Mijn vriend wil baby niet

Ik zou er moord voor doen om zwanger te zijn... 
bij ons is het niet zo'n makkelijk gegeven, en als ik jou was zou ik het ook zeker niet weg laten halen!! 

Als ik je verhaal zo lees zou ik het niet weg laten halen, maar wel proberen "begrip" te hebben voor je vriend (zo te lezen heb je dat ook wel). Het is als man denk ik ook heel heftig als zoiets per ongeluk gebeurt. Je voelt je dan volgens mij heel machteloos. Hem erbij betrekken werkt denk ik het beste, maar ook hem duidelijk maken hoe jij dit ziet en dat jouw gevoel in principe niet zal veranderen.
Bij ons was het gepland en vrij snel raak, maar zelfs toen had mijn vriend in het begin een beetje moeite. Niet dat hij het niet wilde, maar hij vond het zich heel lastig voor te stellen dat het echt zou gebeuren (goed zou gaan) en als ik daarover begon kreeg ik ook regelmatig te horen dat ik niet te hard van stapel moest lopen (HOE dan, als vrouw zit het in je buik, daar ben je dan zo mee bezig). Na de eerste echo veranderde alles. En na de tweede echo kon hij ook eindelijk geloven dat het echt ging gebeuren.
Vlak na de geboorte van onze zoon ben ik zwanger geraakt, ongepland en - heel rot om te zeggen, maar - ongewenst. Voor mij was het toen vrij snel duidelijk dat ik dit niet wilde, óók niet na een halfjaar bijv wel, en ik heb het laten weghalen. We weten nu nog niet of we misschien ooit wel voor een tweede willen gaan of niet (neigen nu naar niet) en heb geen moment spijt gehad van de keuze het niet te houden. Maar als ik lees in jouw stukje dat het voor zijn gevoel over 6 mnd "pas" uit zou komen en de wens wel groot is, zou ik het nooit laten weghalen. Las laatst ergens dat men tegenwoordig moet wennen aan dingen die niet planbaar zijn doordat door anticonceptie alles zo te timen LIJKT. Maar het is niet zo dat je even kunt besluiten dat het over 6 mnd wel uit komt en dan dus ook gebeurt, zoiets kan makkelijk dan nog 6 maanden of langer duren. Onthoud dat ook!

Hoi, wat een lastige situatie zeg. Een baby komt ergens nooit helemaal uit denk ik. Er is altijd een reden om het uit te stellen. Werk, studie, nog op reis willen, eerst een ander huis. Voorbereid ben je toch nooit op zo'n kleintje. Maar wat je nodig hebt zijn liefde, goede relatie en een huisje en dat hebben jullie. Volgens mij krijg je spijt als je het weg laat halen. En dan wil je vriend het over een jaar wel en duurt het straks even voor je weer zwanger bent. Je kunt het niet plannen helaas. Een abortus is niet zomaar iets en kan best wel wat emotionele schade veroorzaken. In veel relaties ook uiteindelijk de reden van een relatie breuk, omdat er verwijten komen en spijt. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen en dat hij begrijpt hoe belangrijk dit voor jou is. Misschien heeft hij even wat tijd nodig om het te verwerken. Het is natuurlijk best heel spannend en eng. 

Lieve allemaal,
Nogmaals bedankt voor jullie lieve reacties en goede adviezen. Dankzij jullie heb ik besloten dit kindje zeker te willen houden, omdat ik dat het liefst zou willen, maar ook omdat het inderdaad nooit te plannen valt of vanzelfsprekend is dat het volgend jaar weer zo snel raak zou zijn - als mijn vriend denkt er dan wel klaar voor te zijn. 
Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik zijn gevoelens volledig begrijp en respecteer, maar dat abortus geen optie is en ik hem dus de tijd en ruimte wil geven om aan het idee te wennen op zijn eigen manier en tempo. De eerste controle echo staat al gepland over twee weken, en hij gaf aan daar heel graag bij te willen zijn. Dus wie weet gaat het dan echt bij hem leven. Dat hoop ik dan maar! 
Ik wil nogmaals laten weten dat ik meeleef met degenen die gereageerd hebben dat het niet vanzelfsprekend is om zwanger te raken. Ik hoop dat het jullie gauw gegund is ❤️ 

Liefs, 
Maanzusje

Ik raakte onverwachts zwanger terwijl we pas een  half jaar samen waren. Mijn vriend wist dat ik een grote kinderwens had, maar hij wist niet zeker of hij kinderen wilde. Mijn zwangerschap kwam dan ook als een grote shock voor hem. Over abortus is nooit gesproken, aangezien hij wist van mijn grote wens. Hij zei na een korte tijd nadenken dat hij er ook voor wilde gaan. Maar uiteindelijk heeft het nog heel lang geduurd. Hij vertoonde veel vluchtgedrag, maar heeft uiteindelijk zelf zijn destructieve gedrag ingezien toen onze kleine jongen net een half jaar oud was. Sindsdien is hij echt 180° gedraaid en een superlieve en betrokken pappa geworden.
Ik denk dat het vaak voor vrouwen anders is dan voor mannen. Wij zijn er evolutionair/biologisch op ingesteld... wij krijgen  gewoon "klapperende eierstokken". Een man heeft als biologische taak alleen de verwekking, verder eigenlijk niks. Dus het worden van een liefdevolle pappa is een keuze, maar moet vaak ook gewoon landen en dat heeft soms tijd nodig. Luister vooral naar jezelf, kan jij het jezelf ooit vergeven als je het kindje weg laat halen?

Mooi hoe je met geduld en ook wel zekerheid over jezelf je standpunt hebt ingenomen maanzusje! Dat hij mee gaat naar de echo lijkt me een heel goed teken. Ik wens je alle goeds, vanaf hier klinkt het positief en hoop dat dat ook uitkomt. Die kleine heeft in elk geval een dappere mama die ervoor durft te gaan! 

Je wil geen abortus zie ik al aan jouw bericht. Ik heb er een gehad en ben nu gelukkig zwanger. Mijn vriend is hierdoor ook mijn ex geworden, hij is gelukkig alleen wel bijgedraaid. Het is voor hun ook niet niks als het niet in hun gedachte op de planning staat.
Jij bent baas in je eigen buik. En anders moet je vriend nog maar even naar een voorlichting denk ik.. volgens mij beginnen ze hier in groep 8 van de lagere school al mee en had hij gewoon kunnen weten “van seks krijg je baby’s “ . Hij heeft het er zelf in gehangen denk ik dan.
Ik wens je veel sterkte, en hoe dan ook, die lieve kleine komt met of zonder hem gewoon groot :)

Terug
Bovenaan