miskraam in 7e week

Na de vele verhalen gelezen te hebben, ook maar besloten om een stukje te schrijven. Ik ben Marianne, ben 31 jaar en heb al een gezonde dochter van 1 1/2 jaar rond hobbelen. Ik heb in de 7e week van de 2e zwangerschap een miskraam gehad. Dit is afgelopen dinsdag begonnen en ik zit nu te wachten op wat gaat komen. Dit is dan ook eigenlijk gelijk mijn vraag; zijn er mensen die mij kunnen vertellen wat er nu verder gaat gebeuren. Ik had de verloskundige gebeld en volgens haar moet ik gewoon wachten tot het lichaam zich reinigd, maar wat dan verder....

Hoi Marianne
Het is me niet duidelijk of je het vruchtje al kwijt bent,maar dit is hoe het bij mij ging.
Op donderdag 4 maart werd ik mij ervan bewust dat ik mij niet meer zwanger voelde.
Op vrijdag 5maart kreeg ik bloedingen en ook direct een echo, het kon n.l een bb-zwangerschap zijn.Het vruchtje leek in orde maar had weinig vruchtwater.
op 9maart 2e echo en deze gyn.mijn vaste zei direct dat ik een miskraam had.het hartje klopte nog wel.
Op 17 maart weer bij hem;hartje was niet meer zichtbaar.
Afgelopen weekend rommelde het flink, meer bloed en af en toe kramp.
Maandagochtend rond half vijf erge kramp(doordat de Baarmoedermond iets opengaat)en ploep.
Ik heb er voor gekozen om het op te vangen en toen ik de volgende dag bij mijn gyn was, wilde hij het voor onderzoek opsturen.
Het moment van uitdrijving viel mij erg mee, ik heb nu af en toe wat menstruatie kramp en een middelzware menstruatie met wat kleine klontjes.
De gyn adviseerde om tot na de eerste echte menstruatie te wachten met gemeenschap(het mag wel,maar dan beschermd)
Geestelijk leek het de eerste twee dagen wel of ik hyper was(snel praten en uitbundig van gedrag ) Daarna een piepklein inzinkertje en nu gaat het weer gewoon.
Het is natuurlijk voor iedereen weer anders,
we hebben allemaal een andere achtergrond.
Ik had nog niet eerder een miskraam gehad ,wel twee gezonde kinderen en wilde graag nog een van mijn huidige relatie, ik weet in iedergeval dat de hersteloperatie gelukt is(sterrilisatie)en ga het zo snel mogelijk weer proberen.

Sterkte en liefs Jeanette

Hoi Jeanette

Ten eerste natuurlijk heel veel succes met ´het weer proberen ´, ik hoop dat het snel weer raak is.

Volgens mij ben ik het vruchtje nog niet kwijt, maar weet eigenlijk ook niet in welke vorm ik dat kan verwachten. Weet jij of dat met 7 weken zwangerschap al een heel duidelijke vorm heeft. Hoever was jij? En ben jij doorgestuurd door de huisarts naar de gyn. Ik moest van de verloskundige maar gewoon afwachten...
groet Marianne

Hoi Jeanette,

Ik heb al 2 miskramen gehad helaas. Afgelopen maandag ben ik gecurreteerd, maar de 1e miskraam verliep op de natuurlijke manier. Het vruchtje zag er in eerste instantie uit als een bruinig stukje "vlees", weet niet goed hoe ik het moet omschrijven. Ik heb het opgevangen en mijn vriend heeft het in een glas water gegooid en toen zagen we duidelijk een vruchtzakje (noem je dat eigenlijk zo) met het vruchtje erin. Het zag er echt zo uit als op plaatjes in een boek. een gegeven moment. Bij mij was het vruchtje met 6 weken gestopt. Ik ben na 2 à 3 weken op controle geweest bij de gyn om te kijken of alles weg was en dat was ook zo, er kunnen ook nog wat resten achterblijven, maar dat was niet het geval.

