mening gevraagd...

Hoi hoi,

Ook hier nog een mening...
* Ik zou ze nooit alleen laten. Er zal ws niks gebeuren, maar als het wel gebeurd......
* Ik was erg tegen speentjes, maar de twee van mij hebben zulke zuigbehoefte. Moet ik ze dan maar de hele dag laten schreeuwen?? Als ze in slaap vallen, vallen die dingen er ook weer uit. Dus ze hebben ze ws 2 uur per dag in. En uit onderzoek is gebleken dat het in slaap vallen met speen de kans op wiegedood verkleint. Maar goed, elk jaar hebben ze weer ee ander onderzoek....
* Meestal liggen ze vanaf 10 uur 's ochtends in de box tot 20:00 uur. Daarna weer lekker in bed. Vandaag de hele dag in bed, omdat ik grieperig ben..

Groetjes Bertine

Het bedje zal misschien wel beter zijn maar ik vind het wel lekker om de kleine bij me te hebben overdag dus leg ik haar gewoon in de box!
Gewoon doen wat jezelf fijn vind!

Ik ga nog wel eens op donderdagavond of zaterdag overdag als mijn man thuis is even lekker de stad in of naar de winkel..
Ik neem ook Shenaya nu nog liever niet mee inderdaad omdat het zo'n gedoe is!!

Als ze dat speentje wil laat haar gewoon lekker!! :)

Inderdaad gaat de Topic hard, als ik bij een andere vandaan kom staat er hier alweer een nieuwe reactie..

hee halllo

ok per punt dan maar

1. echt niet alleen laten, ik kan dat niet

2. speen niks mis mee, ons zoontje had hem ook nodig, in het begin ook veel, heeft hem gehad tot hij 3 jaar was, na een tijdje alleen in bed. Hangt ook van je kind af, want Fleur wil geen speen

3. slapen, overal. ja waarom niet, Fleur slaapt wel meestal in haar bed, maar ook in de box of in de wandelwagen als ik aan het shoppen ben.

ik ga hoor Fleur

groetjes,
lia

ik vind het zelf geen prettig idee om naar de winkel te gaan en Renske alleen thuis te laten. Wel ben ik ook de vuilnisbak buiten gaan zetten en weer ophalen. maar dan ben ik een paar minuten buiten en niet binnen.
Het is meer een gevoel van stel dat er met mij wat gebeurd, of thuis als ik er niet ben.
Zelfs als ik een klein blokje om ga met de hond neem ik haar mee. Misschien dat ik daar straks wel makkelijker mee wordt. Maar kan me nu nog niet echt voorstellen.

Slapen, waar het uitkomt. Maar meestal leg ik haar toch wel in haar bedje. Maar als ik op pad ben slaapt ze in de maxicosi of de wandelwagen.

Speen, ik ben er niet tegen. Wij zijn er net mee begonnen, en het is veel rustiger. Ik geef bv maar ze heeft er totaal geen problemen mee. Nu hebben we wel net pas een speen gegeven, met 4 weken. Maar ik vind het echt een verademing hoor. Ze is er veel rustiger door. En de spenen zijn tegenwoordig zo goed gevormd dat het imo echt geen kwaad kan als ze daar lekker op sabbelen.

Oke':

1. Ik laat Silas nooit alleen in huis om een boodschap te doen of zo, maar wel als ik Boaz van school moet halen. Gelukkig staat de school naast huis, dus voor mij eigenlijk niet verder dan de container bij de straat zetten. Ik ga dan wel altijd naar school als de bel gaat, die hoor ik wel, en meestal staat hij dan bij het hek te wachten, dan samen naar huis lopen, ben dus hooguit twee minuten weg. Doe trouwens wel altijd de buitendeur op slot en hou de sleutel in mijn hand.

2. Silas krijgt een speentje als hij niet in slaap kan komen. Mestal ligt hij lekker om zich heen te kijken en valt zelf in slaap als hij moe is, maar een enkele keer wil dat niet lukken en dan krijgt hij een speentje. Meestal slaapt hij dan snel en is de speen zo weer uit zijn mondje gevallen.

3. Na zijn laatste voeding, half 11, gaat Silas in zijn eigen bedje. Daar slaapt hij heerlijk. Na de morgenvoeding, tegen half 7, ga ik hem wassen en aankleden en gaat hij beneden in de kinderwagen, meestal slaapt hij dan snel weer. (ik doe dit omdat ik de kinderen naar school moet brengen). Na de voeding van 10 uur gaat hij lekker even een poosje in de reiswieg in de box, waar hij meestal heerlijk naar buiten ligt te kijken. Als hij moe beegint te worden leg ik hem boven in zijn bedje. Daar ligt hij tot zijn voeding van een uur of kwart over twee. Na die voeding gaat hij weer lekker in de reiswieg in de box, en als hij moe wordt in de kinderwagen. Na de voeding van half 7 blijft hij lekker bij mij of mijn man op de bank. Heerlijk knuffelen en lekker op onze schoot in slaap vallen.

