Menstruatie na bevalling, en wanneer weer zwanger.

Oh ik hoop zo dat het voor jullie snel weer zo mag zijn....men zegt dat je "makkelijker" zwanger wordt als je net bevallen bent....Ik hoop dat het waar is! Ik weet ook niet wanneer je precies weer vruchtbaar bent....of dat al is als het bloedverlies gestopt is of dat dat pas is als je je menstruatie hebt gehad.
Ik loop mezelf vandaag allemaal wijs te maken dat ik nooit meer vruchtbaar word. Pffff word echt gek van mezelf en zit er op deze manier volgens mij veel te gestresst in. Moet echt een manier gaan zoeken om het een beetje los te kunnen laten.
Volgens mij schreef je dat jouw vriend er nog even niet aan toe is om het weer te proberen....vind je dat moeilijk? Of is hij inmiddels van gedachten veranderd? 
Xxx

Ja het liefst wil hjj even wachten.. maar hij begrijpt me ook wel. Pas al we de uitslag hebben van de dna test dat hij er wel weer voor zou willen gaan want ja.. die " of " vragen.. of het nu wel goed gaat of het uberhaupt wel goed gaat :(

Heyhey, sorry voor mijn korte afwezigheid. Even een weekje met vakantie geweest, vandaar.
Ja ik snap ergens wel wat je vriend zegt. Dat hij een antwoord wil van iemand die er voor gestudeerd heeft. Maar jouw gevoel kan daar natuurlijk heel anders over denken! Je kinderwens is waarschijnlijk nog groter na wat jullie meegemaakt hebben. Lastige situatie lijkt me?
Voor mij voelde het ook heel vreemd. Het was mijn eerste zwangerschap. En ik ben wel moeder geworden, maar heb geen kind waarvoor ik kan zorgen. En dat verlangen is alleen maar groter geworden. Misschien juist wel omdat is gebleken dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is. Ik was ook heel "bang" voor de uitslag of het erfelijk was. Want dat zou heel wat inhouden voor de toekomst. Gelukkig konden ze daar snel achterkomen. Maar ik wilde wel persé van de arts horen of het verantwoord zou zijn om de kinderwens voort te zetten. 
Ik heb trouwens mijn ovulatie weer gehad, kwam ik daarstraks achter (ik temperatuur elke ochtend). De bruine afscheiding was eind vorige week gestopt. Ben wel blij dat dat achter de rug is.
Ben benieuwd hoe het met je gaat. Laat je iets weten?

Hoi hoi!
Ik ga vanaf morgen weer beginnen met ovulatietestjes, en om de 2 a 3 dagen hebben we gewoon gemeenschap met elkaar, ongeacht mn eisprong of niet. Heb laatst een brief ontvangen dat de as is gestrooit van Jenayah. Ik heb 2 jaar geleden een miskraam gehad, en dit zou dus mn 2e ( ook eerste echte ) kind zijn als je begrijpt wat ik bedoel. 
Maar stel dat ik nu al zwanger raak voordat we de uitslag hebben, en het toch iets erfelijks is.. hopen dat het niets is natuurlijk maar dan ga ik toch wek ff achter mn oren krabben van hoe nu verder

Heb een testje gedaan en zag een tweede streepje.. niet donker maar licht dus ik denk dat mn eisprong binnenkort is..
Of ik heb hem gemist. Want ik heb natuurlijk geen idee of de steepjes de dagen na je eisprong lichter word of weg is

Hoi!
Wat fijn dat je eruit bent gekomen met je vriend. En dat je waarschijnlijk je ovulatie hebt of hebt gehad. Ik vond het zelf in elk geval fijn om te weten dat mijn lichaam "het weer doet". Nog niet eens zo zeer met de gedachte aan een zwangerschap, al zou dat natuurlijk ook heel erg welkom zijn!
Wij hebben ook besloten dat de natuur gewoon haar gang mag gaan. Maar ik probeer er niet heel geforceerd mee om te gaan....al is dat moeilijk haha. Toevallig hadden we afgelopen weekend weer voor het eerst gemeenschap, en een dag later is mijn ovulatie geweest. Qua timing dus prima achteraf bezien, maar het zou wel heel apart zijn als dat meteen weer raak is. We zien het wel....
Ik heb ook een tijdje met ovulatietesten gewerkt maar deze pikte mijn ovulatie niet op. Ik ben toen maar begonnen met temperaturen en dat werkt wel. Maar ik kan je dus niet vertellen of die streepjes lichter worden als je ovulatie geweest is...
Ik denk sowieso dat je pas weer zwanger kan worden als je lichaam daar klaar voor is. En ik heb in ons geval geen idee of onze lichamen al weer zo snel hersteld zijn van de vorige zwangerschap. Maarja, er is natuurlijk maar één manier om daar achter te komen! ;)
Ik hou je op de hoogte. Xxx

Terug
Bovenaan