mijn zoontje wordt gebeten!

Dat is ook véél te weinig en voor zover ik weet mag dat ook helemaal niet!
Er zijn bepaalde richtlijnen waar ze zich aan  kunnen houden, maar 20 kinderen bij 2 leidsters mag alleen bij BSO kinderen.
Op een groep van 0-2 is het 2 leidsters op 10 kinderen.
Op een groep van 2-4 is het 2 leidsters op 14 kinderen.
Op een groep van 0-4 is het 2 leidsters op 12 kinderen.
Nou zijn dit richtlijnen, dus mag er wel iets vanaf geweken worden. Maar dan nog is 2 leidsters op 20 kinderen veel te weinig. Tenminste, ik neem aan dat jouw zoontje nog onder de 4 is?
Ik zou het maar eens navragen bij jouw kdv.
Sil
 
Hoi Sil,

ja mijn zoontje is om prs te zijn 20wkn en 2dgn!
Nog erg jong dus.
Er zitten daar volgens mij ook wat oudere kinderen, mss wel ouder dan 2, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Ook zit hij in 2 verschillende groepen (dit is schijnbaar niet goed voor de ontwikkeling van het kind).
Nu zal hij daar nog weinig van merken, maar strax wel.
Ik ga aan het eind van het jaar stoppen met werken, dan ken ik ons zoontje zelf op gaan voeden, en zijn 1ste woordjes meemaken, en zijn 1ste stapjes.
Kijk er wel naar uit.

Groetjes Debby.
 
Hoi Debby,
Als je de mogelijkheid hebt om lekker thuis te blijven, moet je dat zeker doen! Het gaat allemaal al zo snel, toch?
Ik vind het wel een rare manier van werken dan bij jullie op het kdv. Ik ben gewend om er juist voor te zorgen dat een kind zoveel mogelijk vastigheid heeft, dus zoveel mogelijk een vaste groep en dezelfde gezichten. Ik vind dit een beetje klinken als goedpratertje voor de ouders.
Maar voor jou en je zoontje is het nog maar even dan. Geniet er maar lekker van!
Groetjes Sil
 
Jeetje, vervelend als het vaker gebeurt, dat bijten. Ik zou zelf wel graag een gesprek met de leidsters hebben. Niet zo zeer uit boosheid, maar gewoon omdat ik me een beeld zou willen vormen van wat er gebeurt en hoe mijn kind hierop reageert. Misschien ook om bij dit soort incidenten  wat vertrouwen terug te winnen, want anders zit je niet lekker op je werk.

Mijn kinderen gaan 3 dagen per week naar het KDV en ik geef het de leidsters te doen hoor!! Bij mijn 2 kinderen (3,5 jaar en 11 maanden) sta ik er soms naast en toch gebeurt er wel eens wat. Dus dat dit soort dingen gebeuren op het KDV vind ik niet vreemd (als het een incident is hè? Als het echt regelmatig is, vind ik het een ander verhaal).

Ik heb juist veel waardering voor de leidsters van  "ons" KDV. Maar ik ben dan ook erg tevreden over dit KDV. Er is een goede overdracht en als er iets is, word ik gebeld om te overleggen (maar ook weer niet te snel). Ik heb veel vertrouwen in deze leidsters, maar dat komt wel doordat we veel communiceren, ook dmv een schriftje. Dus nogmaals, als het je niet lekker zit, bespreek het!!

En Debby, mijn kinderen zitten ook in een groep van 0 tot 4, maar maximaal 12  Ã  13  kindjes per 2 leidsters. Meer mag  volgens mij  niet, zoals Sil ook al schreef!
 Dus dit zou ik zeker even navragen op het KDV.
 
Hallo,

Ik zal het als ik nog ga werken zeker navragen bij het KDV.
Het is toch een struikelpunt voor ons als hij daar naartoe moet.
Zo en zo omdat het moeilijk is om je kindje af te staan aan "vreemden", maar nog meer omdat ze zo veel kids hebben, en dan maar met 2 leidsters.
Als ik meer weet, laat ik het jullie weten!

Groetjes Debby.
 
@ Debby; Even helemaal off-topic hoor, maar ik las ergens anders dat jouw zoontje Dylano heet?
Zo zou mijn jongste ook hebben geheten, als ze een jongetje was geweest. Dus je begrijpt dat ik het een erg mooie naam vind!
Sil
 
Terug
Bovenaan