mijn zoontje wordt gebeten!

Hoi allemaal,
Hier even een nieuw onderwerp. Mijn zoontje is op het kinderdagverblijf al een aantal keer gebeten door een ander kindje. De afdrukken staan dan in z'n hand of arm. De leidster vindt het heel vervelend en meldt het ook altijd netjes.
Alleen vandaag zal ze het zijn vergeten. Ik denk dat we er niet zoveel aan kunnen doen. Op internet lees ik dat peuters wel meer bijten (om diverse redenen), maar mijn man wil nu eens bellen met het kinderdagverblijf dat ze beter moeten opletten. Ik heb daar moeite mee. Ze doen enorm hun best en peuters zijn nu eenmaal lastig ieder moment van de dag te volgen.
Wat vinden jullie?
 
Hoi,

Tja idd lastig... maar ook hun hebben maar 2 ogen per persoon in hun hoofd en meerdere kindjes om in die smiezen te houden.
Ik geef het je man te doen, al is het maar voor 1 dag.. om die ukkies onder bedwang te houden.
Zolang hun er melding van maken (en ik heb het niet over 1 keertje vergeten) en ook bij die andere ouder, én het kindje daar op dat moment hetzij verbied of andere conseqenties oid doet... heeft het geen enkele nut volgens mij.

Die meiden doen ook alleen maar hun best....
Groetjes Debby
 
Hoi,
Kan me goed voorstellen dat je het vervelend vindt dat je kindje wordt gebeten.
Ik heb zelf 8 jaar in de kov gewerkt en ik moet toegeven dat het niet altijd mogelijk is om dit soort dingen te voorkomen.
Ik denk dan ook niet dat het veel opschiet als je man hierover een gesprek aangaat.
Doorgaans hou je een bijtkind al extra in de gaten, maar die dingen gebeuren zó snel.
Het is vaak een periode dat een kind bijt en heel veel kinderen doen dat.
Ik zou er maar op vertrouwen dat de leidsters er alles aan doen wat ze kunnen.
En een keertje vergeten te melden, dat kan ook gebeuren. Ik zou er misschien toch nog wel even op terug komen, door te vragen; "Goh, ik zag dat hij de afgelopen keer weer gebeten was."
Ik als leidster zou dan mijn excuses aanbieden en vertellen wat we er aan doen om te proberen het te voorkomen.
Succes verder en ik hoop dat de bijt-periode van het andere kindje snel voorbij is.
Sil
 
hoi,
het is idd dat je niet alles kan voorkomen op een kdv.
maar ik weet niet of de leidsters wel genoeg opletten als het dus al vaker is gebeurd!
bij mij is dat dus nog nooit voor gekomen dat het een kind lukt om meer dan 2x een kind te bijten..
want je observeerd het kind dan ook de hele dag!
en ik moet toegeven dat veel leidsters er meer zijn om et kletsen, en dus niet op de kinderen letten!
vraag wat ze er aan doen om zo'n bijtertje in de hand te houden.
en je kan natuurlijk een gesprek aan gaan met leidinggevende of directeur!(hoofdkantoor)
soms is het toch nodig om er meer mensen over in te lichten.
vooral bij herhaling..
succes  
 
Bij mij is het wél voor gekomen dat een kind het tot 2 x toe voor elkaar kreeg om een ander kind te bijten en ik ben echt geen leidster die de hele dag zit te kletsen!
Ik vind dit een erg vooroordelende opmerking.
Je kan als leidster nou eenmaal niet alle kinderen heel de dag in de gaten houden als je een volle groep hebt; je bent op bepaalde momenten wel eens alleen en dan kan je niet heel de tijd dat desbetreffende kind in de gaten houden. Daarnaast komt het regelmatig voor dat er meerdere kinderen zijn die extra in de gaten moet worden gehouden.
Sil
 
Sorry hoor, maar zelf vind ik dan dat ze meer leidsters aan moeten nemen.
Want iedere x een bijtafdruk in het lijfje van je kindje is niet goed.
En vervelend om te zien.
Ik neem het de leidsters absoluut niet kwalijk hoor, maar mss kunnen ze naar hun baas stappen om te zeggen dat ze niet alles in de gaten kunnen hebben (is ook zo tuurlijk).


Groetjes Debby.
 
Maar zó werkt het natuurlijk niet in de kov! Was het maar waar...
Als het goed is werkt ieder kdv volgens de regels en zullen er het aantal leidsters op een groep staan wat verplicht is.
Zo was dat mij bij op een groep van 10 baby's (0-2 jaar) 2 leidsters. Het is op zich goed te doen, maar in geval van bijters ed blijft het lastig.

Het ging er bij mij om dat de vorige schrijfsters impliceerde dat het gebeurt omdat leidsters liever kletsen dan op de kinderen letten. Dat vind ik niet helemaal eerlijk.
Sil
 
Terug
Bovenaan