mijn wens

oh wat leuk, wij hebben dus ook al een dochtertje van 3.
hoelang zijn jullie al bezig voor een 2e??
ik vind het zo spannend.
ik kan het echt niet voor me houden dat we voor een 2e gaan.....moet me echt inhouden!!

groetjes bri

Hallo meiden!
Ben vandaag voor het eerst op deze site. Jullie berichtjes spraken mij  enorm aan, wij gaan ook voor de 2e.
Ons zoontje is 2,5. Wij zijn nu sinds december vorig jaar bezig, het wil dus nog niet helemaal lukken terwijl we bij de eerste bij ronde 2 al zwanger waren. Maar goed, ik heb me vooral voorgenomen het geen obsessie te laten worden. Ik ben eerder zwanger geweest dus het zou toch ooit nog eens weer moeten lukken, toch? Tot die tijd blijven we  klussen (er zijn vervelendere dingen in het leven...).
Maar ik weet precies wat je bedoelt Bri, als  je al die zwangere vrouwen ziet of die kleine babytjes..., zwijmel!
Bij ons is het wel een beetje het tegenovergestelde als bij jullie. Mika was best een luide en erg drukke baby (hij is nog steeds heel druk). Huilde behoorlijk veel.  De volgende  kan het dus alleen maar makkelijker worden, hahaha!
Ik zou het leuk vinden om met jullie te kletsen. Ik kan alleen niet al te vaak op de site kijken, alleen op maandag, woensdag en vrijdag, mijn werkdagen, tijdens de pauzes. Ik heb thuis helaas geen internet.
Ik hoor het wel.

Liefs Nicole

Hallo Bri, welkom op het forum.
Waarom ging je man opeens overstag??
Die van mij wilde ook maar steeds wachten met een tweede terwijl onze dochter van 2 echt super lief en makkelijk is. Maar bij ons was het meer een financiële zaak. In maart zei hij in eens tijdens een etentje dat ik in juli maar weer moest gaan stoppen met de pil, net als 3 jaar geleden.
Alleen gek genoeg, nu het eenmaal zover is, krijg ik het opeens een beetje benauwd. Zal dit kindje (als we natuurlijk het geluk hebben er nog één te krijgen) ook zo lief, makkelijk en gezond zijn als onze dochter? Kan ik het allemaal wel aan twee kindjes . Wordt het niet super druk? Ik vind het erg verwarrend want ik had gedacht dat ik er helemaal voor zou gaan. Ik ben "al" 34 dus ik wil ook niet te lang meer wachten met een tweede. *zucht* Moeilijk moeilijk.
Gisteren na het vrijen vroeg m'n vriend of ik nou niet met m'n billen omhoog moest gaan liggen . Ik kwam niet meer bij, haha.

Ennieweej, ik hoop dat je snel zwanger raakt. Zwanger zijn vond ik echt heerlijk, net als jij.

Groetjes T.H.

Hoi T.H.!

Ik begrijp je hoor! Toen ik net gestopt was met de pil had ik ook af en toe hetzelde gevoel  van twijfel. Hoewel je het niet eens echt twijfels kunt noemen, het heeft misschien meer met onzekerheid te maken.
Ik kan echt helemaal wegzwijmelen bij het idee dat ik straks misschien weer zwanger ben, daar kan ik me echt enorm op verheugen. Maar af en toe bekroop mij ook het gevoel van, als we de drukte  maar aan kunnen... Of beter gezegd, als we maar geen spijt krijgen als straks blijkt dat  het toch wel heel erg zwaar is.  Mika was het eerste jaar vrij  vermoeiend. Sliep niet door, huilde veel, had veel aandacht nodig,  was gewoon een onwijs drukke baby.
Maar nu ik na 7 rondes nog niet zwanger ben is dat gevoel helemaal weg. Ik wil  echt heel graag een tweede kindje. En Mika mag dan wel een heel druk mannetje zijn, hij is ook het liefste mannetje. Hij is verliefd op alle babys die hij ziet, zo schattig!

Kortom, wat ik dus wil zeggen, die gevoelens zijn volgens mij heel normaal hoor. Gaan vanzelf weg.

Liefs Nicole

Hi Nicole,

Bedankt voor je berichtje!! Dat had ik net ff nodig.
Hoe snel was je de eerste keer zwanger? Ik in ronde 3 al.
Ik lees heel vaak dat het de eerste keer heel snel ging en de tweede keer wat langer duurt. Ik weet nu al dat ik daar heel erg van zou balen .
Wat de drukte met een tweede betreft: ik hou mezelf steeds voor dat anderen het ook kunnen dus waarom wij niet? Ook onze dochter van 2 is gek op baby's. Op het KDV is ze niet weg te slaan bij de babietjes, maar als ik haar vraag of ze zelf ook een baby wil en of papa en mama nog een babietje mogen zegt ze "Nee, ikke ben baby" . Dat wordt dus nog wat.

Alsnog bedankt voor je berichtje.

Groetjes T.

Hahaha, geweldig hè, hoe die kinderen kunnen reageren. Wij maakten in het begin de fout door Mika te vertellen dat mama misschien een baby in de buik had. Vervolgens zei Mika tegen iedereen: mama baby buik. Nu wachten we net zo lang te we het zeker weten dat dat ook echt zo is.
Bij Mika was ik bij de 2e ronde al zwanger. Supersnel dus! Dat ik nu nog niet zwanger ben wijt ik voor het gemak maar aan het feit dat ik heel veel stress heb gehad de afgelopen periode. Die stress is nu zo goed als weg dus we proberen positief te blijven.

Groetjes Nicole

tja hoe ging hij overstag....we hebben nu voor het eerst echt serieus erover gepraat en ik had gedacht dat hij zou zeggen dat hij niet wil , hij is bang dat we het financieel niet redden.
maar hij wil juist heel graag nog een kindje met mij.
maar er was wel 1 voorwaarde....ik moet wel in het ziekenhuis bevallen van hem....wil heel graag thuis maarja ik heb het er wel voor over!!!
maar hij vroeg wel of we eerst nog ff een pakje condooms konden opmaken en daarna beginnen zodat hij het effe op een rijtje kon zetten maar die avond hebben we heerlijk zonder gevreeen....hahahaha!!
en de volgende dag vroeg hij voor de grap "ben je al zwanger?"
maar ik vroeg dus moet ik nu een pakje van 2, 5 of 12 halen want als we 12 hebben zijn we weer een jaar verder(grapje)
dus ik vandaag braaf rubbertjes kopen hadden ze alleen maar van 5 stuks...ik blij.
ik dus vertellen ze hadden alleen maar van 5 waarop hij reageerde nou dan heb je mazzel!!hahaha
nou ik moet hem maar vaak verleiden de komende tijd dan zijn ze snel op!!!
nu heb ik ff de tijd om ongi te worden want dat is alweer een paar maanden geleden dat ik dat ben geweest!!(stomme rotpil !!!)

groetjes bri

We zijn nog niet zolang bezig, pas een maand(dus 1e ronde) Al is het net of het al langer is. Bij onze dochter was ik in de 2e ronde al zwanger. Onze dochter vind babies ook helemaal het einde en wil het liefst in alle kinderwagens kijken, vooral na de geboorte van haar neefje.

Renaatje

Terug
Bovenaan