Met hoeveel weken zijn jullie bevallen???

Hoi hoi dames!

Sta met deze vraag ook al op zwanger forum, maar misschien is dit mailtje hier meer op z ´n plaats

Omdat ik zelf grote kans maak op een vroeggeboorte, was ik benieuwd met hoeveel weken jullie allemaal bevallen zijn! En is het allemaal goed gegaan? En wat is de reden geweest van de eventuele vroeggeboorte?
Naja, en om overtijd te bevallen lijkt me ook errûg hoor, zit je maar te wachten

Nou, hoop veel reacties te krijgen hihi, ben namelijk errûg nieuwsgierig hihi.

Liefs Cody

Hoi Cody

Ik ben 8 dagen te vroeg bevallen. Een kerngezonde zoon van bijna 8 pond. Moet me niet indenken hoe zwaar hij zou zijn geweest als hij 2 weken te laat zou zijn!!.

Bij mij braken op een nacht de vliezen, en 14 uur later was hij geboren. Hij is nu al weer 5 maanden, dat is heel hard gegaan.

Waarneer ben jij uitgerekend?

Groejtes
Caroline

Hay Caatje,

volgens de laatste berekeningen ben ik uitgerekend op 27 september, eerst was het 1 oktober. Maar waarschijnlijk wordt het wat eerder, hoop ik
Heb het nu wel een beetje gehad hoor met alles. Begin ook al aardig benauwd te worden. Ben nu 29w precies!
Welke kleding maat draagt je boefie nu met 5 maanden? Heb stiekem best veel kleertjes gekocht van maat 50/56, hoop niet dat ze er al te snel uit groeit.

Groetjes Cody

Hoi,

Ik ben met 41 weken en 4 dagen ingeleid.   Was 3 oktober uitgerekend en ben dus uiteindelijk 14 oktober bevallen. Dat wachten was inderdaad geen pretje, helemaal aangezien iedereen dacht dat ik eerder zou bevallen. Ik hab namelijk een enorme buik, valse start gehad met 37 weken, en de baby was al heel vroeg ingedaald.
Maar ja...hij woog bij z'n geboorte 8 pond, maar das naturrlijk niet gek, aangezien hij zolang heeft gezeten!

Groetjes Rianne

Hoi Cody,

Ik ben met 35 weken en 2 dagen bevallen van een kerngezonde dochter. Ze woog 3390 en was 48 cm lang. Waarom ik zo vroeg ben bevallen is mij nu nog een raadsel. De berekeningen klopten echt. Ze was er gewoon klaar voor denk ik...

Om 5.30 's-ochtend begonnen de eerst weeen, ik dacht aan darmkrampen omdt je het gewoon nog niet verwacht zo vroeg. Om 9 uur verloskundige gebeld en moest gelijk naar het ziekenhuis komen. Daar had ik al 3 cm ontsluiting en moest blijven Toen braken spontaan de vliezen en uiteindelijk is ze om 17.30 geboren met een tangverlossing.

Volgend de gyneacoloog was het voor hem de 1e keer dat hij een premature baby met de tang moest halen!!!!

Helaas moest ze wel in de couveuse (1 nachtje) en daarna moest ze nog 5 dagen blijven omdat ze nou eenmaal prematuur was al zag je dat niet aan haar. Ze was de grootste op de hele couveuse-afdeling.

Nou ja het is een heel verhaal geworden, hihi

Je schrijft dat jij kans hebt op een vroeggeboorte wat is daar de reden van als ik vragen mag?

Zelf ben ik erg benieuwd of de volgende ook zoveel te vroeg komt of dat dit eenmalig was. We proberen nu zwanger te worden van de 2e!

Groetjes San

Hay San,

wat fijn voor je jôh, dat ondanks de geboorte van 35 wkn, je baby ´tje helemaal gezond was en ook nog zoveel gewicht voor die tijd! Toppy hoor!

Maar waarom ik misschien een vroeggeboorte krijg. Is omdat mijn baarmoederhals met 28 wkn al aan het verstrijken was, in combinatie met veel harde buiken, die ik al vanaf week 15 had. Het is nog niet helemaal verstreken, maar moet het heel erg rustig aan doen.

Ook wel héél appart is, dat volgens mijn 1e dag v laatste menstruatie is mijn uitgerekende datum 7 okt, volgens termijn echo   ben ik 1 okt uitgerekent. 2,5 week geleden werd alles weer nauwkeurig gemeten, toen was is 27 sept uitgerekend en vorige week bij de metingen werd dat 21 sept!
Hahaha, nog ff en ik ben morgen uitgerekent

Maar dat met die baarmoederhals is dus de reden.

Groetjes Cody                

Hoi,
 Mijn dochtertje kwam, na een inleiding, 16 dagen te laat. Ze maakte nog helemaal geen aanstalten om te komen, had het nog prima naar haar zin (was inmiddels ook 8 pond) maar vanwege verminderd vruchtwater ben ik ingeleid. Was`alles goed geweest dan had ze waarschijnlijk nog een paar dagen langer gezeten, ik voelde me namelijk nog erg goed, behalve dat ik natuurlijk wel erg nieuwsgierig werd.
Hoop voor jou dat jouw kleintje ook nog even blijft zitten om wat te groeien, maar hopelijk niet zolang als die van mij.

Hoi Cody,

Onze zoon is geboren met 37 weken en 5 dagen. Een dag eerder braken de vliezen. Het kwam niet zelf op gang, dus ben verder ingeleid. Hij was 2975 gr en 47 cm groot. Deed het gelijk goed. Ook aan de borst, daar hebben vroege kindjes nog wel eens moeite mee. Geen idee waarom hij zo vroeg was. Zelf was ik 20 dagen te vroeg geboren. Zou vlgs de verloskundige niet erfelijk zijn. We zijn nu bezig voor nr 2. Ben benieuwd of die ook te vroeg zal zijn! (Maar eerst nog even verwekken.)

Groetjes, Kat

Terug
Bovenaan