mening gevraagd...

1. Alleen laten jah dat wel als ik even met de hond uit moet ofzo
2. Speen: ja Als Marit dat wil en al zou dat 20 uur op een dag zijn (scheeld niet alles)
3 Marit slaapt overdag in de kinderwagen en 's nachts in haar wiegje. Zodra ze moe wordt leg ik haar weg. Dit gaat prima en zonder mokken.

Als je even een boodschap gaat doen, kun je dan je kleintje alleen thuis laten liggen voor een half uur? (ik heb het nog niet gedaan, maar het klinkt wel aantrekkelijk)
Wij doen dat niet, voelt voor mij gewoon niet lekker....

Speentjes wel of niet? En bij gebruik van speentjes hoe lang op een dag? (Dewi kan er namelijk wel 20 uur per dag op zuigen)
Als ze wil mag ze een speentje, maar zoals meer hier al schreven: meestal spuugt ze 'm met een grote boog weer uit, klein schatje.....

De baby overdag in bed laten slapen of daar waar het je op dat moment uitkomt?
Als we thuis zijn slaapt ze in haar bedje, maar het gebeurt ook geregeld dat we onderweg zijn en dan slaapt ze in de bak van de kinderwagen of in de maxi.

Groetjes Saskia

Hoi,

Ik zou mijn kindje niet alleen thuislaten, dat durf ik simpelweg niet.

Lucianna wil geen speen, dus dat is simpel, geen speen.
Mocht ze wel veel zuigbehoefte hebben, dan zou ze wel een speen mogen, maar niet de hele dag.

Overdag slaapt Lucianna in de kinderwagen en na de laatste voeding, half 9 in haar wiegje. Na de nachtvoeding gaat ze (natuurlijk) weer terug in het wiegje en na de eerste voeding in de morgen, rond een uur of 9 gaat ze weer lekker mee naar beneden....ik vind het heerlijk om haar dichtbij me te hebben, daarom laat ik haar overdag in de kinderwagen slapen.

Groetjes Gea

alleen laten, dat doe ik niet. Ik maak me dan veel te ongerust. Thijmen verslikt zich vaak en is al een keer bijna gestikt daarin. Dat wil ik echt niet meemaken.

speen, heeft hij nu niet veel meer nodig, want door het inbakeren is hij rustiger. Maar als hij hem zou willen krijgt hij hem. Hij heeft toch wel veel zuigbehoefte. Als ik ga wandelen neem ik hem (tut)  altijd mee.

slapen, altijd in bed. Ik vind ook: spelen in box, slapen in bed. Thijmen heeft die structuur nodig nu, maar dat deden we altijd al. Gaapt hij, dan gaat hij ook al zijn zijn ogen wijd open, gewoon naar bed.
Hij is nu ingebakerd, dus dan moet ik me helemaal aan de 3 rrr houden wat niet verkeerd is en gaat het anders dan eerst.

Mijn eerste liet ik nooit alleen. Zelfs als ik boven iets moest doen dat langer duurde dan een paar minuten, nam ik haar mee. Lotus ligt nu wel eens een kwartier-half uur beneden in de box terwijl ik douche of met de oudste bezig ben. Ik ga dan wel af en toe kijken.Ze kan nergens naartoe nietwaar?
Echt alleen thuis laten doe ik in principe niet. In ieder geval niet voor een boodschap. Maar wel om de oudste van het KDV te halen als Lotus net lekker slaapt. Het KDV is hier vlak naast, nog geen 50 meter van ons huis. In het begin nam ik de babyfoon nog mee maar je kan toch niks als ze gaat huilen (wat nooit gebeurd is). Ik hou het gewoon zo kort mogelijk en ben in 5 minuutjes weer thuis. Tja, soms moet je gewoon praktisch zijn...
Een speentje? JA! Is trouwens juist goed voor baby's he, er is bewezen dat het wiegendood kan voorkomen. In het begin geef ik het als ze er behoefte aan heeft. Baby's hebben gewoon enorme zuigbehoefte. Later zul je merken dat ze zonder speentje kunnen als ze wakker zijn. Vanaf dat moment krijgt ze het alleen nog in bed. Mijn oudste, 2,5, heeft nog steeds een speen, alleen in bed. Eigenlijk wil ik haar er vanaf hebben maar het lukt nog niet zo. Maar ja, zolang het alleen in bed is, is het ook niet erg, ze heeft ook een normaal ontwikkeld mondje enzo. Ik vind het afgrijselijk als ik een kind zie lopen en praten met een speen (vaak dus al grote kinderen). Dat nooit!
En slapen doet ze zoveel mogelijk in haar bedje. Lotus is erg gevoelig voor prikkels dus het werkt niet voor haar om haar overal en nergens te laten slapen. Daar wordt ze huilerig van. Ik ben dus wel van de 3 R-en. Maar als ik ergens naartoe moet, gaat ze gewoon mee, dan hou ik ook niet al teveel rekening met haar. Ik bedoel dus meer dat ze thuis in haar bed slaapt en niet in de box of zo.

Groetjes,
Gyöngy

Hallo

Hier komt mijn mening!

Ik laat Elise soms alleen thuis als ik Sabine naar school toe breng. Ik ben
met  10 min. weer terug. Voordat ik weg ga, controleer ik nog ff of ze goed
slaapt. Is ze wakker dan gaat ze mee, slaapt ze nog dan laat ik haar lekker
liggen. Alleen boodschappen doen, dat doe ik niet. Dan ben je toch gauw
langer weg dan dat je denk.

Speentjes gebruik ik niet. Heb ik bij de oudste ook niet gedaan. Ze duimt
wel. Maar dat is ook alleen in bed, met inslapen. Ze begon pas te duimen
nadat ik was gestopt met de BV. Ik heb echt zoiets van wil je nog zuigen
sukken of wat dan ook. Dan pak je lekker je duim. Ik ga dat niet stimuleren.

Overdag slaapt Elise in haar wiegje. Alleen vanaf 16:00 uur gaat ze in de
box. Soms valt ze in slaap. Maar meestal is ze vanaf 19:00 uur wakker.
En heeft ze last van krampjes, erg zielig. Ben dan ook begonnen met
Cinababy.

Liefs Cindy

Terug
Bovenaan