met hem, en wil hem ook niet altijd meenemen door het hele slechte weer.

xxx Diana en Nickay

O ja, waar de baby slaapt:

smorgens na de eerste voeding nog even in haar bedje. Na de ochtendvoeding van 10 uur komt ze naar beneden en slaapt tussendoor in de box. Als ik langere tijd naar zolder ga om de was te doen dan leg ik Iris wel eens terug in haar bedje en neem de babyfoon mee naar zolder. Of als ze erg onrustig is hang ik haar in de draagzak om me heen en dan valt ze vanzelf in slaap terwijl ik wel de handen vrij heb om eea te doen.

ook weer zo'n gevoelskwestie en afhankelijk van wat het beste werkt voor de baby en wat jou het beste uitkomt.

benieuwd wat de anderen zeggen...

Esther

vergeten te zeggen waar hij slaapt.

sem is waar ik ben en geen 5 meter verder, dus hij slaapt beneden overdag in de box, en s'nachts in mijn kamer tegenwoordig weer in eigen bedje.

xx

Wauw hij gaat erg hard!!
Er zijn dus ook een hoop mensen online!

Ik wist dat het  wel gevoelige  onderwerpen zijn, maar erg leuk dat jullie al gelijk massaal  reageren! Het zijn van die dingen waar iedereen altijd wel een mening over heeft en mij ook absoluut niet duidelijk is wat nou wel of niet goed zou zijn...

Tot nu toe heb ik Dewi nog niet alleen thuis gelaten, maar het klinkt erg aantrekkelijk als ik maar even weg moet. Het kost soms meer tijd haar in de wagen of auto te krijgen dan dat ik bezig ben in de winkel.

Ik had ook al geschreven dat ik het idee heb dat Dewi continu op een speen kan zuigen. Ze doet dit ook erg vaak (zelfs in haar slaap sabbelt ze regelmatig door en hoor je leuk gesop als je zelf nog wakker bent :) )

Verder is mij op het CB verteld dat een baby overdag beter rustig in een bedje kan slapen. Ik ben alleen erg vaak op pad en neem Dewi dus overal mee naar toe. Ze slaapt dus vaak in de wagen of max als we op pad zijn. Bij andere mensen ligt ze of op de bank of in de max of als ze er een hebben in een box. Thuis leg ik haar overdag ook vaak in de box.

groetjes Cathelijne

Terug
Bovenaan