mijn partner wil dat ik het laat weghalen

Ja zijn eerste reactie
hij doet ook of ik stiekem gestopt ben met de pil dus dat liep heel hoog op ik heb maar ff wat spullen gepakt en ben nu ff een paar dagen bij mijn ouders om even alles te laten bezinken. Ik ben zelf ook onwijs emotioneel de afgelopen dagen

Ooo wat raar! Weet niet hoe oud hij is maar volwassen gedrag is ver te zoeken...hoeveel pijn hij je zo doet. Ookal draait hij nog bij, het zal toch blijven hangen...dit is iets wat jullie samen hebben besloten en nu schuift hij allerlei leugens en schuld in je schoenen, lekker laf. En wat is zijn reden? En plots was het niet samen de keus? Weet je meteen wat je met andere toekomstige problemen van hem qua steun kunt verwachten...(even buiten het kindje om gekeken) ja nu met Corona, financiële onzekerheden enzenz kan het wellicht spannend zijn. Gelegen komt het toch nooit en als je daarop gaat wachten ben je al in de overgang! Mocht hij toch normaal gaan doen en papa willen zijn (als jij uberhaupt nog met zo’n 2gezicht verder wilt, die jou zo in je rug kan steken) dan is dat met een proeftijd hoor. Eerst zien dan geloven! Ik ben super blij dat je zo’n sterke groep om je heen hebt, en zelf ben je ook niet iemand die zich slecht laat behandelen merk ik. Dus jouw kindje komt hoe dan ook goed terecht ❤️you go girl ?

klopt totaal geen volwassen gedrag wel bijna 30! Niet te geloven he Ook echt onwerkelijk allemaal omdat niemand dit ever heeft zien aankomen van hem.
en ik ben me er erg bewust van mocht hij bij draaien dat ik dit nooit zal vergeten en misschien zelf nooit ga vergeven.
De tijd zal het leren!
Ik ga er gewoon van uit dat ik het alleen zal doen.

Zeggen dat je kinderen wil (uiteindelijk) en stoppen met de pil zit in mijn ogen best een verschil in... Ik ben natuurlijk niet bij jullie geweest, maar probeer te reflecteren hoe jullie tot het besluit zijn gekomen? Heb je op dat moment daadwerkelijk een gesprek gevoerd in overleg dat het destijds het moment van stoppen met pil was of is dat anders verlopen?
Zijn reactie is sowieso niet goed, of je wel of niet in overleg aan jullie kinderwens bent begonnen. De pil is 99% betrouwbaar, dus ook met pil hadden jullie in deze situatie kunnen komen (1%kans blijft een kans)

Mijn man en ik hadden vorige maand besloten er voor te gaan, met de gedachten dat het gemiddeld een jaar (of in ieder geval nog een paar maanden) zou duren) ik was in de eerste ronde zwanger en mijn mans reactie was ook niet helemaal wat ik verwachtte. Dan niet zo heftig als jouw vriend, nooit gesproken over weghalen en wij hadden het zeker in grondig overleg gedaan. Twee dagen later toen alles bezonken was bij mijn man raakte hij dolgelukkig en nu nog steeds. Ik hoop voor je dat jouw vriend ook bijdraagt, maar dat ligt dus wel aan de situatie... Dat bedoel ik met reflecteer terug naar het moment dat je stopte met de pil.. Objectief reflecteren, misschien kan je dan zijn reactie beter begrijpen? Ben je er 100% zeker van dat jullie beide instemde op dit moment voor kinderen te gaan?
Als dat het geval is en hij niet bijdraait is het gewoon een lul ?

Hee meis,

Wat een nare verdrietige situatie..
Fijn om te horen dat je familie er voor je zullen zijn en dat je je kindje houd, vind 't zo jammer dat er van die mannen zijn en denken dat weg laten halen een simpel 'ding' is alsof het niets is.. omdat hij er zelf niet klaar voor is.. Komt zoveel meer bij kijken lichamelijk en geestelijk is 't zwaar.. Je moet er echt zelf achter staan!
Hoop dat hij bij draait hoor.. eerst positief zijn en nu geeft hij jou de schuld over stoppen met de pil.. Lekker makkelijk haha.. Ga voor je eigen geluk en dat voor je kindje! Je kan het! en zo te horen heb je een hele lieve familie waar je altijd terecht kan..

Oh en... gefeliciteerd met je zwangerschap natuurlijk! Hoop ondanks alles je er toch beetje van kan genieten want 't is zo mooi❤️?

Lieve wanhw,
Wat een ontzettend rottige situatie, die voor mij heel herkenbaar is.
Ongeveer twee maanden geleden heb ik soortgelijk verhaal op dit forum geplaatst. Ik kwam erachter dat ik zwanger was en mijn vriend was er helemaal niet blij mee. Hij wilde ook het liefst dat ik het weg liet halen. 
Ik heb hem toen duidelijk gemaakt dat abortus geen optie is, omdat ik het kindje graag wilde houden. Ik heb hem toen alle tijd en ruimte gegeven aan het idee te wennen, en dat is hem gelukt. Ik denk dat het ongeveer twee weken heeft geduurd voor hij helemaal bijgedraaid was. Hij is meegegaan naar de eerste echo, en toen hij het kleintje zag begon het bij hem echt te leven en hij is nu dol gelukkig dat we samen een kindje krijgen! 
Vaak moet het bij mannen even landen. Wij voelen van alles maar voor mannen blijft het toch altijd anders. Probeer hem die tijd en ruimte te geven die hij nodig heeft, en blijf praten met elkaar.
Ik hoop dat jullie eruit komen ❤️

hij is ondertussen wel zo ver dat hij mee wil naar de eerste echo. Maar echt blij nu is hij nog steeds niet hij Vlucht ook heel de dag weg van huis neemt zijn telefoon niet op! ik hoop dat het allemaal daarmee te maken heeft en dat idd alles goedkomt.
nog 1,5 week dan de eerste echo! we gaan het zien.

en echt super fijn dat het bij jou goed is gekomen!
ik haal onwijs veel kracht uit alle berichtjes !

Terug
Bovenaan