Minder werken tijdens zwangerschap

Ik ben momunteel 50 procent ziek gemeld en werk 5 uur per dag iov 10 
je moet vragen lijst bij uwv invullen ik moet vandaag naar de bedrijfsarts maar vind beetje onzin aangezien ik nog een maand moet werken en dan ga ik me verlof in ... 
heel veel sterkte meis ... je moet vooral naar je lichaam luisteren ik liep consant met harde buiken vanaf 23 weken en. Dat kwam omdat werk te veel werd 

liefs

Kan je gyn geen advies op schrift stellen? Dan heb je iig bewijs dat je niet zomaar werkverlichting wilt.. en daarmee kan de bedrijfsarts ook weer verder.

Ik werk sinds 20weken alleen nog boventallig en sinds deze week (31weken) nog maar zo'n 2 a 3 uur per dienst. Nu werk ik wel in de zorg dus dat is lichamelijk intensief. Het is en blijft lastig vind ik om deze dingen aan te geven bij je baas maar als je het eenmaal doet en je komt er samen tevreden uit dan geeft dat zoveel rust. 

[quote quote=10187018]Ik ben momunteel 50 procent ziek gemeld en werk 5 uur per dag iov 10 je moet vragen lijst bij uwv invullen ik moet vandaag naar de bedrijfsarts maar vind beetje onzin aangezien ik nog een maand moet werken en dan ga ik me verlof in … heel veel sterkte meis … je moet vooral naar je lichaam luisteren ik liep consant met harde buiken vanaf 23 weken en. Dat kwam omdat werk te veel werd liefs[/quote]
Haha herkenbaar! Ik moet volgende week met 32 weken naar de bedrijfsarts. Terwijl ik daarna nog zo'n 6 diensten heb. Protocol schijnt omdat ze anders gedoe krijgen met vergoedingen als je na je zwangerschap nog ziek bent. 

Herkenbaar. Ik wou ook wel graag minder werken maar wil niet de ziektewet in (wil 4 weken van te voren stoppen met werken ipv 6). Nu werk ik 5 x 6 uur ipv 5 x 8 uur en dit vang ik op met verlof, maar eigenlijk ben ik te lang door gegaan met 40 uur.
Als het niet gaat zou ik toch aanraden écht naar je lichaam (en de gyn) te luisteren en eerder te stoppen of in ieder geval te minderen met je uren. Dit geeft zo veel rust voor je lichaam en mentaal ook, want zo te lezen heb je het al niet gemakkelijk met de situatie waar in je zit. Het is lastig om het aan te kaarten en voor jezelf ook de knoop door te hakken, maar als het eenmaal geregeld is, is dit zo'n opluchting! 

Ik ben vanaf een week of 9 al helaas elke week ziek door chronische migraine waar ik momenteel minimaal medicatie voor mag gebruiken. Daarnaast erg misselijk, veel spugen en heel erg vermoeid en veel hoofdpijn. Dit heeft ook geen positief effect op de migraine en ik ga al heel gauw over mijn grens heen. Vanaf het begin heb ik open kaart gespeeld en ook dat het enorm aan mijn gevoel knaagt om echt wel te willen werken maar dat het gewoon niet gaat. Op deze manier heb ik tot nu toe gelukkig veel begrip gekregen en vanaf deze week (ben nu in de 15e week van de zwangerschap) wordt ik boventallig ingeroosterd. Ik kan nu per dag en zelfs per dagdeel kijken hoe het gaat en dat zorgt echt voor opluchting en uiteraard minder schuldgevoel naar mijn collega's in de zorg. Die staan er nu sowieso niet alleen voor als ik uitval of eerder naar huis ga. 
Succes! Ik hoop dat je een goede balans mag vinden tussen je eigen gezondheid en je werk.

Misschien kun je dit ook eens bespreken met je verloskundige/gyna? Die van mij gaf bij 12 weken al aan dat ik vanaf de 20-24 weken halve dagen moet werken (wel ivm tweeling) tot mijn verlof. Toen ik dat benoemde bij mijn baas, was het ook direct geen probleem meer. We houden gewoon 24 weken aan en als het eerder minder goed gaat, dan ga ik al eerder halve dagen werken. Wellicht dat jouw arts ook iets kan aangeven. Vaak zijn werkgevers dan wat sneller meegaand.

Terug
Bovenaan