<p>Als ik vroeger nadacht over de toekomst wilde ik een mooi huis met een mooie tuin, trouwen en kinderen.</p><p>Nu ben ik op een punt in mijn relatie dat ik toe ben aan een volgende stap. 3 jaar geleden kochten we ons eerste huis en hebben dit verbouwd naar ons eigen thuis. Maar ik ben wel een dat punt gekomen dat ik over een jaartje heel graag wil stoppen met de pil. Een half jaar geleden ben ik hier over begonnen en toen kreeg ik het antwoord; "ik wil nu nog geen kinderen". Nee zei ik, ik ook niet maar over anderhalf 2 jaar zou ik dit wel graag willen. </p><p>Nu hebben we de afgelopen 3 weken vakantie gehad en hebben we het er en paar keer over gehad. Sinds 3 maanden hebben we een hond, ook om te kijken hoe het is om voor "iets" te zorgen. Klinkt een beetje gek misschien maar hoeveel liefde je al in korte tijd voor zo'n beestje gaat voelen is uniek. </p><p>Ik ben het gesprek begonnen en hij kon mijn geen antwoord geven op de vraag of hij kinderen wilde. Na lang praten zei die; " ik denk dat ik bindingsangst heb". Het is namelijk zo dat hij ook niet met mij wil trouwen niet omdat hij niet van mij houdt maar hij vind het jammer van het geld. Het was al een grote stap om een hond te nemen die +/- 12 jaar wordt. </p><p>Nu heb ik hem een ultimatum gesteld en wil ik een antwoord als ik klaar ben met mijn interne opleiding en dat is over anderhalf jaar. Maar ik trek dat niet ik loop nu anderhalve week rond met deze gedachte. En de gedachte dat ik hier anderhalf jaar op moet wachten maakt me ziek, ik heb veel buikpijn en voel me niet lekker. </p><p>Het is niet dat wij niet van elkaar houden want dat doen we wel. En we hebben het ook erg fijn samen. Maar als hij geen kinderen wil dan wil ik denk ik niet samen zijn met hem... We zijn 8 jaar samen en hebben iets heel moois opgebouwd maar de gedachte dat dit over is maakt me ook ziek.. ik zit in zo'n twee strijd met mijzelf.. ik weet niet wat ik moet. </p>