Minder werken tijdens zwangerschap

Ik ben naar de bedrijfs arts gegaan. Hij zij gelijk dat ik halve dagen moest werken. Uiteindelijk viellen de ploegendiensten me zwaar en het vervangende werk wat ik had kon ik ook niet meer doen. Ik ben toen halve dagen per week gaan werken en de woensdag rust. Dat beviel me heel goed. Ik bleef mijn oorspronkelijke loon behouden want de uuren dat ik er niet was ,was ik gewoon ziek. Mijn werk regelde dat zelf met het UWV.
Ik ben vrachtwagenmonteur opzicht best een zwaar beroep. Maar ik weet zeker dat ze binnen elk bedrijf zich kunnen inbeelden hoe je je soms voelt als zwangere vrouw en dat ze echt wel rekening met je willen houden. 
Uiteindelijk is die kleine spruit in joun buik het aller belangrijkste. Werken moeten we nog tot we 70 jaar zijn. 

Bedankt allemaal. Fijn om te lezen dat het zo herkenbaar is. Ik ga het zeker bespreken met mijn werkgever, denk dat het mij veel rust zal geven en hopelijk minder harde buiken. 

Ik heb dit dilemma ook gehad, had veel last van bekken klachten .
Inmiddels besproken met leidinggevende, langs de bedrijfsarts geweest en werk nu 4 dagen en max 6 uur per dag. Ik werkte eerst 5 dagen 36 uur totaal. Dus best een verbetering,  ja ik voel mij nog soms schuldig maar mijn lijf en kindje gaat voor op het werk.

Hoi, 
Hier momenteel 100% ziektewet in. Ben nu 25 wkn. Zwangerschaps diabetes, hoge bloeddruk medicatie en hartritmestoornis. Hierdoor ook harde buiken. Hoera voor hormonen. Haha
Maar ik ben 1st elke dag 2 uur minder gaan werken. Toen halve dagen. Daarna nog maar 2 uur per dag en iiteindelijk gestopt. Dit in samenspraak met arbo, gyn en teamleider. Uwv heeft goedgekeurd. 
In t begin voelde t als falen. Maar uiteindelijk ging bij mij de knop om. Dit is niet voor altijd. Veel beter voor kleine en voor mij. 
Vraag een gesprek aan met arbo en luister naar je lijf.  Uiteindelijk heb je er niets aan als je kindje slecht groeit of veel te vroeg komt. 
Succes! Groeten nvn

Terug
Bovenaan