Mijn vriend heeft geen kinderwens

Bindingsangst? Dat is een zwakte excuus. Maar na het kopen van een huis en al 8 jaar een relatie komen met "ik heb bindingsangst" ..... Dat is dus geen bindingsangst. Ik zou eerder eens doorvragen welke angsten er wel zijn. Veel mannen denken dat een kind er voor zorgt dat ze nooit meer met hun buddies in de kroeg komen oid. 

[quote quote=10245511]Persoonlijk vind ik, ik weet het niet geen antwoord. Na 8 jaar samen en beide een volwassen leeftijd te hebben vind ik dat je moet weten waar je aan toe bent, een antwoord waar je iets mee kan. Ik begrijp uit dit verhaal dat hij wel zou willen maar er bindingsangst is? Ik weet het niet kan ook nog 5 jaar duren… vaak zegt iemand het toch omdat er te veel in zn hoofd omgaat. Er is geen ruimte om echt te denken wat ze ervan vinden. Maar dit is hoe ik het persoonlijk zie[/quote]
Ik ben het ermee eens dat ik het slap van hem vind, maar het is wel een antwoord. Kan je laag of hoog om springen, maar hij mag het nog niet weten. Je kunt het gesprek met hem aangaan, en nog een keer aangaan, aangeven dat jij als vrouw ook een biologische klok hebt, een ultimatum stellen. Maar als zijn antwoord 'weet niet' blijft ben jij degene die er iets mee moet. Of niet. In plaats van door dreinen en te trekken kun je ook gewoon accepteren dat het niet de man voor jou is. Je hoeft je geen slachtoffer te voelen van zijn grillen, omdat je altijd de keuze hebt om de relatie te verbreken en een geschiktere partner te vinden.

En nogmaals: ik snap heel goed dat hij op het hele kindervraagstuk geen antwoorden heeft. Hij heeft net een burn-out achter de rug. Dat is echt niet niks en heeft waarschijnlijk een grote impact op hem gemaakt. Geef het een jaar. Werk aan jezelf, werk aan mekaar. Stel hem dan nog eens de vraag of wanneer hij kinderen zou willen.

Lastige situatie zeg! Ik snap je verwarring en buikpijn want als je na 1,5 jaar wachten als nog nee krijgt weet je het liever nu. Poeh blijf met elkaar in gesprek! Mannen vinden het over het algemeen wat benauwder idee denk ik..
ijn vriend vond het stoppen met de pil prima toen duurde het meer dan 1,5 jaar wel spontaan zwanger maar nu ik over de helft ben vind hij het ineens heel spannend worden denk als hij dit gevoel vooraf had dat hij net als jou vriend reageerde terwijl hij echt blij is dat we kindje krijgen benauwd het hem ook hoop echt dat het weg valt als ze elkaar aankijken...

heel veel succes met je keuze niet te doen eigelijk doe wat je hart je ingeeft 

Bedankt voor alle eerlijke reacties. 
Wij zijn aan het genieten van het leven en van elkaar, er is veel veranderd in 2 maanden. We komen weer  nader tot elkaar en er zijn geen discussies en ruzies meer.
Ik heb de kinderwens even achter wegen gelaten en besloten om er even niet meer over te beginnen omdat er eerst andere dingen verwerkt moeten worden en ik misschien wel een "beetje" te hard was voor hem. Het was nooit mijn bedoeling om me zo opdringen en besef me nu pas dat dit voor hem alleen maar stress bezorgde. 
Nogmaals bedankt voor jullie eerlijke reacties!!

Terug
Bovenaan