Zeggen dat je kinderen wil (uiteindelijk) en stoppen met de pil zit in mijn ogen best een verschil in... Ik ben natuurlijk niet bij jullie geweest, maar probeer te reflecteren hoe jullie tot het besluit zijn gekomen? Heb je op dat moment daadwerkelijk een gesprek gevoerd in overleg dat het destijds het moment van stoppen met pil was of is dat anders verlopen?
Zijn reactie is sowieso niet goed, of je wel of niet in overleg aan jullie kinderwens bent begonnen. De pil is 99% betrouwbaar, dus ook met pil hadden jullie in deze situatie kunnen komen (1%kans blijft een kans)
Mijn man en ik hadden vorige maand besloten er voor te gaan, met de gedachten dat het gemiddeld een jaar (of in ieder geval nog een paar maanden) zou duren) ik was in de eerste ronde zwanger en mijn mans reactie was ook niet helemaal wat ik verwachtte. Dan niet zo heftig als jouw vriend, nooit gesproken over weghalen en wij hadden het zeker in grondig overleg gedaan. Twee dagen later toen alles bezonken was bij mijn man raakte hij dolgelukkig en nu nog steeds. Ik hoop voor je dat jouw vriend ook bijdraagt, maar dat ligt dus wel aan de situatie... Dat bedoel ik met reflecteer terug naar het moment dat je stopte met de pil.. Objectief reflecteren, misschien kan je dan zijn reactie beter begrijpen? Ben je er 100% zeker van dat jullie beide instemde op dit moment voor kinderen te gaan?
Als dat het geval is en hij niet bijdraait is het gewoon een lul ?