Mirena spriraal

Ik hoop de er hier wat mensen zijn met een mirena.
Ik heb namelijk na de geboorte van Lars altijd gezeur met de pil (heb er nu 4 in 2 jaar gehad)
Nu kwam ik vorige week weer bij de HA en die stelde de mirena spiraal voor.
Hij heeft alle voordelen ervan genoemd dus ik dacht die wil ik.
Recept gehad, spiraal gehaald en wachten totdat ik niet meer ongesteld zou zijn.
Maar nu heb ik in de tussentijd wat meer info gezocht en lees alleen maar dat het plaatsen echt super zeer doet.
dus nu zie ik er ernorm tegen op met als gevolg dat ik het alweer een maandje heb uitgesteld.
En ik weet van uitstel komt afstel en dat wil ik dus niet.
Ik hoop dat er wat mensen zijn met goede verhalen waar ik weer een beetje moed uit kan halen om volgende maand toch de mirena te laten plaatsen.

Gr Lique

Hallo
Ik heb de Mirena spiraal ik heb nergens geen last van gehad met plaatsen ik voelde niks. Ik heb het alweer een poos en ben ook niet meer ongesteld dat is heel erg handig.

ik heb hem afgelopen december gekregen en ook nergens geen last van
voelde t plaatsen helemaal niet en heb daarna ook nergens meer last van gehad
ook ik heb tot nu toe geen menstruatie meer gehad
heel fijn hahaha

Ik wilde ook een Mirena, maar wil het nu toch niet meer. Ik hoor ook de andere kant van het verhaal, buikpijn, toch veel tussentijds bloedverlies e.d., ik weet dat dit niet heel vaak voorkomt, maar toch. Heb besloten om niks meer te doen, geen pil en geen spiraal.... goed oppassen dus haha.
Gr's Noor

Hallo,

ik heb een mirena gehad, het plaatsten was gevoelig maar niet onwijs pijn. Eenmaal geplaatst heb ik een maand of 3 onregelmatig bloedverlies gehad, daarna ging het goed, eens per maand 1 dagje vloeien. Ik had toen wel regelmatig een schimmelinfectie, maar of dat daar door kwam..... Na precies een jaar werd ik in het ziekenhuis opgenomen met naar ze dachten een blinde darmontsteking, dit bleek echter een ontsteking in het kleine bekken te zijn. De gyn sloot niet uit dat dit door de spiraal kwam. Spiraal dus meteen laten verwijderen, daarna ook geen schimmelinfectie meer gehad!?!?!
Nu dus geen anticonceptie voor mij, pil kan ik namelijk niet tegen. Hier dus ook goed oppassen totdat mijn man later dit jaar zich laat steriliseren.

liefs danielle

Terug
Bovenaan