minder uren kraamzorg

Jeetje, zo ga je echt lekker ontspannen die kraamtijd tegemoet!

Het schoot mij nog te binnen dat, na een bevalling, als blijkt dat je meer kraamzorg nodig heb vanwege je medische toestand, dat dan de verloskundige dit "eist" van het kraamzorgbureau. Dus dan hebben zij een flinke vinger in de pap met het afdwingen/regelen van extra hulp. Zou je verloskundige misschien nu ook al iets kunnen betekenen?!?!
Of is er een mogelijkheid om thuiszorg in te schakelen? In ieder geval voor het huishoudelijke werk ofzo?!?!

Zomaar even wat ideeen... Ik heb nog geen negatief bericht gekregen, maar voor degene die dat wel hebben; sterkte ermee!!!

Jacoline.

Ik heb nog even gekeken op de website van de ombudsman (om snel bij alle klachtvoorzieningen te komen die er bestaan om allerhande kwesties aan te kaarten) en de volgende link voor je:

http://www.ombudsman.nl en dan in menu doorklikken:
Als uw klacht niet over een overheidsinstantie gaat, lees dan verder bij andere klachtvoorzieningen.

Je moet dus maar even kijken welke je moet hebben (wellicht die klachten en geschillencommissie zorgverzekeringen...omdat jij via je zorgverzekeraar bent doorverwezen naar een bureau dat kennelijk niet mag weigeren...), of anders st. de ombudsman.

Ik vind het erg vervelend voor je en ik ga gelijk mijn  eigen kraamzorgbureau bellen of ik hier ook bang voor moet zijn.
Echt werkelijk ongelofelijk, volgens mij kan dat ook niet zomaar! Ik wens je alle energie om hier wat aan te doen!!

Hallo Dames,

Sorry dat ik even inval in de discussie!

Ik denk dat het altijd moeilijk om in Juni, juli, augustus en september,  de volledige aantal uren kraamzorg te krijgen en dit heeft voornamelijk te maken met de vakantietijd.

Ook kraamverpleegkundige willen graag in  het hoogseizoen op vakantie en wordt er dus met minder verpleegkundige gewerkt. En aangezien er ook nog veel kinderen worden geboren in deze periode  is er een dubbel probleem.

Groeten,
Sonja0576  

Ik heb gelukkig niet zo een onaardige brief ontvangen van mijn kraamzorg en ik hoop dat het zo blijft. Ik vraag mij af of er een patroon is voor wie het gebeurd. Wonen jullie in de zelfde regio? en zijn het eerste, tweede of derde kind?

Voor mij is het mijn eerste kind en mijn familie wonen allemaal veer weg. Ik zou het echt heel erg vinden als ik genoeg moet nemen van minder kraamzorguren - als die brief komt laat ik zeker dhr Ombudsman wat  horen...

Success - Mor 74

Hoi Sonja,

Ik snap ook wel dat kraamverzorgsters ook vrij willen zijn, maar je hebt toch altijd een minimale bezetting nodig om zorg te geven.
Sorry maar ik baal hier gewoon van omdat ik verder nu geen keus meer heb en dat niemand me kan helpen. Toch zal het wel goed komen en zien we wel hoe we het oplossen. Het belangrijkste is dat mijn kleintje gezond is!!!!!

Groetjes Lia

hallo
ik wil graag even reageren op het feit dat kraamverzorgster ook graag vakantie wil
tuurlijk maar bij ieder bedrijf moet er gespreid vakantie genomen worden dus ook in de kraamzorg dan heb je rond iedere vakantie een probleem ik ben de vorige keer rond kerst bevallen dan zou je dan ook niet je aantal uren krijgen of herfst of voorjaarsvakantie
dat zou gewoon belachelijk zijn ze doen de supermarkt toch ook niet dicht in de zomervakantie
ze moeten er maar voor zorgen voor hulp daar betaal je toch zorgverzekering voor
groetjes ineke
ps ik heb kraamzorg geregeld bij een kraamzorg bureau die mensen inhuurd die zichzelf verhuren (zzp) btk kraamzorg

Ik heb ook zo'n brief gekregen en natuurlijk meteen mijn verzekering gebeld.
Het probleem in mijn regio is dat Vivent alleen verzekerde aanneemt van VGZ en CZ en de andere worden ondergebracht bij andere kraaminstellingen. Dat betekend dat zij erg veel aanvragen hebben ontvangen en niet genoeg bezetting hebben en dus de minimale uren garanderen. Ik heb ook geinformeerd bij Vivent en zij hebben nog ruimte maar mogen niemand van andere verzekeringen aannemen.

Mijn verzekering blijft het proberen, dus ik kan alleen maar afwachten.

Ivke

En wat vindt de verloskundige van het beperkte aantal uren?
Een zorgleverancier is verplicht zorg te leveren waar dit geindiceerd is. En soms, als het niet anders kan, dan moeten ze de minimale zorg leveren. In hun ogen (wat ik van je begrijp) is dat die 3 uur per dag waar je het over had. Wellicht zou je via de "gewone thuiszorg" nog extra ondersteuning kunnen krijgen?

Terug
Bovenaan