Mirena spriraal

Oke Monica!!!
Het is me weer helemaal duidelijk ha ha!!!
Weet je, ik heb een rotervaring gehad na mijn 1 e zwangerschap, dat eindigde 9 jaar terug in een misrkaam.Was nog voor ons 1e kind.Dat was een enorm pijnlijke miskraam.De gyn uit het AMC vond het nodig om na 4 dagen een inwendig onderzoek te doen om te kijken of mijn baarmoedermond al was gesloten.Maar aangezien alles daar heel erg gevoelig en pijnlijk was en ik nog erg veel bloed verloor lukte het hem niet om de eendenbek te openen.Toen dacht hij ik doe het wel eventjes met mijn handen....Vloog tegen 't plafond....niet te geloven...Heb dit echt als traumatisch ervaren...Mijn huisarts zei later dat ze het belachelijk vond om dit zo snel na een miskraam te doen, want m'n baarmoeder was al leeg bleek na een echo...oftewel, de miskraam verliep verspoedig...Haat dat ziekenhuis, je ligt echt op de lopende band.(Maar ja, waar niet...)
Enfin, dit heeft er waarschijnlijk dus ook mee te maken dat 4 jaar en 2 kinderen later het wederom niet lukte...met de eendenbek...
Maar Monica, wat je vertelde over de verandering va je baarmoedermond...ik zat zelf ook al te denken...heb inmiddels 4 kindjes (gem.5 pond) op de wereld gezet...zou het nu minder pijnlijk en dus voorspoediger gaan...zo'n eendenbek?Scheiterd ben ik he!!4 Kinderen 'poep' ik er zo uit maar zo'n eendenbek...waaaa!Ik denk dat het komt omdat ik denk dat ik moeite heb met (o hoe moet ik dit nou weer netjes uitleggen...) zeg maar niet levende dingen (ha ha!!!) die naar binnen moeten...Ik gebruik ook geen tampons.Gewoon omdat ik dat niet durf, lijkt me echtraar voelen en ook een beetje eng...Gaat nergens over, ik weet 't.In 't begin van onze relatie (13 jaar terug) vond ik het zelfs nog een beetje een eng idee dat, nou ja....sex oke...maar moet je weet wel dan ook echt mijn lichaam in???Waa, moest er niet aan denken, echt super lang condooms gebruikt, en tja....toen wilden we kids, dus dan moet dat plastic jasje zoals Hannah dat leuk zegt toch echt aan de kapstok blijven hangen hi hi!!!
Enfin, om maar eventjes af te ronden...
Als het inderdaad mogelijk is, dan laat ik na het uitstrijkje een spiraaltje plaatsen...Enne, goede tip Monica, m'n man mag me mooi naar 't ziekenhuis brengen en halen!(Mijn huisarts doet 't zelf niet)

@Hannah, mijn man krijg ik (ook) niet naar de dokter...voor een knoopje.Wil hem ook niet dwingen (heb hem wel eens duidelijk laten merken wat er allemaal van mijn lichaam werd gevraagd....7 miskramen, 4 bevallingen, ik gok in totaal wel zo'n 10 inwendige echo's...Niet dat zoiets effect heeft, maar moest ik toen echt wel even in zijn gezicht smeren ha ha!)
Jij hebt het over een nieuwe vorm van sterilisatie, heb er nog niet over gehoord.Klinkt veelbelovend.Ik laat dat maar nog niet doen.Ben 30, mocht ik mijn (gebeurd natuurlijk nooooit) allerliefste mannetje ooit veels te vroeg verliezen, en een andere lieve man tegen komen, tja, ook al heb ik al 4 kids....kan me zo voorstellen dat er misschien nog eentje komt met die andere man.Maar hier gaan we natuurlijk niet vanuit, maar ik bedoel vooral dat zoiets nog mogelijk is daar ik theorethisch nog 10 jaar vruchtbaar ben.
Enifn, ik ga er voorzichtig eens over nadenken...'t spiraaltje.
Thanks voor alle uitleg mama's!
Groetjes Roos.

@Roos, tuurlijk snap ik je afwegingen.... ik ben 38, heb 4 kids en 3 miskramen achter de rug en het is goed zo..... een sterilisatie voor mij is dus eenvoudiger. Hoewel ik precies hetzelfde heb als jij: vind dat manlief nu eigenlijk even aan de beurt is na alles wat ik aan, in en op mijn lijf heb gehad. Maar ja, dat gaat nog wel even duren. Ga nog 1x het gesprek aan en neem geen genoegen meer met: 'ik zal er eens over nadenken'.....

Terug
Bovenaan