Mirena...

Nicole, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Je bent dus het bewijs dat Mirena inderdaad niet meteen werkt... Gelukkig hebben wij in die periode niet raak geschoten zeg. Daar willen we nog een jaartje mee wachten.
Ik heb inmiddels de echo gehad en hij zit gelukkig goed. Ik heb tot 3 dagen vóór de echo nog gevloeid. Ik had de afspraak een week vervroegd ivm een verkeerde planning. Hij zat er toen bijna 7 weken in. De gyn waar ik kwam gaf aan dat hij daarom bewust zijn patienten niet binnen 8 weken laat komen voor controle daar dat heel normaal is. Lekker dan. God zij dank vloei ik sindsdien niet meer. En ik hoop dat dat zo blijft totdat ie er weer uit gaat!

Hoi! Nicole gefeliciteerd! Op de site van Mirena staat dat als hij tijdens de menstruatie geplaatst word het meteen veilig is en anders pas na zeven dagen. Maar ja, de nacontrole is ook pas na zes weken. Dus als dan blijkt dat het niet goed zit dan kan je ook al te laat zijn. Het blijft dus een gok.

Zeker voor de meiden die hem hebben laten zetten terwijl ze nog niet ongesteld zijn geweest (zoals ik dus) misschien dat ie daarom zei dat het pas veilig was als de controle echo goed was.

Ja, Moonpoontje dat is idd waar. Want dan weet je pas echt of ie goed zit/ is blijven zitten. Je kan er immers niet altijd van uitgaan dat het goed zit.

Dan krijg jij nog een echo bij de controle. Die koekenbakker van een huisarts hier kijkt gewoon of ie de draadjes nog ziet. Nou lekker idee. Maar ja, ik kan mezelf geen verwijsbrief voor de gynaecoloog voorschrijven! Helaas!

Bij de eerste keer dat ik m heb laten zetten, heb ik geen echo gehad. Ik moest alleen na 6 weken terug en er werd gewoon vaginaal gekeken of ie nog goed zat. En dat was bij een gynaecoloog... De beste man is inmiddels gepensioneerd. De gynaecoloog die m nu heeft geplaatst (zelfde ziekenhuis) heeft me wel een echo laten maken. Misschien bijgesteld protocol?

Dat kan. Bij ons wil de huisarts het perse zelf doen. Dus heb ik helaas geen keuze. Dus de eerste keer ging het mis en over zes weken touwtjes checken. Daar komt het althans op neer. Je hoort zoveel verschillende verhalen. Belachelijk eigenlijk. Het zou fijn zijn als de verloskundigen dit als nazorg zouden mogen doen. Die hebben ook de kennis en de echo apparatuur. Kunnen ze het meteen doen als je na zes weken je laatste afspraak hebt. Lijkt me ideaal. Hoe het nu gaat daar ben ik echt niet over te spreken. Informatieverstrekking en de werkwijzen lopen te ver uiteen!!

Terug
Bovenaan