Sterkte, Ingrid

Hoi Ingrid

Bedankt voor je reactie. Shit zeg, dat je zoiets meerdere keren hebt meegemaakt.

Hoelang heeft het bij jou geduurd voor dat het vruchtje er uit kwam en dat het vloeien/bloeden stopte? Elke avond denk ik nu heb ik het ergste gehad, maar dan begint het bloeden de volgende dag gewoon weer. Weet niet zo goed wat ik moet verwachten en zit met vele vragen.
Moest je van de huisarts op nacontole bij de gyn?
(Hoop niet dat je het erg vind dat ik je helemaal bevraag....)
liefs Marianne

Hoi
bij mij zag het er precies zo uit als ingrid heeft omschreven.
Ik had er in eerste instantie iets van ,kun je dat nou wel zomaar opvangen en bekijken,maar ik ben blij dat ik dat wel heb gedaan want het is heel tastbaar geworden en ik kan het waarschijnlijk daardoor ook beter behappen wat er is gebeurt,Het was een kindje in z ´n allereerste stadium .de ontwikkeling ging niet verder dan ±6 weken.
We waren op zaterdagavond bij bekenden van ons op visite en zij vertelde dat ze het ook meegemaakt had, zelfs twee keer achter elkaar ze gaf me een boekje mee, over "als het misgaat" ik had het zondag doorgelezen voor het slapen.Er stonden meerdere verhalen in van mensen die het ook hadden opgevangen. Toen ik ´s ochtends vroeg wakker werd was het zover.
Ik vind het ook een prettig idee dat het word onderzocht want ik heb er alles aan gedaan om gezond zwanger te zijn maar de natuur laat zich niet dwingen en het kleinste aanlegfoutje in het begin kan voor het nieuwe leven hele grote consequenties hebben.

Heel veel sterkte Jeanette

Ik had zo ´n dag of vier ervoor steeds vaker wat menstruatiekramp,zondagochtend beduidend meerbloed en wat meer kramp,maar omdat we een drukke dag voor de boeg hadden had ik kraamverband mee in mi ´n jaszak en een stel pijnstillers voor als het te erg zou worden.
Ik heb ze niet nodig gehad.
Voor ik naar bed ging had ik ook vlagen van menstruatiekramp maar niet onhoudbaar ofzo.
toen ik om half vijf wakker werd voelde ik :"dit is het"
felle kramp in m ´n onderbuik net boven m ´n schaambeen(dat was dus de baarmoedermond) ik liep heel rustig naar beneden haalde kraamverband en een maatbeker ging toen naar het Toilet ik dacht een windje te laten ,maar voelde floep en een flinke bloedklont met daarin het vruchtje was eruit.
ben nog even blijven zitten en toen heb ik mijn vriend wakker gemaakt en hebben we samen gekeken.
Ik was heel rustig, dat ben ik nu nog .

Hoi Marianne,

De 1e keer kreeg ik dinsdag 21 oktober te horen dat er geen hartje klopte. Ik mocht voor de zekerheid een week later terugkomen, ook om het nog even te verwerken. Het beeld was nog steeds hetzelfde en ik besloot me te laten curreteren, dat kon helaas pas een week later op dinsdag. Zaterdags had ik echter al heel de dag buikpijn en 's nachts werd dat erger en toen is het eruitgekomen. Dat was in de nacht van 1 op 2 november, dus het vruchtje heeft er nog vrij lang gezeten. Het vloeien duurde ongeveer nog 2 weken, niet heel heftig en het was heel verschillend, de ene dag wat meer dan de andere en af en toe kwamen er zelfs nog wat stolsels mee. De huisarts heb ik niet eens ingelicht. Omdat ik al bij een gyneacoloog geweest was, kon ik gewoon gelijk bij hem terecht voor controle. Sterkte meid! En hopen maar dat we allemaal weer snel zwanger worden en dat het dan wel goed gaat! En vraag maar raak hoor! Bij mij helpt praten erover heel goed!

Groetjes Ingrid

Terug
Bovenaan