Beste mama,
Dit is inderdaad heel herkenbaar. Vooral bij mijn ouste, die erg last van reflux had. Met 10 weken ging hij opeens goed slapen, daarvoor schrok hij steeds wakker van reflux en overdag wilde hij vooral gedragen worden. Ik ben nog steeds geobsedeerd door eten, doordat ik eens een ochtend had waarbij ik om 11 uur nog niet ontbeten had. Huilend mijn schoonmoeder opgebeld of ze hem even vast kon houden, zodat ik kon eten.
Ik had hem ook veel in de draagdoek. Enorm last van mijn rug, maar fysieke pijn kon ik beter aan dan de mentale pijn van het continue huilen. Maar tot het beter wordt: probeer hulp te krijgen: ouders, zussen, vriendinnen die even een ochtendje voor je dochtertje willen zorgen. Ik lees over andere voeding, dus ik neem aan dat je de fles geeft. Deed ik ook. En ideaal in deze situatie! Hierdoor kun je je kindje even uitbesteden aan iemand anders. En kun jij slapen, winkelen, lekker lunchen of even iets anders ontspannends doen.
En hoe zit het met zo'n schommel-stoeltje? Niet een wipstoeltje maar echt een schommeltje. Bij de opvang sliep mijn ouste alleen als ze hem daarin deden, omdat hij dan toch de beweging voelde. Ik zei bij mijn 2de: als t weef zo gaat, wil ik een schommeltje, maar dat was niet nodig.
Echt het wordt beter! Tot die tijd wens ik je veel sterkte. Maar ook daarna zullen er nachten blijven (als ze ziek zijn of door een sprongetje gaan), dat je ze het liefsf gewoon uit het raam wilt gooien...
Succes!