Dit is voor ons allemaal een heerlijk ritme. Past bij ons en we voelen ons er allemaal happy bij.

Liefs Hilma

Hier de mijne:

1. Alleen thuis laten doe ik niet. Waarschijnlijk zou het wel goed gaan als je zeker weet dat je kindje lekker ligt te slapen en dat ook nog wel even volhoudt, maar ik durf het gewoon niet. Ben bang dat er onderweg iets met mij gebeurt of dat er thuis iets misgaat.

2. Met speentje geven heb ik geen probleem. Maaike floept 'm er zelf trouwens meestal na een minuut of 5 uit, ook bij het slapen. Soms ligt ze er wel een uur ofzo op te zuigen maar dat maakt me niet uit. Als ze wat ouder is, ga ik er wat strenger in worden want ik merk bij mn oudste dat het erg moeilijk af te leren is....

3. Maaike slaapt 's ochtends in de box en 's middags in haar eigen kamertje. 's Nachts slaapt ze in een wiegje bij ons op de kamer.
Wat je kan doen is volgens mij erg afhankelijk van je kleintje. De een heeft er geen moeite mee om overal en nergens te slapen en de ander wil het liefst een vast plekje. De ene baby kan natuurlijk beter tegen prikkels/veranderingen/geluiden enzo dan de ander. Als jouw kleintje er geen moeite mee heeeft en ook lekker slaapt, prima toch! Je bent zelf dan in ieder geval een stuk minder gebonden aan huis :)

Groet, Juul

quote: CU78 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-01-2008 15:27:06'));

Wat vinden jullie...

Als je even een boodschap gaat doen, kun je dan je kleintje alleen thuis laten liggen voor een half uur? (ik heb het nog niet gedaan, maar het klinkt wel aantrekkelijk)absoluut niet vind,vriendin doet dat wel en haar jongste is al 2,5   als ie op bed ligt gaat ze op haar gemaak oudste van school halen.ik zou het nooit doen.

Speentjes wel of niet? En bij gebruik van speentjes hoe lang op een dag? (Dewi kan er namelijk wel 20 uur per dag op zuigenwaarom niet,ik vind het niet zo erg hoor speen kan je eerder afleren als duimen,al is dat wel weer makkelijker omdat je snachts geen tut hoeft te geven of zo.

De baby overdag in bed laten slapen of daar waar het je op dat moment uitkomt?
Ik probeer mijn zoontje zoveel mogelijk in bed te doen,als het echt niet uitkomt of ik ben ergens dan in de reiswieg of zo. gr wendy

Ik ben erg benieuwd wat jullie vinden! Ik weet dat het ook wel gevoelige onderwerpen kunnen zijn, maar ik was niet op zoek naar discussies. De een vind dat het kan en de ander niet! Het is niet de bedoeling dat mensen elkaar aan gaan vallen, opvoeding is iets persoonlijks! Ik ben alleen wel erg benieuwd naar wat jullie vinden en eventuele ervaringen...

Groetjes Cathelijne

/>

hai meiden,
Leuk, al die meningen! Moeten we vaker doen, zo'n topic!
Hier mijn meningen:

- Tja, ik zou het bij de oudste nooit gedaan hebben. Hij werd vaak wakker, en moest vaak even heen en weer. Bij Roef is t wel verlijdelijk, die slaapt zo vast, en al dat geheen en weer is het ook niet voor zo'n kleintje. Maar ik doe het niet, ik laat hem niet alleen. Ik zou het wel doen als mijn oudste al op school zou zitten. Maar dan zou ik de babyfoon bij de buren zetten, zodat ze het kunnen horen en er in elk geval iemand weet dat ik er niet ben.

- Speentje, ja, heerlijk zijn die dingen!! Roef heeft hem alleen nodig met inslapen, of we geven hem als hij na een uurtje alweer wakker wordt zodat hij weer lekker verder slaapt.

- Roef slaapt nooit in de box, en in principe altijd in bed. Mijn mening is toch echt dat de box is om te spelen en het bedje om in te slapen, en dat die herkenning belanrijk is. Waar dat bedje-reiswiegje-kinderwagenbak staat is minder belanrijk. Wanneer we op pad gaan slaapt hij natuurlijk ook in kinderwagen of maxicosi, Wij zijn tot nu toe vrij truttig met weggaan, van voeding tot voeding doe ik wel met hem, maar langer nog niet.

Terug
Bovenaan