<p>Hi allemaal,</p><p>Ik ben zo verdrietig en ten einde raad, en ik hoop dat er iemand is die misschien hetzelfde heeft meegemaakt en/of advies voor me heeft.</p><p>Mijn vriend en ik (allebei 27) zijn nu 3 jaar bij elkaar en wonen ook al 2 jaar samen. Dat gaat goed en we zijn gelukkig. Ik heb altijd al een grote kinderwens gehad, maar samen hebben we besloten er nog even mee te wachten omdat hij nog bezig is met een opleiding naast zijn werk en deze eerst wil afronden (studie duurt nog ongeveer een half jaar). Maar nu ben ik toch onverwachts zwanger geraakt door een gescheurd condoom, en ben nu ongeveer 6 weken. </p><p>Het kwam natuurlijk onverwachts voor ons allebei, en hebben samen veel gepraat over hoe nu verder. Hier hebben we helaas allebei een andere mening over en dat breekt me. Vriend geeft aan dat het hem paniek en angst geeft, en hij er nu nog niet klaar voor is. Hij wil dit kindje niet. Hij wil het liefst dat ik het weg laat halen, omdat hij het nu niet kan geven wat het verdient. Tegelijkertijd is hij heel lief voor me, en zegt dat hij het belangrijk vindt wat ik denk en voel. Ik wil dit kindje het liefst houden en ben van mening dat het bij ons echt wel goed terecht komt. Maar hoe kan ik dat doorzetten als hij zich er zo ongelukkig bij voelt? Ik wil samen blij kunnen zijn met dit wondertje dat ons gegeven is.</p><p>Ik heb hem gevraagd of hij denkt dat zijn gevoel nog kan veranderen, dat hij niet gewoon aan het idee moet wennen, maar hij zegt te denken van niet. Hij is er heel zeker van dat hij dit kindje niet wil.</p><p>Ergens twijfel ik of ik het weg zou laten halen, maar dan zou ik het puur voor mijn vriend doen, omdat hij er niet gelukkig mee is. Maar ik weet ook dat ik dat niet zou kunnen... Maar het kindje houden en mijn vriend zo ongelukkig zien ontneemt mij ook de kans om ervan te genieten. <br />Het alleen opvoeden is voor mij niet echt een optie. Ten eerste omdat ik hem natuurlijk niet kwijt wil, we houden van elkaar. Maar ook omdat ik nergens terecht zou kunnen als ik besluit het alleen te gaan doen. </p><p>Heeft iemand misschien in hetzelfde schuitje gezeten? Of tips en advies wat ik kan doen? De situatie maakt me zo verdrietig ?</p><p>Liefs,</p><p>Maanzusje</p>