Mijn uitslaap Braziliaantje

hi

nou ben vandaag ook even wezen shoppen. djaimy is namelijk sinds de "nieuwe tijd" al om 6:30 wakker ( toevallig vanmorgen wel 1 kik om 6:30 en verder geslapen tot 7:15) maar goed. ik heb de natusan bath en de bodylotion gekocht zo stond het op de verpakking dus vanavond flink wat sop erin gedaan en goed ingesmeerd ( heb zelfs wat op pyjamatje gedaan) dus mijn hoop is groot als ik zo lees bij moekje dan ben ik al zeer tevreden!!

jullie horen het

groetjes angela mv djaimy

hallo dames

nou hier heeft het zijn werking niet waargemaakt. djaimy werd vannacht om 3 uur wakker huilend en vanmorgen was het 6:15!!! maar ik denk dat hij weer kiesjes aan het krijgen is en ben gisteren wel de chamodent vergeten te geven dus vanavond gaan we voor de herhaling ( maar goed dan moet ik al om 7 uur beginnen en bij papa slaapt meneer dus wel uit!)   dus we zien wel hoe het volgende week gaat.

groetjes angela

Haai,

Ben ik nog ff. Ik heb inmiddels je uitleg gelezen. Omdat je zelf nogal van de tippies geven bent durf ik het ook wel aan er goedbedoeld eentje terug te geven waar je mss iets aan hebt. Mette had ook 2 slaapjes en op een gegeven moment ging ze pas om 16.00 uur voor ronde 2 waardoor ze om kinderbedtijd niet meer naar bed ging. Dat is het moment dat het tijd wordt voor 1 slaapje. Het dag en nacht ritme is heel belangrijk voor die kleintjes en als er straks peuterspeelzaal of school komt is rond 19.00/20.00 naar bed echt heel belangrijk. Het is voor jezelf ook erg fijn dat ze maar 1 keer slapen op een gegeven moment. Mss heb je er al eens over nagedacht...Marissa heeft er de leeftijd voor. Kiek moar of je er iets mee doet of niet. Het is goedbedoeld en geheel vrijblijvend uiteraard.

x ing

Hoi Inge,

Heel erg bedankt voor je goedbedoelde advies . Ik sta altijd open voor goedbedoeld advies van anderen. Marissa slaapt op het moment echt super raar en momenteel kan ik er niet zoveel mee. De ene dag slaapt ze niet, de andere dag 3 kwartier en dan weer twee keer een uurtje op een dag. Ik denk dat het een periode is waar ze in zit en dat er vanzelf wel meer regelmaat in komt. We hebben ook wel eens geprobeerd haar eerder in bed te doen, zeker als ze pas om 20.00 in slaap valt. Maar tot nu toe zonder succes. Ze wordt dan rond 21.30 gewoon wakker en dan zit ik dus op met haar tot ze naar bed moet. Nog geen succes dus.
Maar als ze nou na haar sprongetje weer een beetje in een normaal ritme komt dan kunnen we het altijd weer eens gaan proberen. Ze moet voor psz inderdaad wel wat eerder wakker gaan worden maar gelukkig duurt het nog even voor ze daar heen gaat. We hebben dus nog bijna anderhalf jaar om haar in een nieuw rimte te krijgen. En tot die tijd geniet mijn man er wel heel erg van dat hij haar 's avonds nog zo lang ziet

groetjes Linda

Het is inderdaad lastig om het ritme erin te krijgen. Het heeft ons ook best wat moeite gekost hoor enne Mette was het er niet altijd mee eens...  Maargoed uiteindelijk heeft ze er wel veel rust door gekregen. Haar ritme doet haar erg veel goed.  De psz is pas met 2/2,5 idd maar als je dan nog over moet wennen.... Ik moet er niet aan denken. Weet iemand trouwens of je je hier ook zo achterlijk vroeg voor moet inschrijven? We hebben een school gezocht toen ze 4 mnd. was en dat was al een drama....

x ing

Ik wil niet betweterig overkomen en mijn advies is ook   geheel vrijblijvend

Kun je haar niet gewoon 's morgen rond 8 uur uit bedhalen en dan rond het middag uur er weer in voor een slaapje en dan 's avonds op een normale tijd op bed?
Zal misschien de eerste keer niet helemaal naar wens gaan maar de aanhouder wint. Of wil je het gewoon houden zoals het nu is?

hoi hoi

ook ik wil toch even reageren
ik ben het met mijn voorgangers eens dat je denk ik toch beter een ander ritme erin kan brengen
gewoon idd eruit halen 's morgens en dan in de middag op bed leggen en dan om 20:00 ofzo weer.
zal wel 2 weken moeilijk gaan en wenenn zijjn voor haar maar idd de aanhouder wint
en je zegt dat ritme verschil niet veel uitmaakt voor haar dan is ze er misschien wel snel aan gewent.
en dat het zo gezellie is voor papa , tja dan heeft papa een beetje pech , toch ??

ieder zijn keus hoor maar je hebt er dadelijk alleen maar profijt van denk iken de kleine ook.

succes groetjes moekje

Hoi meiden,

Bedankt voor de adviezen. Ik moet volgende week naar het CB en zal daar eens vragen wat ze er van vinden en hoe ik het aan zou kunnen pakken

groetjes Linda

Terug
Bovenaan