<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben op dit moment 21 weken (ongepland) maar voor mij heel gewenst zwanger. De vader van het kindje wil geen contact en ook na de bevalling met de baby geen contact. Ik dwing hem nergens toe, al vind ik het voor de kleine verschrikkelijk. Ik merk dat het me meer doet dan ik aan anderen wil toegeven. Hoe leg je een peuter uit wie of waar papa is of hoe leg je een kleuter uit (mocht hij tegen die tijd nog steeds geen contact willen) dat papa hem niet wil. Ik wil er nog niet over nadenken hoe of wat ik de kleine ga vertellen en wat niet. Zelf heb ik bijna de hele babyuitzet bij elkaar en de belangrijke dingen geregeld. Komt ook nog eens bij dat ik zwangerschapsdiabetis heb en onder toezicht van de gyn sta. Mijn dilemma: 40 urige werkweek. De laatste tijd heb ik veel last van erg pijnlijke harde buiken en kuitkrampen, de gyn heeft me al gewaarschuwd dat ik het rustiger aan moet doen. De harde buiken kunnen voorkomen maar zouden volgens haar geen pijn moeten doen. Deze week heb ik me ziek gemeld en ik weet dat alles voor dit kindje gaat, maar hoe doen jullie dit? Zijn jullie tijdens de zwangerschap minder gaan werken? Ik heb geen fysiek zware baan, maar moet wel veel nadenken over belangrijke zaken en gefocust zijn. De werkdruk is enorm hoog en ik run alleen een afdeling. Ik merk dat ik 40u per week niet trek maar het voelt dan alsof ik faal. Herkenbaar? En hoe hebben jullie dit aangekaart bij je werkgever? Tips zijn welkom.</p>