Een ieder moet kopen wat hij kan en wil betalen, maar goed, mijn mening:
Merkkleren? Hartstikke leuk! Net zo leuk als dat geweldige tractorshirtje met haan van de Zeeman van €1,99. Ik weiger alleen het volle pond voor merkkleding te betalen. Dus iets in de opruiming koop ik heel soms wel eens, en dat is het dan verder. Met tweedehands is ook niks mis, ik ben wel van E-bay en Marktplaats. Verkoop er zelf ook spullen op. Ik krijg dingen van anderen, ik geef dingen door aan anderen. Ik heb nu twee jongens en de jongste heeft ook dingen aan die van de oudste zijn geweest. En ook nieuwe dingen, gekregen dingen, tweedehands dingen van anderen...
Ik geef wel veel geld uit aan verantwoorde kleding (eco en fair trade), maar dat vind ik dan de vaak hoge prijs ook echt waard. Dan worden de juiste mensen er "rijk" van en niet de eigenaar van merk X of Y.
Alleen een feestsetje houd ik apart misschien, en verder hebben de kids gewoon hun kleren aan. Merk of geen merk. Ook als de oudste buiten speelt. Ik heb wel leukere dingen te doen dan mijn kind de hele dag om te kleden.
Ik hoop dat ik mijn kind(eren) zo op kan voeden dat hij zich in alle soorten kleren lekker voelt en dat hij zich kan verweren als anderen daar opmerkingen over maken. Dan bedoel ik niet dat ik hem ga leren dat hij een ander een stomp moet geven of moet gaan schelden als een ander dat doet, maar dat hij leert om zich er niet druk over te maken omdat er belangrijkere dingen in het leven zijn dan wat hij of een ander draagt.
Groetjes Dionne