Mijn eerste liet ik nooit alleen. Zelfs als ik boven iets moest doen dat langer duurde dan een paar minuten, nam ik haar mee. Lotus ligt nu wel eens een kwartier-half uur beneden in de box terwijl ik douche of met de oudste bezig ben. Ik ga dan wel af en toe kijken.Ze kan nergens naartoe nietwaar?
Echt alleen thuis laten doe ik in principe niet. In ieder geval niet voor een boodschap. Maar wel om de oudste van het KDV te halen als Lotus net lekker slaapt. Het KDV is hier vlak naast, nog geen 50 meter van ons huis. In het begin nam ik de babyfoon nog mee maar je kan toch niks als ze gaat huilen (wat nooit gebeurd is). Ik hou het gewoon zo kort mogelijk en ben in 5 minuutjes weer thuis. Tja, soms moet je gewoon praktisch zijn...
Een speentje? JA! Is trouwens juist goed voor baby's he, er is bewezen dat het wiegendood kan voorkomen. In het begin geef ik het als ze er behoefte aan heeft. Baby's hebben gewoon enorme zuigbehoefte. Later zul je merken dat ze zonder speentje kunnen als ze wakker zijn. Vanaf dat moment krijgt ze het alleen nog in bed. Mijn oudste, 2,5, heeft nog steeds een speen, alleen in bed. Eigenlijk wil ik haar er vanaf hebben maar het lukt nog niet zo. Maar ja, zolang het alleen in bed is, is het ook niet erg, ze heeft ook een normaal ontwikkeld mondje enzo. Ik vind het afgrijselijk als ik een kind zie lopen en praten met een speen (vaak dus al grote kinderen). Dat nooit!
En slapen doet ze zoveel mogelijk in haar bedje. Lotus is erg gevoelig voor prikkels dus het werkt niet voor haar om haar overal en nergens te laten slapen. Daar wordt ze huilerig van. Ik ben dus wel van de 3 R-en. Maar als ik ergens naartoe moet, gaat ze gewoon mee, dan hou ik ook niet al teveel rekening met haar. Ik bedoel dus meer dat ze thuis in haar bed slaapt en niet in de box of zo.
Groetjes,
Gyöngy