Mijn baby wil alleen maar opgetild worden

Heel herkenbaar. Heb een of twee weken geleden een topic geopend ‘hoe overleef je een huilbaby’ en veel waardevolle tips gehad. 
Inderdaad: schakel hulp in van vrienden en familie, hoe moeilijk ook. Laat hen wandelen met de draagzak. Slaapt ze snachts dus ook niet in haar bedje? Wat superzwaar voor je. Onze zoon slaapt dan tenminste wel een paar uur in zn wieg. Bij ons komt er een fysio langs elke week, vooral therapeutisch, maar ook om te helpen met leren slapen in bed enzo. Niet dat het al van een leien dakje gaat, maar ook voor het therapeutische gedeelte al fijn, dat er iemand meedenkt.
heel veel sterkte! Het is zo zwaar!

Heel herkenbaar. Heb een of twee weken geleden een topic geopend ‘hoe overleef je een huilbaby’ en veel waardevolle tips gehad. 
Inderdaad: schakel hulp in van vrienden en familie, hoe moeilijk ook. Laat hen wandelen met de draagzak. Slaapt ze snachts dus ook niet in haar bedje? Wat superzwaar voor je. Onze zoon slaapt dan tenminste wel een paar uur in zn wieg. Bij ons komt er een fysio langs elke week, vooral therapeutisch, maar ook om te helpen met leren slapen in bed enzo. Niet dat het al van een leien dakje gaat, maar ook voor het therapeutische gedeelte al fijn, dat er iemand meedenkt.
heel veel sterkte! Het is zo zwaar!

Was bij mijn zoontje ook zo en ik werd er ook gek van maar het gaat over. Hij is nu 12 weken en doet alle slaapjes in zijn wieg. Tot die tijd.. draagdoek 

Begrijp heel goed dat je niet meer weet wat je moet doen! Weet dat je niet alleen bent. Ik ben afgelopen week huilend op het consultatiebureau gezeten omdat ik en mijn baby zwaar oververmoeid zijn. Snachts ieder uur wakker en overdag alleen in de armen of draagzak willen slapen. Erg zwaar en uitputtend! Zelfs zo erg dat ik uit vermoeidheid ben gaan hallucineren laatst. Ik kijk het per dag aan en zeg regelmatig bezoek af. Er moet nog zoveel kraamvisite komen terwijl hij al 5 weken oud is. Verschrikkelijk!! Maar ik doe het met al mijn liefde! 

Begrijp heel goed dat je niet meer weet wat je moet doen! Weet dat je niet alleen bent. Ik ben afgelopen week huilend op het consultatiebureau gezeten omdat ik en mijn baby zwaar oververmoeid zijn. Snachts ieder uur wakker en overdag alleen in de armen of draagzak willen slapen. Erg zwaar en uitputtend! Zelfs zo erg dat ik uit vermoeidheid ben gaan hallucineren laatst. Ik kijk het per dag aan en zeg regelmatig bezoek af. Er moet nog zoveel kraamvisite komen terwijl hij al 5 weken oud is. Verschrikkelijk!! Maar ik doe het met al mijn liefde! 

Wat fijn om deze reacties te lezen.
ik had het gedeeld en betrapte mezelf erop dat ik de reacties niet durfde te lezen omdat mijn verhaal zo vanuit een wanhoopspositie is geschreven.. ik schaamde me een beetje voor mijn harde woorden.. maar het is wel zoals het is.
wat geruststellend om verhalen te lezen van moeders die hetzelfde ervaren of he. En ervaren...dat er niet geoordeeld wordt om het feit dat ik precies opschreef wat ik voeld en vooral dat de kans heel groot is dat het beter wordt! 
Wij houden zoveel van haar... en soms dan lacht ze en dat maakt me dan echt gelukkig... maar over het  algemeen huilt ze en ik hoop dat wij op ten duur ook een meer tevreden baby zullen krijgen. Dit is gewoon zo intens... ik ben vaak zo ten einde raadt. 
Bedankt moeders! Voor de hart onder de riem! Dit is toch een beetje wat we nodig hebben... een beetje steun naar elkaar want het is echt niet altijd even leuk :( 

LIEve mam wat zwaar he.. onze zoon sliep ook nergens behalve bij na. Overdag in de draagdoek, ‘s nachts veilig samen slapen (Google maar. Maternale houding & veilig samen slapen). 
Toen hij zelf kon zitten (4mnd) werd zijn frustratie minder en nu hij kan kruipen sinds 6mnd kan hij eindelijk “zelf ontdekken”. 
Probeer je te bedenken dat je niet voor niks 12wkn verlof hebt. Dat is om te herstellen, zelf. En te wennen, samen aan elkaar. Niet om met vriendinnen af te spreken.. (ja mag wel, tuurlijk! Maar voel niet die druk!! Je bent net mama geworden, de wereld van jouw baby draait alleen om jou en jouw wereld alleen om je baby nu ?! Verder hoef je niks ❤️)

Ja die roze wolk...zo’n fabeltje! Het kan gewoon heel pittig zijn die eerste maanden. Wat ik nog wilde meegeven is dat Je ook om advies en hulp kan vragen bij de GGD/ consultatiebureau!
heel veel sterkte komende periode! 

Terug
Bovenaan