mirena en zwanger

hallo,

nou van de week bij de huisarts geweest en de touwtjes van de mirena  zijn inderdaad niet meer te zien. Nou as dinsdag voor een echo naar het ziekenhuis.
Maar we zijn er wel over eens als alles goed eruit ziet omdat we natuurlijk niet weten of de mirena er nog in zit of niet dan gaan we ervoor.
Het zal wel erg druk worden maar goed ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om het te laten weghalen.
Ik wilde jullie even op de hoogte houden!!

nou paula,
ik ben het helemaal met je eens dat je er door de huisartsen te slecht over ingelicht wordt.
Eeen kennis van mij die de spiraal door de gyneacoloog liet plaatsen vertelde dat de gyneacologen er niet blij mee zijn dat er geen controle echo na plaatsing nog komt.
Juist om deze redenen.

Voor ons ook nooit meer een mirena!!!!!!!

Hoi,
Ik wilde hier toch even op reageren. Ik heb destijds ook een mirena laten plaatsen en bij ons wordt dat alleen door de gyneacoloog gedaan. Ik heb de mirena zelf moeten halen en kreeg toen de bijsluiter erbij, daar staat duidelijk in dat je naar een aantal weken een echo moet laten maken en vervolgens na een jaar nogmaals een afspraak  moet maken. Ook staat erin dat je menstruatie minder wordt na een paar maanden en wanneer dit weer toeneemt je kontakt moet opnemen met de arts. Dus voor mij waren de risico's heel duidelijk. Hebben jullie bij het ophalen van de mirena geen bijsluiter gekregen, dat is de apotheek namelijk verplicht. Ik ben er zeer tevreden over en de huisarts heeft deze uiteindelijk verwijderd. Nu ben ik ondertussen 28 weken zwanger!!

Linda

Hoi,

Ik heb de eerste spiraal ook zelf moeten halen en de bijsluiter ook helemaal door gelezen. De huisarts vertelde me dat een echo niet nodig was, maar moest wel na 6 weken terug komen voor controle of hij er nog zat. Dat was dus het geval. Toen ik hem 8 weken had ging het dus mis. Ik ga er toch van uit dat de huisarts ook wel te vertrouwen is en weet waar hij het over heeft.

De tweede keer heb ik dus de voorwaarde gesteld dat de gyn het zou doen en er een echo gemaakt zou worden, dat is dus gebeurd en alles zag er goed uit.

Ben nog op controle geweest en heb vooral de eerste tijd steeds gecontroleerd of ik de draadjes wel voelde.

Het is ook niet zo dat elke vrouw minder of helemaal niet ongesteld wordt. Bij mij was het dus van begin af aan een rommeltje, Dan weer 6 weken achter elkaar bloeden en een week daarop weer ongesteld. Dan weer 8 weken niet ongesteld  en dan maar 1 dag. Soms heel heftig en soms bijna niets. Er was dus geen touw aan vast te knopen, dus op een gegeven moment kon ik dus niet meer bijhouden wanneer ik nu weer ongesteld moest worden en wanneer dat geweest was.

Ik heb toen voor mezelf de grens gelegd dat als het na 1,5 jaar nog zo was dat ik hem zou laten verwijderen.

Er wordt overal vermeld dat de mirena net zo betrouwbaar, maar niet zo'n definitief alternatief is als sterilisatie. Er zouden maar heel weinig vrouwen toch zwanger worden met de mirena, minder dan bij de pil.  Ik lees en hoor het dus best vaak dat dit wel gebeurd en dat komt dan echt niet door nalatigheid van de vrouwen zelf, maar door de nalatigheid van artsen die niet de juiste of volledige informatie geven.

Het kan voor andere vrouwen misschien het perfecte voorbehoedmiddel zijn, maar dus niet voor iedereen. Mijn moeder heeft er zelf een gehad en een vriendin van mij ook en die zijn ook altijd tevreden geweest. Ik ben dus een van de (vele) gevallen geweest die er alleen maar ellende van heeft gehad.

Groetjes Paula
18 weken

Dione! Heel vervelend allemaal en ik hoop dat het allemaal goedkomt.
Je hebt een hele dappere keuze gemaakt!

Ik wilde gewoon nog even vermelden wat ik gehoord heb over de Mirena..
dat is dat de mirena minder geschikt is voor vrouwen die al kinderen hebben gehad.
Doordat er al een bevalling is geweest is de baarmoedermond niet zo gesloten als voor die tijd.. en de kans dat de mirena gaat zwerven of zelfs er uit gaat groter.

Ik ken in mijn omgeving meer slechte ervaringen met de mirena dan goede.. Idd verliezen of heel ziek van worden. (ook wel die er bij zweren maar ik denk dat dat met elke anticonceptie is.. het moet bij je passen)

Heel veel geluk allemaal..
Liefs Jazzie

Hallo,

Mij is juist bekend en door de arts verteld dat een spiraal voor vrouwen met kinderen juist geschikter was dan voor vrouwen zonder kinderen, omdat de baarmoeder dan eerder de neiging zou hebben om het uit te stoten.

Toen ik bevallen was van mijn tweede, gaf de verloskundige ook de tip dat mirena heel goed zou zijn, juist bij vrouwen die al kinderen hebben.

Veel onduidelijkheid eigenlijk over de mirena. (voor mij tenminste).

Groetjes Paula

hallo,

hier even een up date was ik helemaal vergeten sorry!
nou we hebben een echo gehad en de mirena is inderdaad verloren gegaan zonder dat ik het gemerkt heb en de gyneacoloog zei wel het komt bijna niet voor maar is niet onwaarschijnlijk.
We hebben natuurlijk een periode bedenktijd gehad omdat we echt niet goed wisten wat we ermee deden ene moment wel andere moment niet maar we gaan er toch voor en as dinsdag heb ik een echo om te kijken hoever ik precies ben ws rond de 8 dus als goed is een hopenlijk kloppend hartje.

nou ik hou jullie dinsdag op de hoogte!

hoi

nou daar ben ik weer,
heb afgelopen dinsdag een echo gehad en daar was ik 6 weken en 4 dagen en ja het hartje klopte al helemal geweldig.
Ben uitgerekenend op hihihi 5 december.
Onverwachts zwanger en dan ook nog een sinterklaaskadootje gekker kan het niet

Over drie weken weer terug voor controle en verder alleen maar misselijk zijn!!!

groetjes

Terug
Bovenaan