mirena en zwanger

hallo,

Na een aantal dagen niet lekker te zijn misselijk, gespannen borsten moe ed besloot ik te controleren of ik de touwtjes van de mirenaspiraal nog kon voelen wat dus niet het geval is.
Daarop heb ik vandaag een test gedaan en ja hoor zwanger!!
Nou moet ik donderdag naar de huisarts en ws doorgestuurd naar gyneacoloog omdat de het spiraal niet te voelen is.
Nou kan het zijn heb ik op gezocht dat je hem kan verliezen ( ben in febr een keer erg heftig ongesteld geweest dus niet onwaarschijnlijk) of hij zit in je baarmoeder.
Het probleem is dat we al  3 kinderen hebben van 4,3 en bijna 10 maand dus we zitten er echt niet op te wachten, we weten dus ook niet of we het wel willen houden.
Ik weet dat ik er mensen mee tegen  de borst stuit.
Zijn er mensen die hetzlefde mee gemaakt hebben en zo ja hoe is het afgelopen.
Graag jullie reactie.

liefs onzekere

Hoi dione,

zelf hebben we er geen ervaring mee.
We zijn zelf al 18 maanden bezig om zwanger te worden van de eerste.
Maar wil toch even laten weten dat ik dit toch naar voor jullie vind.
Zoiets verwacht je niet.
Succes met jullie beslissing.

Groetjes Fanny

Hoi Dione,
Ik kan het me heel erg voorstellen dat jullie nu een dilemma hebben.Wij hebben nu 3 kids, 3 meiden van 6, 3,5 jaar en de jongste is 4 weekjes...Nu is voor ons gevoel ons gezinnetje compleet, en zitten we dus serieus even goed na te denken over het voorbehoedmiddel, want ik wil niet (ben nu 28 jaar) tot m'n 45e aan de pil.
Moet er niet aan denken nu weer zwanger te zijn, een 4e...tjonge...Maar een abortus...ik wens je veel sterkte met jullie keuze, jullie weten zelf wat het beste is en wat je aan kan of niet.Zien jullie het zitten en gaan jullie ervoor, maar aan de andere kant...  wat echt niet gaat, gaat niet.
Succes en sterkte!
Groet Roos.

ik heb twee kindjes van 2 jaar en 4 maanden en 1 jaar en twee weken
had ook een spiraaltje laten zetten en tijdje terug voelde ik me ook niet goed
toen heb ik bloed laten prikken en een echo gehad bleek ik al 16 weken zwanger te zijn
natuurlijk erg geschrokken maar na een dagje toch wel erg blij het is en blijft een wonder
me spiraalte blijkt er uit te zijn vraag me niet hoe
ook was het nit gepland het is zo en waar er twee kids kunnen eten kunnen er ook drie
maar voor iedereen is het natuurlijk anders en wij wilde in de toekomst nog wel een derde alleen is het ni iets eerder dan verwacht
succes met je beslissing

ik heb twee kindjes van 2 jaar en 4 maanden en 1 jaar en twee weken
had ook een spiraaltje laten zetten en tijdje terug voelde ik me ook niet goed
toen heb ik bloed laten prikken en een echo gehad bleek ik al 16 weken zwanger te zijn
natuurlijk erg geschrokken maar na een dagje toch wel erg blij het is en blijft een wonder
me spiraalte blijkt er uit te zijn vraag me niet hoe
ook was het nit gepland het is zo en waar er twee kids kunnen eten kunnen er ook drie
maar voor iedereen is het natuurlijk anders en wij wilde in de toekomst nog wel een derde alleen is het ni iets eerder dan verwacht
succes met je beslissing

hoi

zo dus jij hebt dat ook me gemaakt alleen was je verder dan ik al 16 weken.
We zouden het kindje vast wel wat te bieden hebben we hebben er al drie dus maar het lijkt me erg zwaar 4 binnen 5 jaar en ik doe erg veel alleen qua zorg kinderen ivm mans werk laat thuis enz. Het merendeel komt op mij neer.
We waren er voor ons gevoel gewoon klaar mee gezinnetje compleet! Maar goed mijn eerst 2 schelen elkaar 15 maand en zijn twee handen op een buik, en mijn jongste is dan als de baby wel zou komen 17 maand dus ook erg dicht op elkaar.

