mijn zoontje wordt gebeten!

beste sil,
ik zeg ook niet dat jij niet oplet..
maar gewoon dat niet iedereen zo goed op let als het hoort.
ik stond ook vaak genoeg alleen, en als je dan een kindje moest verschonen dan hield je de groep ook in de gaten!
(je hebt dan door dat je je rug verder kan draaien dan normaal!)
ik had het over mij zelf, dat dit mij dus nooit eerder is voor gekomen.
en dit ook met gigantisch personeel tekort of dat je stond met een stagaire,of met iemand die aleen maar bezig was met haar telefoon e.d.

maar alsnog vind ik dat je het moet melden bij de directie...
het gaat om jou kind!
en als jou kind dus steeds de gebeten hond is!
dat is erg vervelend tot verdrietig toe!

en de directie weet niet altijd wat er op een groep gebeurt en deze denkt dan vaak het gaat goed, want we ontvangen geen/weinig klachten!

mama succes met je verdere stappen,
we hopen maar dat een goede aanpak van de leidsters(en ouders van het kindje thuis)
de bijt-fase sneller voorbij gaat.
groetjes
 
Hoi,

Ik vind dat je man gelijk heeft. Ik kan me voorstellen dat het een keer kan gebeuren, misschien twee keer. Maar vaker moet het niet gebeuren hoor. En je kindje wordt best hard gebeten hoor als je het afdrukje nog kan zien. Er moet toch een manier zijn om dat te voorkomen. Zeker als het elke keer hetzelfde kindje is. Dat kindje zal waarschijnlijk meerder kinderen bijten.

Succes
 
Hallo,

Op ons op de creche kruipt ook een bijt-graag-kindje rond, hij bijt vooral zijn eigen zusje.
Soms echt tot bloedens toe :-(
De leidsters letten echt wel op, maar kunnen ook niet alles zien, net als de ouders...
Als ze het zien of merken, krijgt hij straf, en moet in de hoek..

Als mijn kindje zo iets zou doen, zou ik een corrigerende tik geven... wat niet mag geloof ik. Dus die leidsters kunnen ook niet meer doen, dan ze aanpakken, streng toespreken en in de hoek zetten...

Vind het wel vervelend, moet er ook niet aandenken dat hij mijn zoontje zou bijten...
Zou niet weten hoe ik dan zou reageren..

Nancy
 
Ik zou eens vragen aan de leidsters of ze de ouders van het bijt grage kind ook eens aan willen spreken op zijn/haar gedrag.
Want jou melden dat je kind is gebeten is niet de juiste manier het bijtende kind eens duidelijk maken dat het niet getolereerd word lijkt mij een betere oplossing.

Mijn nichtje van 2,5 jaar zit nu ook op de creche en blijkt ook geen schatje te wezen de leidster heeft er 1x wat harder gestraft en is erg boos geworden en nu is ze al op de creche een stuk rustiger geworden, zo is ze geschrokken, ze rept er thuis ook met geen woord over dat ze straf had gekregen. Ze weet dus best dat het niet mag wat ze doet.
Mij heeft ze 1x een kopstoot gegeven terwijl ik mijn dochter van 3 maanden vast had, dat tolereer ik dus niet dat gedrag, moeder corrigeerde niet terwijl het duidelijk was dat het mij behoorlijk pijn deed, en dat ik geschrokken was omdat ik bang was dat ze het ook wel eens bij mijn dochter kon doen, ze keek namelijk nogal ondeugend.
Ik heb er dus letterlijk van me weg geduwd en ben boos geworden, zeggen dat het niet mag is denk ik niet duidelijk genoeg.
Het bijtende kindje dan zelf n keer bijten brengt de boodschap denk ik beter over, misschien een tip voor de ouders van de bijter!

 
ik heb zelf in een kdv gewerkt en het bijten is een moeilijk onderwerp.
Kinderen doen het vaak een ander kind aan omdat ze nog niet goed kunnen uitdrukken (in woorden) wat ze willen en vooral niet willen.
Kijk ook eens naar je eigen kind, ik wil je niet van iets beschuldigen hoor begrijp me goed, maar waarom wordt juist jullie kind gebeten.
Is hij degene die steeds dingen afpakt van een ander (geheel normaal in deze leeftijd natuurlijk) of is hij juist een kindje die zich niet verweerd en daarom een makkelijk doelwit is, misschien kun je dat bespreken met de leiding ipv hen te beschuldigen.
Ze hebben een grote groep kinderen en ze kunnen niet jouw kind de hele dag achterna lopen ter bescherming.
Ik hoop dat het snel over is, vaak is het ook een fase van kinderen.
Wat je de leiding wel mee kun geven is dat ze aan de "dader" de emoties van jouw kind laten zien, kijk eens hoe verdrietig hij er van wordt, het doet pijn enz.
groeten Martine
 
Terug
Bovenaan