Microlax

[quote quote=10197061]Ik gebruik macrogol (soort gelijk) al jaren elke dag. Heb pds dus kan niet zonder. Volgens mij huisarts kon ik het tijdens de zwangerschap gewoon veilig blijven gebruiken (staat ook in de bijsluiter). Nu 27 weken en nog geen aanwijzingen dat het kwaad heeft gedaan of zal doen. Alleen een fijne stoelgang en ik kan je vertellen dat is tijdens de zwangerschap ook heel wat waard.[/quote]
Macrogrol is niet helemaal vergelijkbaar. Dat krijgen mensen namelijk eerst. Als dat niet werkt gaan ze over op microlax. Verschil is ook dat microlax een klysma is en macrogrol gewoon gedronken word 

Excuses, foutje. Je hebt gelijk @gebruiker10098551.
Wellicht is macrogol dan wel een optie om, op doktersrecept, te proberen als dit is losgekomen om verdere obstipatie te voorkomen/verminderen? 

Ik geloof dat ook lactulose normaal eerder wordt gegeven voordat een microlax gegeven wordt.. tenminste das op mijn werk zo. 
Maar wie weet helpt het jou wel..

Microlax werkte dus absoluut niet. Kan nu gewoon niet meer lopen van de pijn hele pijnlijke steken en krampen en me buik staat zo strak dat ik gewoon het gevoel heb dat ie uit mekaar klapt. Nu lactulosestroop gekregen en moet nu 4 dagen wachten om te kijken wat dat doet pfff.. 

Terug
Bovenaan