Mensen reageren soms echt zooooo stom!!!

Hoi Sita,

Trek je VOORAL niets aan van wat die mensen allemaal zeggen. Een hoop mensen geven hun bek gewoon maar een duw en denken alles beter te weten.
Gewoon het ene oor in laten gaan en hup.......aan de andere kant er weer uit.

Ik ben ook zwanger van de 1ste en ondanks dat mijn placenta aan de voorkant ligt voelde ik de 1ste plopjes met 18,5 wk.
Jij hebt gewoon je kleintje gevoeld hoor, geniet er maar van.

Er is echt geen standaard lijn wanneer je de 1ste plopjes moet voelen, is bij iedereen verschillend.

Kruimel

hoi mamasita

ik voelde me kindje ook al met 17 weken, dus het vrij normaal. en ik kan me heel
goed voorstellen dat je pissig bent. niemand weet wat je voelt en wat erin je omgaat
dat weet je zelf het beste. dat je het pas bij 7 maanden zou moeten voelen dat kan er
bij mijn niet in. bij de 22 weken zag ik zelfs een handje/voetje uit me buik komen. en je zag me buik ook gewoon bewegen. bij 7 maanden was ik van binnen al bont en blauw
geschopt hoor.

wat grappig ik las net dat er eentje al voor de test wist dat ze zwanger was. ik had dat ook, ik had bij me beide zwangerschappen zoiets van deze maand is het raak. maar
er tegen niemand iets over gezegd, inderdaad ze zouden me voor gek verklaren.
mijn verloskundige zei dat het meer gebeurd en nu lees ik het hier weer. gelukkig ik ben
dus niet gek. en jullie ook niet hoor. lekker laten kletsen en je er niks van aantrekken, maar ja das makkelijker gezegd dan gedaan.

groetjes hopvrouw

Hoi mamasita,

Ik hoor hier eigenlijk niet... maar vind het leuk om af en toe mee te lezen en mijn ervaring te delen als dat helpt. Je hebt al wat goede antwoorden maar ik kon het toch niet laten.

Mijn zoontje is inmiddels 6 maanden. Toen ik 18 weken was voelde ik hem ook voor het eerst en ik kreeg de zelfde reacties... Mijn man kon hem met 19 weken al voelen en mijn moeder ook. Op de 20 weken echo bleek dat hij met zijn buik op de placenta kroop en met zijn hoofd het kuiltje in... en dus met zijn kond omhoog. je zag echt een bultje aan de linkerkant van mijn buik. Als hij dan bewoog kwam hij met zijn kontje omhoog en of je me geloofd of niet we konden het toen al zien... en hij is nu nog steeds heel sterk

Dus je ziet je bent niet gek... af en toe moet je ook een btje geluk hebben met de ligging  van je kind en de placenta(als die aan de voorkant ligt duurt het wat langer.)

Liefs Linda

He Sita,

Het is idd wel vroeg, maar elke zwangerschap is anders dus waarom zou jij je kleintje niet kunnen voelen!! Dat is toch gewoon super dat je het nu al kunt voelen! Geniet er maar lekker van! Ik vind het erg vervelend voor je dat juist de mensen die zo dicht bij je staan er zo negatief over doen. Zeker van je eigen moeder en goede vriendin verwacht je toch dat ze met je meeleven en meegenieten.
Nou meid, laat je zwangerschap niet door hen verpesten maar geniet er lekker van!  Je hebt ons hier in ieder geval en ik kan niet anders zeggen dan dat ik heel blij voor je ben. Ik hoop zelf dat ik ons kleintje ook  al zo vroeg ga voelen hoor!

groetjes,
Dion

(na 3mk nu 7w1d zwanger van ons 1e wondertje)

hoi hoi,

niks van aantrekken hoor! Ik voelde mijn eerste ook met 16 weken, ik weet nog precies wanneer dat was. Heel duidelijk gekriebel, en geen darmen. Mijn tweede weet ik niet meer precies, maar die heb ik denk ik wel eerder gevoeld (anders had ik het waarschijnlijk wel raar gevonden dat ik die nog niet voelde), maar eerlijk gezegd weet ik dus niet precies wanneer.

Nu bij de derde voel ik ook weer duidelijk gefriemel, en ik ben pas 13 weken. Ik heb op mijn email lijstje eens gevraagd wie wanneer iets voelde, en dat varieerde van 12 weken tot 18 weken.

Laat ze maar lekker kletsen en geniet ervan. je kunt het toch aan niemand bewijzen, en het maakt ook allemaal niks uit eigenlijk.

Groetjes, Ellen

Hoi,

Ik heb ook al mijn hele leven buikklachten en na een ongeluk in 1995 heb ik verklevingen gekregen waardoor ik 5 jaar lang kapot ging van de pijn.

Toen ik 16 weken zwanger was voelde ik ook ons kindje voor het eerst bewegen, niet uitwendig maar een gekriebel in mijn buik. Onze tweede voelde ik zelfs nog eerder bewegen.

Als je je buik zo goed kent herken je echt wel verschil. Laat andere mensen lekker kletsen en geniet gewoon van je kindje dat je voelt. Een ander kan niet voelen wat jij voelt.

Syl
37+4

Hey meiden,
allemaal heel hard bedankt voor jullie steun.
En ik ben blij om te horen dat de meiden die ook darmproblemen hebben(al ben ik daar niet blij om) hetzelfde voelen als ik.
Maar ik ben intussen wel gekalmeerd hoor. Ik blijf gewoon wat uit de buurt.
Morgenochtend heb ik trouwens mijn echo. Ben dan 17w2d.
Ik hoop dat mijn kleintje laat zien of het rechtopstaande of zittende naar het toilet zal gaan in de toekomst. hahaha.
Heel veel geluk, aan alle meiden die zwanger zijn.
knuffels sita

Hoi Sita,

Het is helemaal niet gek dat je het kleintje al voelt hoor.
Mijn eerste kindje voelde ik met 18 weken. En dit kindje voel ik al vanaf 17 weken.
Bij de vlokkentest bleek dat mijn placenta tegen de achterwand ligt en dan kun je het kindje ook sneller voelen. Misschien is dat bij jou ook wel zo.

Groetjes,
LasVegas.

Terug
Bovenaan