Morgen ga ik naar de huisarts en dan hoor ik het wel.
bedankt voor jullie reactie in ieder geval.

Hoi Dione,

Ik kan me je verhaal heel goed voorstellen. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik ben toen ook een keer erg heftig ongesteld geweest met krampen. Zou volgens de gyn toch een zwangerschap kunnen zijn geweest en dat het door de mirena een miskraam is geworden en dat dus ook de mirena naar buiten is gekomen.

Ik had een mirena en was al een week of twee ziek. Ik gaf dat de schuld dat ik me "raar" voelde. Toen ik me beter ging voelen, maar de kwaaltjes bleven ben ik ook iets gaan vermoeden. Ook ik kon de draadjes niet meer vinden en heb toen meteen een test gedaan. Die was dus positief!

Ik heb meteen de huisarts gebeld, die heeft overlegd met de gyn en als de spiraal er nog zou zitten dan moest hij eruit met kans op een miskraam. Ik zou daar op dat moment niet verdrietig om zijn geweest, omdat we het bij onze twee meiden wilden houden en het allemaal nog niet was doorgedrongen.

De huisarts kon de draadjes ook niet vinden en moest toen meteen door naar het ziekenhuis voor een echo. Mocht de spiraal er nog gezeten hebben, heb je een verhoogde kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dus dat kan best gevaarlijk zijn.

Op de echo konden ze het spiraal ook niet vinden en ook geen vruchtje. Na drie keer een echo te hebben gehad en bloed te hebben geprikt om de HCG waarde vast te stellen, bleek dat er toch een vruchtje in de baarmoederholte groeide (pfff, gelukkig!!).

Voor ons is het ook een hele grote schok geweest en mijn vriend heeft het ook over abortus gehad, maar ik wilde daar absoluut niet aan. Inmiddels ben ik ruim 17 weken zwanger en voel ik dat kleine leventje weer in mijn buik en kijken we allebei erg uit naar de geboorte van dit kindje. Het is echt een kwestie van wennen aan het idee geweest. Nu zijn we dus allebei erg blij met dit wondertje!! En mijn dochters vinden het ook erg leuk dat ze nog een broertje of zusje krijgen.

Denk goed na over alles en laat alles goed bezinken, kom eerst over de eerste schok heen en neem pas daarna een beslissing.

Groetjes Paula

Ik wilde trouwens nog even zeggen dat ik het een schande vind dat dat soort dingen je niet worden verteld als je aan een mirena begint. Het zou om zo weinig gevallen gaan dat het niet noemenswaardig is, maar volgens mij gebeurd dit echt veel vaker dan gezegd/gedacht wordt.

Er zouden bijna alleen maar voordelen zijn met een mirena. Ik heb zelf het mirena twee keer laten plaatsen in 1 jaar, omdat de eerste keer de mirena dwars door mijn baarmoederwand is geduwd door de huisarts. Op een dag had ik heel erg veel kramp en bloedverlies en het voelde alsof ik aan het bevallen was. Na veel getrek aan de touwtjes door de gyn (wat heel erg veel pijn deed), braken de touwtjes. Omdat het op een echo niet goed te zien was hoe het spiraal nu zat, zijn ze met een camera naar binnen gegaan en toen bleek hij in mijn baarmoederwand te zijn vastgegroeid en een deel stak uit in mijn buikholte. Ze hebben hem toen operatief moeten verwijderen. Ik twijfelde heel erg of ik het nog een keer wilde proberen een mirena, maar heb het toen wel laten doen op voorwaarde dat de gyn het zou doen en niet de huisarts. Ze hebben toen ook meteen een echo gemaakt om te kijken of hij goed zat. Uiteindelijk ben ik hem dan toch kwijt geraakt.

Voor mij dus nooit meer een spiraal!!!

Groetjes Paula

Terug
Bovenaan