Mijn meisjes hebben geen opa's meer...

Hoi,

Ik heb alwéér een hele tijd niets van me laten horen, maar lees nog steeds regelmatig mee. Nu heb ik toch even een momentje dat ik m'n ei kwijt moet...

In juli 2008 is mijn schoonvader overleden, en gistermiddag is mijn vader na een kort ziekbed "naar de sterren" gegaan. Hij was 80 en had al jaren veel gezondheidsproblemen, en we hebben er allemaal (ik heb 4 zussen en een broer) vrede mee dat hij nu eindelijk rust heeft, maar het blijft natuurlijk toch je vader... of hij nu 60, 80 of 100 is.

Tot nu toe kan ik het allemaal wel aan, maar er zullen sowieso nog vele moeilijk momenten gaan volgen. Mijn vriend is vandaag jarig, die heeft dus pech want daar staat nu natuurlijk niemand's hoofd naar (vind 'ie uiteraard ook helemaal niet erg, hoor!). Wat ik wel heel moeilijk vind is dat mijn meisjes nu helemaal geen opa's meer hebben, en zich hun opa's ook niet zelf zullen kunnen herinneren. Maar we gaan ze zeker van alles vertellen over hun lieve opa's!

Mijn vader verzon vroeger altijd zelf verhalen voor het slapen gaan, en die begonnen altijd met "er stond een koe in de wei, en het hek stond open..." en vervolgens ging die koe dan allerlei avonturen beleven. Ik wil die traditie echt voort gaan zetten met mijn meiden, hopelijk heb ik het vertel-talent van mijn vader geërfd! Overigens had mijn pa ook wel eens geen zin om te vertellen, dan begon het verhaal met "er stond een koe in de wei, en het hek was dicht..."

Groetjes,
Myrna mv Isis (2,5) en Nika (10,5 maand)

Lieve Myrna,

Van harte gecondoleerd met het verlies van je vader! Ik las gisteren op je Hyves al dat je aan het waken was bij je vader. Vreselijk om één van de dierbaarste mensen in je leven te moeten missen!

Ik wens je enorm veel sterkte toe in de komende dagen, maar zeker ook daarna, wanneer het normale leven weer doorgaat en jij eigenlijk nog een beetje stil blijft staan!

Groetjes Fonske

P.s. wat geweldig dat je zo'n prachtige herinnering hebt aan je vader en wat leuk dat je die traditie wilt voortzetten!

Lieve Myrna,

Heel veel sterkte met het verlies van je vader. Ik wens jou en je familie heel veel kracht de komende dagen.
Fijn dat je meisjes een traditie kan doorgeven.

Dikke knuffel Nanda

PS. en natuurlijk ook gefeliciteerd met je vriend, ook al is het een sombere dag.

Gecondoleerd met het overlijden van je vader. Wat een fijne gedachte dat je de vertel-traditie wil voort zetten. Het klinkt alsof hij veel humor had. Veel sterkte.

Groetjes,
Nelly.

Wat een verlies voor jullie! Gecondoleerd.

Koester alle foto's die er zijn van jullie kindjes met hun opa's. Maak er desnoods een mooi album van. Met alle verhalen en anekdotes die er zijn. Is leuk voor later. Net als het voortzetten van jouw vaders verhalentraditie. Daar gaan de meiden vast net zo van genieten als jij vroeger.

Sterkte!
Groetjes, Cathy (die haar opa's en oma's ook niet kent doordat ze jong overleden zijn)

Och meid toch, zit als een klein kind te huilen hier achter de pc!! Gecondoleerd met dit grote verlies!!

Houdt idd die traditie in ere, dat zal je vader prachtig hebben gevonden.Koester al die mooie herinneringen die jullie samen hebben gehad en als je het nodig hebt, gewoon die tranen laten gaan!!

Ik zal aan je denken de komende dagen, weet helaas hoe het is om je vader te verliezen!

Dikke knuffel, Marieke mv Lyanne en Vince

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd...
Wat fijn dat je zulke mooie herinneringen hebt aan je vader. Van deze herinneringen zullen jullie kindjes later net zo van genieten als dat jij en je zussen en broers hebben mogen genieten van jullie vader.

Een hele dikke knuffel

Jolanda

Heel veel sterkte myrna met dit verlies.

Het maakt ook helemaal niet uit hoe oud iemand is, als je van iemand houd en diegene sterft, heb je verdriet.... En al helemaal toch als het je vader is met wie je een goede band hebt.

Neem de tijd om alles een plekje te geven en wat fijn dat je je meisjes wél een opatraditie mee kan geven.

Liefs
Susan

Terug
Bovenaan