minder uren kraamzorg

Hoi iedereen,

Ik moet effe klagen hoor!!! Ik had me netjes op tijd aangemeld voor de kraamzorg (met 6 weken). Ze hebben me toen beloofd 44 uur te krijgen (waar iedereen recht op heeft). Nu kreeg ik gisteren (ben nu ruim 16 weken zwanger) een brief dat er i.v.m. de drukte en dat ze te weinig kraamverzorgsters hebben, waarschijnlijk minder uren kraamzorg krijg. Minimaal 24 uur, dus 3 uur per dag. Daar zit je dan, ik kan nergens anders meer terecht voor kraamzorg, dus eigenlijk heb je geen keus en moet je maar afwachten!!!! Als ze dit nu meteen vermeld hadden toen ik me aanmelde, dan was ik wel naar een ander gegaan!! Tja dus nu gaat man-lief maar wat meer vrij proberen te krijgen, want ik heb al een kereltje bijna rondlopen van 15 maanden. En ik was in zijn kraambed absoluut niet mobiel, dus afwachten maar en het beste hoepen. Heeft iemand hier ook last van????
Sorry voor het lange geklaag, maar ik baal hier gewoon enorm van.

Groetjes Lia

Hey,

Ja, ik heb deze brief ook gekregen....
Vind het echt niet kunnen hoor....
En dat ik de maanden juni t/m september......Dat kan toch zomaar niet zou je zeggen!!
Ik vind dit ook een hele vreemde gang van zaken.
Dit is onze eerste kindje, dus wij weten ook nog nergens wat van....

Groetjes Mootje
17+3 weken

Hallo,

Misschien kan je het voorleggen bij je zorgverzekeraar. Ik heb de aanvraag via hen moeten doen en zij hebben me een kraambureau toegewezen. Als ik zo'n brief zou krijgen zou ik daar geen genoegen mee nemen en zeggen dat je toch op zoek gaat naar een ander. Zij leveren niet de juiste diensten dus kan jij zeggen dat je die diensten ergens anders vandaan wil halen volgens mij.

Succes.
Augustus08

Ik heb de hulp bij de achtzaligheden aangevraagt en geen brief gekregen.
Ik had al gehoord dat het bij de cz ook zo is.
Belachelijk vind ik het en ik hoop ook dat ik geen brief krijg.
Het schijnt dat het cz geen mensen mag weigeren (achtzaligheden wel als ze vol zitten)
dus vandaar geen volledige kraamzorg.

Groetjes Mikkie.

hoi lia,
bij welke kraamzorg zit je?
ik zou daar echt niet mee akkoord gaan!
volgens mij heb je gewoon recht op 44 uur en zeker als je je op tijd hebt aangemeld.
ik zou er zeker achter aan gaan.
drie uur per dag is toch niks.
ik ben wel benieuwd bij wlke kraamzorg je zit.
groetjes

hallo
ik heb niet zo'n brief gekregen maar het is toch met ingang van 1 januari veranderd want met de vorige had ik 44 uur en krijg nu 49 uur dit was landelijk veranderd vertelde ze mij bij het kraamzorg bureau en mijn schoonzusje zei dat ook al en zij is kraamverzorgster
groetjes ineke

Echt belachelijk! Dat is toch veel te weinig! Ik zou inderdaad via de zorgverzekeraar kijken of er niet nog iets via een ander bureau geregeld kan worden.

Wat doen ze dan als blijkt dat je meer uren nodig hebt? Dat kan zomaar gebeuren, daar hebben ze dan toch ook de capaciteit niet voor???

Groetjes,
Leeuwtje

Hoi iedereen,

Ik heb echt iedereen al gebeld en natuurlijk eerst de cz (mijn zorgverzekering) die hebben alle mogelijkheden bekeken en alle kraamcentrums gebeld. Alles zit vol!!!!! Alleen ik heb kraamzorg van zuidzorg aangevraagd en die mogen niemand weigeren en de rest dus wel!!!!!! Dus ben ik de dupe van een sociale organisatie! Ik heb de zuidzorg erg boos op gebeld en gevraagd wat de mogelijkheden zijn, ze zeggen dat zij die ook niet hebben en het beste maar moeten hopen, want alle kraamcentrums in de regio hebben die afspraken gemaakt om gewoon maar minder uren te geven.
Tja daar zit je dan....
Als iemand nog een geweldig idee heeft, dan hoor ik het graag!!!!

Groetjes Lia

Terug
Bovenaan