Met Maxi cosi fietsen

Volgens mij is de richtlijn voor baby’s vervoeren op een (bak)fiets, in een babystoel 4 maanden. Een baby moet in staat zijn zelf het hoofd goed stevig te houden, anders zijn de trillingen op de fiets te heftig. De maxi cosi achterop lijkt wankel, maar is de veiligste optie op een gewone fiets. Doordat het kind in de kinderstoel beschermd zit, is het beter beschermd bij een val dan in de draagzak. 

Voor mij voelt het niet veilig en goed en je moet natuurlijk ook doen wat goed voelt ik zou bij de volgende voor een bakfiets gaan wel een aanschaf maar je hebt er jaren profijt van 

[quote quote=10322305]Volgens mij is de richtlijn voor baby’s vervoeren op een (bak)fiets, in een babystoel 4 maanden. Een baby moet in staat zijn zelf het hoofd goed stevig te houden, anders zijn de trillingen op de fiets te heftig. De maxi cosi achterop lijkt wankel, maar is de veiligste optie op een gewone fiets. Doordat het kind in de kinderstoel beschermd zit, is het beter beschermd bij een val dan in de draagzak.[/quote]
Wij hebben een drager voor de Maxi Cosi in de bakfiets. Dan kunnen we dus al veel eerder mee 

Ik had zo'n steco baby mee, stak niet ver uit hoor. Zat altijd lekker warm en veilig door de beugel. Ideaal voor naar de opvang. Vanaf 3 maanden ging ze naar de opvang dus vanaf die tijd tot ze voorop kon.

[quote quote=10322362] Wij hebben een drager voor de Maxi Cosi in de bakfiets. Dan kunnen we dus al veel eerder mee[/quote]
Ik hoorde dit van een kinderfysio, heb er zelf geen onderzoek naar gedaan. Maar ging ook over het fietsen met een maxi-cosi in de bakfiets. Moet wel zeggen dat ik in een stad leef met eindeloos veel tramsporen, dus dat levert op de fiets ook flink wat gehobbel op, veel meer dan in een auto. 

Terug
Bovenaan