Merkkleding

We hebben het er vast al eens over gehad, maar gisteren kwam ik erachter dat mijn man en ik er echt heel verschillend over denken.

Ik was al verbaasd dat hij zei dat al de oude kleertjes van Laura wel weg kunnen, maar ik werd nog verbaasder toen we het over kleding hadden gisteren. Hij wil voor een volgende alles weer nieuw kopen, hebben we immers ook gedaan voor Laura. Nou heb ik idd geen tweedehandskleren gebruikt voor Laura en ook alles afgewezen wat we aangeboden kregen omdat ik graag wil weten wie het gedragen heeft en wij de eerste baby in de omgeving kregen. Alles wat ik dus aangeboden kreeg was van een kennis van een vriend van de zus van... Maar van een broer of zus iets doorschuiven vind ik helemaal niet erg!

Hij wil namelijk dat Laura leuke, dure merkkleren krijgt voor school en wat goedkopere kleren om buiten te spelen als ze wat ouder is. Dat had ik van hem dus nooit verwacht, omdat het hem niet kan schelen wat hij aan heeft, als het maar lekker zit. Hij wil niet dat ze gepest wordt omdat ze foute kleren aan heeft (hij zelf kreeg veel tweedehands of zelf gemaakt als kind en werd daarmee kennelijk gepest). Bovendien wil hij dat ze al jong leert dat je naar school goede kleren aantrekt en dat je aparte buitenspeelkleren hebt. Gaat hij haar dan ook ophalen als ze bij een vriendinnetje gaat spelen om zich even om te kleden voor ze naar buiten gaan, of moet ze altijd reservekleertjes mee naar school voor het geval ze ergens blijft spelen ?

Nou ja, ik mag dus best kleren kopen bij www.kidsfashionoutlet.nl maar als ze doorkrijgt dat het de collectie van vorig jaar is, moet ik maar kleren van het jaar waar we in leven gaan kopen!

Mijn oren klapperen nog steeds! Ik weet ook niet goed wat ik hier nou weer van moet denken.

Groetjes Ilona

Vertel hem maar dat ik rond moet komen van 1300 euro en en 2 kinderen heb. Ik moet sparen voor nieuwe schoenen voor Marielle en Vera draagt de kleren van Marielle af! Ik zou wel wat nieuws voor haar willen kopen, maar kan het gewoon niet! En ik koop voor Marielle in de uitverkoop voor het jaar erop. Als ik straks echt weer wat aan het werk ben gaat het net wat ruimer hopelijk :)

Hoi Iloon,

Nou, shopse!

Wij zijn voor onszelf ook wel van de iets duurdere kleren (Esprit, Mexx, enz.), maar dat vind ik voor Esther echt zonde want die is er binnen 2 maanden weer uitgegroeid. Dus die krijgt kleren van de hema en c&a en h&m en v&d (leuk, al die letters...).

Ik kan me wel voorstellen dat je man Laura wil behoeden voor iets wat hij zelf heel vervelend vond. Maar...het hangt wel erg van je woonplaats af en van de tijd waarin je opgroeit, hoor! Mijn ouders staken mij juist altijd in Oilily en Barbara Farber en dat soort duur spul en daar ben ik juist altijd erg mee gepest: iedereen in een hema-outfitje en ik dan in zo'n druk roze-rood-oranje-geel-gebloemde merkoutfit. Ik denk dat je een beetje moet schipperen tussen wat jullie belangrijk vinden en wat gebruikelijk is in de plaats waar Laura opgroeit.

Nou is het hier momenteel makkelijk kiezen: David werkt 4 dagen en krijgt het minimumloon (promotieonderzoek betaalt echt heel slecht) en ik werk 3 dagen in het onderwijs, betaalt ook niet super. Dus voor meer dan de hema hebben we ook gewoon geen geld.

Groetjes,

Eveline

jeetje wat een verhaaltje
voor mn dochter had ik heel soms wel eens iets van merkkleding
maar die kleintje zijn er idd zo snel uit,
ze is nu ruim 3 en heeft dr kleding wel wat langer aan,
maar ze speelt veel buiten, en dan doe ik haar echt geen dure kleding aan.

jens heeft met zn geboorte heel veel gehad
en ook veel 2e hands merkkleding
ik vind het ideaal zo, als het niks is kan ik het altijd nog wegdoen

ik vind de hema h&m en dat soort winkels erg leuk

Tot ze zich er bewust van is en nu ze er nog zo snel uit groeit is hij het er overigens wel mee eens, hoor, dat ik de kleding bij de Hema, H&M etc. haal. Het gaat er echt over wat ze moet dragen als ze ouder is. Overigens vind ik het dan nog steeds zonde, je zal er maar twee rond hebben lopen altijd in de nieuwste merkkleding!

Wel grappig, trouwens, meestal lees ik dat de vrouwen te veel geld uitgeven aan kleren volgens de mannen. Hier ben ik dus te zuinig!

Groetjes Ilona

Haha dan weet je man zeker niet hoe ze op school op het schoolplein te keer gaan! Of moet ze dan rustig op een bankje blijven zitten. Of knutselen op school.

Mijn kind zit nu naast mij in een Mc Gregor shirt aan maar naar school krijgt hij wat van de Hema aan ;-)

Groetjes
Chris

Terug
Bovenaan