Menstruatie na bevalling, en wanneer weer zwanger.

Goedemiddag,

8 februari ben ik bevallen met 23 weken van mijn mooie sterrenkindje Jenayah. Ze had een ernstige hartafwijking, maar er bleek meer aan de hand te zijn toen ze geboren was.

Mijn vraag is wanneer jullie je menstruatie weer hadden, en na hoelang jullie waren gestopt met bloeden. Maar ook wanneer jullie weer zwanger zijn geworden! Ik weet niet of ik moet wachten of er gewoon weer er voor moet gaan. Ik wil heel graag een kindje, maar nu nóg meer na Jenayah. Ik sta er mentaal wel goed voor, mijn vriend die wil nog even wachten.

Let me know ladies!

Hoi,
Gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje. Wat vreselijk dat je haar hebt moeten laten gaan. 
Wij hebben met 21 weken ons kindje moeten laten gaan. Hij zou buiten de baarmoeder niet kunnen leven ivm te kleine longetjes. Ik denk dat ik na een week of zes alweer ongesteld was. Wij hebben even gewacht ivm onderzoek naar erfelijkheid. Toen we hoorden dat dat niet zo was, was ik na 3 maanden zwanger. Ik vond het zelf fijn dat ik weer in verwachting raakte na de uitgerekende datum van ons eerste kindje. Maar ik ken ook moeders die het juist fijn vonden om juist voor die datum al weer in verwachting te zijn. Maar goed, dat heb je niet altijd voor het zeggen.
Ik heb nu twee gezonde prachtige kindjes. Plus ons mooie sterrekindje natuurlijk.
Veel sterkte en ik snap heel goed je verlangen naar een kindje. Je bent moeder maar kunt je mama-liefde en -zorg niet kwijt. 

Wat verschrikkelijk dat jullie je kleintje hebben moeten laten gaan, maar moeder blijf je hoe dan ook! En jullie kleine blijven altijd bij jullie. 
Ik werd precies een maand na mijn bevalling ongesteld terwijl ik volledige bv gaf. Ik was na 3 maanden weer zwanger. Misschien niet dezelfde situatie, maar qua werking van het lichaam misschien wel. Ik hoop dat je snel weer in verwachting bent en jullie van jullie wondertje mogen genieten!

Groetjes

In november ben ik bevallen met 20 weken van onze dochter Nova*. 
Na een klein maandje was mijn menstruatie opgekomen en zit ook direct weer op een nette 28 dagen cyclus. De dagen tijdens de menstruatie zijn behoorlijk pittig, zéker tijdens de eerste.
Mocht het je nog niet verteld zijn; de eerste menstruatie na de bevalling kan heel heftig zijn! Zo had ik met kerst uiteindelijk een onderbroek van oma aan, omdat ik met 2uur was doorgelekt door zowel tampon als maandverband heen!
Ik had het er redelijk snel weer over het opnieuw zwanger proberen te worden met mijn man, maar hij wilt nog even wachten. Hij vindt het te snel en wilt sowieso dat ik weer volledig gereïntegreerd ben op mijn werk. Ik sta achter zijn keuze, maar heb nog steeds elke dag buikpijn van de leegte die ze heeft achtergelaten.
Ik zit nu in mijn eerste maand foliumzuur op receptbasis. Nova* had naast haar chromosoomafwijking (69chromosomen ipv 46) ook een open ruggetje. Vandaar dat ik nu een verhoogde dosis op recept krijg. 
Deze moet ik minstens 3 maanden voor conceptie innemen. We denken er over na om na die 3 maanden er toch weer voor te gaan.

Hebben jullie mooie herinneringen kunnen maken aan Jenayah (foto’s, afdrukjes etc.)? Bij ons zijn ze van stichting Still geweest om foto’s te maken en hebben ze in het ziekenhuis afdrukjes gemaakt van haar handen en voetjes. Inmiddels staat haar voetje op mijn huid getatoeëerd op ware grootte met haar as erin verwerkt.
Ik wens jullie erg veel sterkte met dit grote verlies! Neem vooral de tijd om dit samen goed te verwerken! Jullie sterrenkindje zal altijd deel van jullie blijven en ze zal ongetwijfeld ontzettend veel wolkenkusjes naar beneden sturen.

Ja, haar hand en voetafdrukjes staan in haar geboorte kaart die we meekregen van t ziekenhuis. Ook nog een aparte voet afdruk in een bakje. Wij hebben zelf wat fotos genomen en die staan ook weer in een speciale fotoalbum. Van  ziekenhuis bij ons word de as uitgestrooit op de kinderbegraafplaats.
Wij willen haar naam en voet/handjes laten tattoëren

Mijn vriend wilt ook wachten en wil daarom de condoom gebruiken, maar ik totaal niet.. ik weet dat hij het ook wilt, maar hij laat het niet merken..

En dankje wel Gebruikert!
Het vage is dat ik laatst had gedroomd dat ik dood was, en dat ik haar in mn handen had..

Heb je al geprobeerd om er rustig over te praten met je vriend wat hem bezighoudt?
Mijn man was er erg terughoudend over en later liet hij weten dat het met name ook voor mij was. Blijkbaar kon hij beter aanvoelen hoe ik in mijn vel dat dan ikzelf. 
Je hebt natuurlijk ook nog de hormonen in je lijf van de zwangerschap, waardoor je extra gaat dromen. Die droom zal wellicht een manier van verwerken zijn voor je. 

Terug
Bovenaan