Met wie praten jullie er over?

A

Anoniem

Guest
Hallo Dames,

Ik vraag mij af met wie jullie praten over jullie plannen om zwanger te worden. Ik praat er nu met niemand over behalven mijn mannetje en jullie. Ik vind dit erg moeilijk want ik zou er graag met vrienden over praten. Maar ik vind het een beetje vreemd als zij het eerder weten dan mijn familie. Maar ik wil het mijn familie pas vertellen wanneer het zover is.

Gisteren kwam ik iemand tegen en vertelde dat zij zwanger was, geweldig natuurlijk. Ik wilde mij zo graag in het gesprek mengen en vertellen dat ik ook heeeel graag zwanger wil worden.

Hoe gaan jullie hiermee om.

Gr Kim

Hoi Kim,

Ik heb dat ook hoor. Sinds mijn lief en ik besloten hebben dat we nog een kindje willen, ben ik er zo erg mee bezig. Het zou echt wel fijn zijn als ik met vrienden daarover kon praten. Toch doe ik het niet, omdat je nooit zeker weet hoelang het gaat duren voordat je zwanger bent.. En misschien gaat het allemaal wel niet zo makkelijk als dat je hoopt... Het is veel fijner om te wachten totdat het echt zover is (en je zeker weet dat alles goed gaat..) Dan kan iedereen meegenieten!
Het blijft dus voorlopig iets van ons tweetjes (en jullie natuurlijk!)

Ik daarentegen ben iemand met mijn hart op mijn tong, iedereen wist dat wij kinderen wilden. In eerste instantie leek het niet zo makkelijk te gaan, heb PCOS namelijk. Al onze vrienden en familie weten dat.
Toen bleek dat ik dus zwanger was wist iedereen het ook meteen, ik vind dat fijn want iedereen kan meeleven en we kunnen ons ei bij iedereen kwijt.....mocht het toch mis gaan (wat we natuurlijk niet hopen!) kunnen we dat ook bij iedereen kwijt.........
Het is dus helemaal hoe je er zelf instaat!
Succes!!1

Hoi Kim,
voor mij geldt precies hetzelfde! Daarbij voel ik mij ook nog eens een beetje 'dom' in materie als ik hier van alles lees. Ben ook pas aan t begin 02.08 gestopt, maar voorlopig nog geen ongie in zicht! Hopen dat we gauw aan t werk kunnen!
Maar zou t ook wel tegen iedereen willen zeggen maar t is nog zo vroeg!

Toen we bezig waren met de eerste wist niemand het.
Nu zijn we bezig met de tweede ben ik er niet zo moeilijk over.
Niet dat ik iedereen er over vertel, maar als iemand er naar vraagt zeg ik wel dat er hard aan gewerkt word hahaha

Wat wel grappig is bij de eerste was ik samen met 2 collegaatjes zwanger, en nu zijn we dus alle drie aan het klussen voor de 2de.
Is op zich wel heel bijzonder om zo vroeg al met elkaar mee te leven.
Denk dat er heel wat werkuurtjes verspild worden aan zwangerworden praatjes

hoi bij ons weten mijn zusje en mijn moeder het ik had eerst gezegt dat ik in december zou stoppen met de pil maar ik neem morgen de laatste al en dat wilde ik nog niet zeggen maar toen kwam mijn zusje ( we zijn van een tweeeiige tweeling ) nee zeg ze ik voel dat je in oktober al gaat stoppen en dat ik dat dan zou zeggen dat ik zwanger was met kerstmis als we samen zijn, nou ik hoop dat ik dan kan zeggen dat ik zwanger ben want dan is  het tenminste snel gegaan.  dus ik  zeg nee maar kon het toch niet voor me houden alhoewel we tweeeiig zijn voelt zij altijd dingen aan ik heb dat totaal niet bijv. toen ik zwanger was van de eerste is zij misselijk geweest en ik totaal niet en toen ik aan het bevallen was had zij buikpijn en op het moment dat mijn zoon geboren was was de buikpijn weg ikzelf vind dat ook raar klinken want ik heb daar totaal geen last van maar vind het wel speciaal.Zij is ook degene die met een zwangerschaps test kwam toen ik in verwachting was van de eerste want ik zei nee ik ben niet zwanger dat kan niet ik was net gestopt met de pil en zat dus in de eerste ronde ik dacht dat ik aan het ontpillen was en dat ik daardoor nog niet ongi was maar niet dus.
Ik heb nu wel gevraagt of ze niks willen vragen van enne is het al zover want misschien duurt het nu wel langer dus als het goed is doen ze dat ook niet en wachten ze af tot ik hun iets kan zeggen.

groetjes dominique

Ik heb het er alleen met mijn vriend en jullie over! Ouders etc vertellen we het pas als het zo ver is. Andere pas als de eerste 12 weken voorbij zijn.

Een trotse mama van een zoon van bijna 1

Hoi hoi, ik heb het wel tegen mijn ouders en schoonouders verteld,zusje dat ik met de lil ben gestopt. Mn collega's weten dat het niet meer zo lang zal duren voordat ik begin en sommige vriendinnen ook. Kon het niet voor me houden.

Terug
Bovenaan