Merkkleding

Weet je man wel hoe de kinderen uit school komen? Vol met verf-/plak-/ zandbak- en andere vlekken. Nette kleren voor in het weekend kan ik me nog iets bij voorstellen maar voor naar school heb je ze de eerste jaren echt niet nodig.

Judith

Ik vind zelf de kleertjes van bakkaboe erg leuk. Niet echt een bekend merk. Te koop bij sengersmode en de jola.
Mijn dochter ziet er altijd ontzettend leuk uit hoor. Heb wel merkkleding, dat komt omdat ik zelf baby en kinderkleding verkoop. Ik kom bij een groothandel en die levert overschot van Ducky Beau, barbara farber, jottum en noem maar op. Voor mij kost het dus niet veel, maar anders deed ik het ook niet.
Het belangrijkste vind ik dat je gezin er netjes en verzorgt uit ziet. Welk merk je draagt is niet van belang als je jezelf er maar prettig bij voelt.
Wij leven al 4 jaar op 1 salaris omdat ik een eigen bedrijf begonnen ben. Dan heb je het gewoon niet zo breed. Daar leven we dan na.

Gr linda

nou, ik begin daar echt niet aan..... ik vind dat je hartstikke leuke goedkopere kleertjes kan vinden overal.
en inderdaad, ze zijn er zo uitgegroeid en alles gaat snel kapot. ik ga mijn kind niet zeggen dat hij niet lekker in het zand enzo mag spelen omdat zijn kleren netjes moeten blijven.
en trouwens, ik vind het ook gewoon veel te duur!
iedereen moet het natuurlijk zelf weten, maar van mij hoeft het niet hoor!

groetjes marijke

hallo,

Als je de duurdere merkkleding kan betalen, toch niets mis mee.... Alleen het omkleden werkt niet hoor! Mijn dochter (nu 4 en een half) komt wel eens thuis....pffff schrik me rot. Heeft ze weer in de zandbak gespeeld ofzo. Ze ziet er dan niet uit.

Tevens gaan ze vaak na schooltijd nog bij een vriendje of vriendinnetje spelen. Hier hebben alle kindjes het meest de kleertjes aan van de H&M, C&A en Hema. Mijn dochtertje heeft ook wel wat merkkleding maar dat is vaak voor een verjaardag oid.

Snap voor je man dat het moeilijk is maar ik denk wanneer je te veel luxe aan het kind geeft het daardoor misschien weer geplaagd wordt???
Veel succes ermee,
groetjes  Sandra
(mv Isabelle 4 en Madeleine 13 weken)

mijn mening:

ik vind merkkleding volstrekt onnodig en ben groot voorstander van consuminderen (wel zelf ook het goede voorbeeld geven dus!).

ik wil mijn kindje leren voor zichzelf op te komen, ongeacht kleding, schoenen etc. Niet dat ik  je man niet snap hoor, baalde vroeder ook wel eens van m'n 2e hands kleding. Maar volgens mij ben ik er alleen maar weerbaarder van geworden.

als je toch voor merkkleding gaat, doe dat niet niet omdat je bang bent dat je kindje anders gepest gaat worden. Vind ik een zeer zwakke reden. En let er dan ook op dat je niet tegen je kindje gaat zeggen dat hij /zij  dure merk  kleertjes aan heeft. Impliciet leer je je kind dan al aan dat er dus ook "mindere"  kleertjes zijn... En je kunt dan wel raden hoe dat verder gaat op het schoolplein. kinderen zijn brutaly honest!

Hoi hoi

Heb er hier ook zo een... Ons zoontje is 6 maanden en draagt voornamelijk
McGregor, Scapa, Riverwoods, ralph lauren  en z'n eerste bikkembergertjes zijn ook binnen.
Moet eerlijk zeggen dat ik het nu nog wel leuk vind. Maar zodra hij naar school gaat, of buiten spelen ofzo, ga ik ook zeker bij de hema zijn kleding kopen. Als ie dan nog eens iets van dat duur spul aan heeft is het op zondag, als we bijv naar oma gaan, haha.

Groetjes

Terug
Bovenaan